![]() |
Leuke ideetjes voor gourmet
Kom maar op!
|
brooddeeg! dan kunnen mensen pizza'tjes maken (blikje tomtanepuree en wat gemalen kaas erbij), of worstenbroodjes, of spontaan bedachte broodjes :) moeten wel platte broodjes zijn, anders worden ze niet gaar.
Geklutst ei of pannenkoekenbeslag, maar dat is misschien niet origineel... Geitenkaasje (y) en dat kan dan in het pannetje worden gebakken met wat honing, mmm champignons, paprika, tomaat, etc, om bij dingen te bakken of om in een omelet te doen of om gewoon rauw op te eten |
Mini gehaktballetjes/hamburgertjes en daar dan een stukje kaas in doen (y) (weet niet of dit orrigineel is maargoed...)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
geitenkaas kan ook, of gewoon jonge kaas (y) Je moet er wel voor zorgen dan dat de kaas echt IN het gehakt zit, anders loopt het er uit en krijg je aangebrandde kaas. |
Citaat:
|
Citaat:
tis echt lekker. Je moet gewoon kleine blokjes snijden en daar gehakt omheen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Anders is het grillen... als je zo'n electrisch ding hebt... Ik heb zelf een hekel aan al die electrische kookapparaten (elec. BBQ, elec. gourmetstel, elec. gril, elec kookplaat enz.) Liever of gas, spiritus of houtskool, zijn de smaken ook veel beter vind ik (y) |
Citaat:
En de meeste gourmetstellen die ik gezien heb, hebben bovenop een grillplaat en onderop plaats voor pannetjes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
doe er geen spek op, dat is te vet en dan krijg je ontzettende rookwalmen.
vispakketjes zijn wel leuk. klein stukje vis, wat kruiden, beetje citroen(sap) en dat inpakken in alluminiumfolie. omelet of pannenkoeken kunnen ook (misschien niet super origineel). |
stukjes biefstuk.
schijfjes aardappel om te bakken. mini satestick maken? wij hebben thuis ook een gril gourmet ding, daar doen we altijd van die zelfgemaakte sate's op met stukjes vlees en groente. pannenkoekenmix kipfilet Dat hebben wij meestal als we gourmetten. |
Haal zoiezo de dipsausjes van Duyvis (paté royal en carnaval zijn mijn favo's), echt heerlijk bij het vlees :) !!
|
banaan met kokos
|
Mozarella! Dat is super lekker op vlees. :) (y)
Verder is stokbrood ook erg lekker. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |