Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 22:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik gebruike normaal altijd gewoon een tijdschrift als muismat, maar nu blijkt het dat mijn muis erg gaat trippen, blijft vaker hangen, ed.

Nu denk ik toch maar dat ik een fatsoenlijke muismat wil kopen, niet zo een kleintje heb de vrijheid nodig, ivm met gamen, snel reageren en zo.

Of kan ik beter gewoon een glad stuk karton pakken?
Iemand ervaring met een fatsoenlijke muismat of een stuk karton?Zo ja, deel het hier, en vertel ook eventjes erbij welke muis je erbij gebruikt is wel zo handig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2005, 22:59
Verwijderd
Ik heb hier 2 optische muizen liggen van ibm en microsoft, en ik gebruik geen muismat, vind het toch het beste werken.
volgens mij is dat ook het beste voor optisch.
voor een muis met zow'n bal heb ik zown soort van rubberen muismat gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 23:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gewoon zo'n snijmat van de Hema ofzo

Of gewoon géén muismat, als je een glad bureau oid hebt. Ik heb er al jaren geen meer (heb een Logitech MX700).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 00:17
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Ik gebruik altijd gewoon mijn bureau, lekker groot
Heb ook wel eens een icemat van iemand gebruikt, met teflon voetjes onder de muis, superglad! Echt even wennen zo weinig frictie.


Offtopic:
creepy, ben ff weg, en ineens hebben Jolt én twain4me een nieuwe avatar lol
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 07:21
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 28-04-2005 @ 00:07 :
Gewoon zo'n snijmat van de Hema ofzo

Of gewoon géén muismat, als je een glad bureau oid hebt. Ik heb er al jaren geen meer (heb een Logitech MX700).
Als je een te glad / egaal bureau hebt gaat je muiscursor ervandoor Dat is een van de redenen waarom ik wel een muismat nodig heb bij mijn IntelliMouse.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 14:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind zo'n rubberen muismat lekkerder werken dan zo'n harde, gladde maar ik weet niet of dat ook goed gaat met een optische muis en ik weet niet dat die heel groot verkrijgbaar zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 14:46
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Ik heb een kleine muismat met zo'n snijmat erin en een gelkussentje erop voor je polsen. Heeeerlijk
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 14:53
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline


3m mousepads, evt ook met gelpolssteun

de wat duurdere func surface (ook in zwart) :

Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:32
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Jolt als je even zelf wilt vermelden welke muis je gebruikt

wat voor bureau heb je eigenlijk, werkt het daar niet goed op?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:34
aap777
aap777 is offline
Func Surface 1030



Beste muismat die ik ooit gehad heb. Hiervoor een Icemat gehad, maar deze Func Surface vind ik toch echt veel fijner. Ik gebruik een normale Logitech Optical muis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:38
Verwijderd
Ik heb een goedkope logitech optische muis. Eerst zette bik hem gewoon op me bureau, maar dan wou ie nog wel eens wegschieten (bv in een shooter dat je spontaan de andere kant opkijkt). Nu gebruik ik gewoon een wit vel van een of adnere enquete en heb ik dat wat minder. Misschien dat ik nog eens een muismat koop, maar zit er echt veel verschil in hoe "goed" die dingen kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:39
TIGEK
TIGEK is offline
Steelpad (Stuk staal met een coating)
Super glad en erg fijn
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:01
Verwijderd


Snijmat van de betere teken- en handenarbeidwinkel. Ik vind ze zelf ideaal, want ze zijn keihard maar niet spiegelglad, donker met een fijne structuur (minimaliseert kans op drifting), niet hoog (fijn voor je polsen), erg slijtvast, worden niet vuil en - last but not least - kosten 3,95.

Ik heb er zelf twee, gebruik ze met een MX300 en een MX510. Ik stel hoge eisen (fotobewerking en serieus online gamen) en zou nooit meer een andere mat willen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:07
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Steelpad 4D


+

Hyperglidez onder mijn muisje.



__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:10
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Zo'n snijmat moet ik ook nog eens kopen, doe momenteel al mijn snijwerk (gecopyeerde CD hoesjes uitsnijden) op kartonnen platen ed, maar laat snijsporen achter.

Voor de PC gebruik ik al 3 jaar dezelfde mat, en dat kun je inmiddels wel eraan zien (gerafeld, vies en versleten) Maar muist ondanks toch nog heerlijk op de optische muis van Logitech.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 28-04-2005 @ 17:10 :
Zo'n snijmat moet ik ook nog eens kopen, doe momenteel al mijn snijwerk (gecopyeerde CD hoesjes uitsnijden) op kartonnen platen ed, maar laat snijsporen achter.
Heh heh. Ik gebruik zulke matten overigens niet voor mijn snijwerk, daar vind ik ze dan weer niet fijn voor, terwijl ze daar nota bene voor bedoeld zijn

Zelf doe ik dat op een gewone (harde) onderlegger, die slijt dan wel redelijk snel maar ik druk niet te diep in het papier, dat heeft geen zin en daarmee beschadig je de ondergrond alleen harder.

Maar voor computeren zou ik echt nooit meer anders willen. Heb bij een vriend ook wel eens zo'n Icemat geprobeerd, maar ik merkte geen verschil, terwijl sommige mafkezen daar echt dertig eu voor neertellen, omfg
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 28-04-2005 @ 16:32 :
Jolt als je even zelf wilt vermelden welke muis je gebruikt

wat voor bureau heb je eigenlijk, werkt het daar niet goed op?
Ik heb een gewoon eikenhoud blad bureau, met een Mx510, maar mijn bureau als muismat gebruiken vind ik niet fijn. En daarbij zitten er allemaal ribbeltjes op mijn bureau.

Heb dus nu zo een Logitech Ultra Flat X, dus moet wel een beetje in die stijl zijn. Dun, strak zonder veel poes pas.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:04
Verwijderd
Ik volg het ff niet meer. Gaat het hier nu om muismatten of snijmatten?
Maareh, over die van Nare Man (ik kan nog wel afleiden dat die als muismat gebruikt wordt ), je loopt gewoon de eerste de beste enigzins kwaliteits DIY-shop binnen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2005, 18:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-04-2005 @ 19:04 :
Ik volg het ff niet meer. Gaat het hier nu om muismatten of snijmatten?
Maareh, over die van Nare Man (ik kan nog wel afleiden dat die als muismat gebruikt wordt ), je loopt gewoon de eerste de beste enigzins kwaliteits DIY-shop binnen?
De meeste mensen gebruiken een snijmat als muismat, ik ga de hobby winkel maar eens binnen stappen als die jongens zo goed moeten zijn.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:22
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
http://www.dvhardware.net/review21_cmalumousepad.html

deze is erg stijlvol, al zeg ik het zelf...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 28-04-2005 @ 19:04 :
Ik volg het ff niet meer. Gaat het hier nu om muismatten of snijmatten?
Maareh, over die van Nare Man (ik kan nog wel afleiden dat die als muismat gebruikt wordt ), je loopt gewoon de eerste de beste enigzins kwaliteits DIY-shop binnen?
Ik heb ze zelf gekocht bij een speciaalzaak voor handenarbeid bij ons in de stad, echt zo'n winkeltje waar ze allemaal dure lineaals en penselen hebben enz. Echt heel artsy-fartsy. Ik heb daarvoor ook bij kantoorboekhandels en de bouwmarkt gekeken maar daar vond ik deze niet, dus misschien moet je ook even zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 28-04-2005 @ 19:22 :
http://www.dvhardware.net/review21_cmalumousepad.html

deze is erg stijlvol, al zeg ik het zelf...
Wees eerlijk, hoevaak kijk je nu indringend naar je muismat tijdens intensief fotoshoppen of gamen - juist de bezigheid waar je een stabiele mat voor nodig hebt? Niet echt vaak, inderdaad.

Verder vraag ik me af waarom men denkt dat aluminium goed is voor een optische muis - probeer je muis maar eens op een glimmende witte buitenkant van, pak 'm beet, een ordnermap. Werkt echt niet lekker.

Helemaal lachen natuurlijk om de mensen die dan wel een mat van 35 eu hebben, maar hem dan gebruiken in combinatie met een standaard Logitech Pilot Optical ofzo

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik ga wel mooi voor zo een snij mat wat nare man zei, lekker goedkoop.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:31
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2005 @ 19:32 :
Wees eerlijk, hoevaak kijk je nu indringend naar je muismat tijdens intensief fotoshoppen of gamen - juist de bezigheid waar je een stabiele mat voor nodig hebt? Niet echt vaak, inderdaad.

Verder vraag ik me af waarom men denkt dat aluminium goed is voor een optische muis - probeer je muis maar eens op een glimmende witte buitenkant van, pak 'm beet, een ordnermap. Werkt echt niet lekker.

Helemaal lachen natuurlijk om de mensen die dan wel een mat van 35 eu hebben, maar hem dan gebruiken in combinatie met een standaard Logitech Pilot Optical ofzo
Ik heb niet gezegd dat ik zo'n geval heb of zou willen hebben

ik zei alleen dat ik hem stijlvol vind
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 20:19
Verwijderd
Beetje te gelikt naar mijn smaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2005, 20:35
Verwijderd
De Bart Smit muismatten schijnen goedkoop en goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 20:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik heb em gewoon op mn bureau staan...alleen gaat ie soms wat stroef omdat er op die witte dingen onderaan een prop stof zit...zeer irri...is dit te voorkomen met een muismat oid? (heb er hier geeneen liggen om te testen)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 22:45
Verwijderd
Op een muismat daalt - uiteraard - evenveel stof neer als op een bureaublad. Stof zit gewoon in de lucht. Het beste kun je gewoon voordat je gaat computeren even met je mouw de mat schoonvegen. Hoeft éénmaal per dag ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:10
Verwijderd
Ik gebruik mijn bureau, wel af en toe muismatten gehad.

Een goede optical maakt een muismat overbodig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
geen muismat.. cheap bastards! maarja is persoonlijk. doe mij maar een fatsoenlijke muismat, geen goedkope plastic of schuimrubber matjes maar een nette 3M van 10 eurotjes. ik gebruik zelf ook nog een polssteun, maar die vinden de meeste mensen niet prettig (en als ik em niet gebruik krijg ik naar verloop van tijd last van mn pols)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:36
Verwijderd
Op de pc thuis (waar ik nu zit) zit ik nog met een oude rolbalmuis. Gebruik ook geen muismat, gewoon op de witte bewerkt houten bureaublad. Draag altijd een polsbandje voor me pols.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:36
Verwijderd
Je kunt beter een goede balmuis hebben dan een slechte optische.

Logitech Pilot Wheel muizen zijn fijner dan die verrotte Pilot Wheelmouse Optical.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:39
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Ik ben persoonlijk voorstander van de ergonomische muismatten (met zo'n gelpack). Maar goed, ik zit dan ook een uur of 70 per week achter de pc.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 14:48
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
vroege jaren '90 philips comenius muismat (feitelijk een snijmat)
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 15:28
qghp
qghp is offline
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 00:51
Verwijderd
Steelpad 3S al een jaartje zo ongeveer en binnenkort maar eens Hyperglides aanschaffen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2005, 09:38
real.scary
real.scary is offline
ik heb een icemat, glijdt echt heel erg soepel zou niet meer zonder kunnen
ongetwijfeld zal zo'n snijmat ook wel werken, maar die vind ik erg lelijk en zou niet mooi in mn kamer passen
wat wel rottig is bij icemat's en steelpads is dat als er een klein stukje vuil bijv. korreltje zand of iets onder je muis zit je een zeeer vervelend geluid krijgt, helemaal krakend en alles
het ligt er dus maar aan wat je budget is en hoe de stijl is van de rest van je omgeving
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.