![]() |
Waarom mogen die maar 10 kb groot zijn, is dat voor de mensen met een trage internetverbinding? 10 kb is nou niet echt veel voor een avatar vind ik.
|
Wat denk je dat de server er van vind? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij mogen ze best iets groter..
Ik en twain hebben zo een leuke bewegende, maar we krijgen hem niet klein, dan verneuk je dus de hele ava. Damm. |
toch wel zo netjes voor die paar mensen die via een 56k modem werken
|
Tja dat wel, altijd rekening houden met 56kers, die heb je nog steeds.
Maar zou dat zoveel uit maken dan, 5kb extra of zo? |
heej je stalked me
maar ja dat maakt uit.. een topic kan uit behoorlijk wat post per pagina bestaan bij elke unike gebruiker komt er dus weer 5 kb bij tikt best aan. dit houd het forum lekker snel, je merkt het verschil al snel als er iemand een plaatje post. nu is het natuurlijk zo dat je gebruikte internetbestanden een boel goed kunnen maken:) |
Vraag is, moet je de vele leden die misschien een grotere avatar willen hebben achterstellen omdat er misschien nog een enkeling met een 56k-modem surft? Ik kan me niet voorstellen dat er nog serieuze jonge internetters zijn die met een analoge telefoonlijn werken.
|
Misschien iets voor 'betalende leden'..... ;)
|
heeft deze site stats? dan kunnen we kijken
|
60GB aan traffic afgelopen maand, alleen al voor de avatars. Stel dat we naar 15kb gaan. Dat zou 30GB per maand extra betekenen. Wie gaat dat betalen?! Ik zeker weer.
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(zou me iets van 9 euro kosten, als het al in rekening wordt gebracht)
|
Stel er zijn nog 30.000 actieve leden, dan zou het ons 0,00006 euro cent p.p kosten, dat kunnen wij toch wel investeren?
|
Citaat:
|
Oke, grotere avatars zullen niet door gaan :(
|
Tien kb is over het algemeen prima te doen. Wel jammer dat ze maar 60x60 mogen zijn. Zou dat wellicht 80x80 kunnen worden of is dat vanuit esthetisch oogpunt onwenselijk?
|
Citaat:
|
GoT heeft 10KB avatarlimiet en als je daarboven wilt moet je externe avatars gebruiken, dan behap je je eigen bandbreedte maar. Voor modemmers is er de optie om externe avatars uit te schakelen (en zelfs alle avatars).
|
Citaat:
Weet je dat ik jarenlang heb mogen internetten met dat aftandse systeem? Rekeningen van 340 euro enzo, en dat had echt niets te maken van dat we geen adsl wilden. De maatschappijen werkten gewoon tegen en ik ben ervan overtuigd dat er meer plaatsen gewoon niet interessant genoeg zijn voor bereikbaarheid. Ik heb pas een half jaar adsl thuis. |
Citaat:
Citaat:
Wat hebben leden van f.s.com nou aan deze info? De meeste mensen die überhaubt weten wat GoT is (en waar het de afkorting van is) weten dit allemaal ook wel, maar is dit ook toepasbaar op dit forum? Verder wil ik zeggen dat het mij op zich geen ruk uitmaakt. Ik heb genoeg aan die 10k, maar ik zal er ook niet mee zitten als het 15k wordt ofzo. |
Voor simpele plaatjes is 10 kb net voldoende, maar voor bewegende avatars gemaakt met bijv. easy gif animator is het gewoon te weinig. Dus daarom vroeg ik het even.
|
Citaat:
Als s.com voor een dergelijk beleid kiest, scheelt dat s.com bandbreedte en laat het mensen grotere avatars gebruiken (GoT stelt een maximum van 100KB voor externe avatars). Modemmers zullen de externe avatars uit willen schakelen, zodat ze alleen max. 10KB avatars zien. |
Citaat:
|
Wellicht, who knows. ;)
Als het aan mij ligt wel. Maar daarvoor moet de software ook meewerken. En dat is wellicht het grootste punt. |
10 kb is meer dan zat :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenzij je er een complete film in zet.. Ik zie namelijk genoeg (irritante) animated gifs... |
Hele simpele animated GIFs misschien. Maar een beetje leuk iets gaat echt wel boven de 10KB. Maar om daar de bandbreedte van s.com voor op te offeren is een tweede vraag. Daarom is de externe avatar-functie wel een uitkomst. Biedt eigenlijk alleen maar voordelen:
- Biedt avatars boven de 10KB als je zelf kunt hosten - Bespaart s.com bandbreedte - Veilig voor modemmers (die die functie uitschakelen dus) |
Citaat:
|
Niet met de huidige forumsoftware geloof ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind bewegende avatars echt gruwelijk irritant, dus van mij hoeft het allemaal niet groter (of nou ja... met meer kb oid). Het gaat toch om de tekst, niet om de leuke plaatjes eromheen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
grl, wat jij onbelangrijk vindt of storend vindt, vind een ander juist weer een groot gemis. Feit is wel dat s.com als groot fora zowat de enige is die geen externe avatars biedt, en dat komt ook alleen maar doordat de forumsoftware dit niet ondersteunt.
Het is ook geen kwestie van iets opgelegd krijgen: je kunt zelf instellen wat jij het liefste wilt. Zo heeft iedereen wat hij wilt, en keuzevrijheid is geen slechte stap op te nemen. :) |
Citaat:
Dat dat een feit is, wil ik meteen van je aannemen.. maar is het erg? Nee, daar heb je gelijk in. Ik ben ook niet fel tegen zulke dingen oid, ik wilde alleen even laten weten dat niet iedereen er behoefte aan heeft. |
Ik vraag me af hoe gewenst externe avatars zijn. Wat ik zie gebeuren is, dat allerlei plaatjes op langzame servers als Photobucket en Picserver komen te staan. Dan lijkt het mij veel beter om de snelheid van de verbinding van s.com te gebruiken, zodat het niet tijden duurt voor je pagina geladen is, en niet een groot aantal avatars na verloop van tijd helemaal niet meer op de externe server staat (omdat ze zijn weggehaald, of verlopen).
Het is veel praktischer en beheersbaarder om de avatars op de lokale server te hosten. Jon geeft al aan dat bij een vergroting van 10 naar 15 kB de kosten te verwaarlozen zijn. 9 euro per maand ('als het al in rekening wordt gebracht') is omgerekend niet meer dan anderhalf kopje koffie per dag. En de redenatie daarachter gaat er ook nog van uit dat èlke avatar opeens 50% groter wordt (terwijl natuurlijk lang niet alle avatars aan de limietgrootte komen te zitten). Financiën zijn dus een non-issue. Datzelfde geldt voor het bandbreedte-aspect voor de gebruikers van het forum. Waarom zou je dan de limiet niet wat verhogen als daar vraag naar is? |
Citaat:
(en niet omdat ik m zo mooi vind, maar omdat ik m'n eigen posts herken, dan) |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |