![]() |
studiekeuze
Ben er best lang over aan het nadenken, maar vind het ondanks alle test etc. etc. erg moeilijk om een studiekeuze te maken. Ik doe nu nog 4 VWO en heb dus nog even, maar dat neemt niet weg dat ik wel al een beetje wat moet weten..Weet iemand een aantal opleidingen of opleiding die hier mogelijk bij aansluit:
-Een opleiding psychologie lijkt me leuk alleen niet als enige en voor eeuwig, ik wil ook, of misschien moet dat dan alleen maar, iets in een betarichting doen. Er moet weinig/geen practicum/proefjes in groepsopdrachten worden uitgevoerd, want door omstandigheden kan ik daar niet goed mee overweg. een beetje creativiteit kan geen kwaad.. Ik ben ook wel bereid een andere richting te nemen als daar veel in voorkomt wat met psychologie of betarichting te maken heeft (???). ;) Ik hou van reizen Ben slecht in talen en leer merkbaar veel beter door middel van beelden en ik heb ook onlangs nog iets gehoord over beta/gamma propedeuse (ofzo).. Weet iemand daar meer van? Kan iemand mij daar wat over vertellen? Als iemand voorbeelden van opleidingen geeft dier hierbij aansluiten ben ik daar erg blij mee. Het hoeft niet allemaal te kloppen, als het maar een beetje aansluit. Ennuh, ik hou ook wel van muziek en theater (misschien is daar ook een of andere combinatie van met wat van de bovenstaande eisen). |
Je hebt ook psychobiologie.
Of biologische psychologie, cognitieve psychologie, sommige mensen combineren AI met psychologie, etc. |
houd er wel rekening mee dat psychologie tegenwoordig een loting studie is
|
nog bedankt ik zal is kijken.
|
Goed dat je het ff zegt...van die loting :( kan ik daar rekening mee houden.
|
Je hebt bij psychologie ook een statistiek richting, ook best beta.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om een studie te vinden waar je niet in een groep samen moet werken. Dat moet je bij psychologie nl ook doen. Op practicum (bij scheikunde ed.) krijg je een practicumpartner, maar er word wel van je verwacht dat je alles zelfstandig probeert op te lossen, dus het is niet dat je echt van iemand anders afhankelijk bent. Verder, je kan twee studies proberen. Dan ben je wel langer dan 5 jaar (betastudie) bezig maar zeker korter dan 9 jaar (beta + alfastudie) |
2 studies? lijkt me geen slim plan eigenlijk, misschien een dubbele master, maar dat helpt niet echt.
Ik zou niet bang zijn een redelijk beta studie te kiezen omdat je denkt dat je niet creatief te werk zult kunnen gaan. Ik denk dat eerder het tegenovergestelde dreigt. Creatievere studies die toch een beetje beta zijn brengen een hoge werkdruk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |