![]() |
blues
Schuif die vrolijke zomerhits maar terug in de kast, want we hebben het hier over blues. Wie digt de blues? wie heeft de blues? wie kan mij blues aanraden?
Paar dingetjes die ik dezer dagen veel op zet zijn: Howlin' Wolf, Robert Johnson, Willie Dixon, John Lee Hooker, Muddy Waters en The Oblivians en The Gories, wat meer garage (trash) blues is. wie kan mij een beetje van die rauwe blues pasen? vertel het me. (K) |
Stevie Ray Vaughan en BB King zijn ook best leuk om te luisteren (y)
|
www.accuradio.com en dan het blues channel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
John Mayall ontbreekt aan die lijst.
|
ben afgelopen weekend naar Julian Sas geweest, de jimi hendrix uit het land van maas en waal, en dat was wel weer gaaf,
maar gaat er iemand naar BB King deze zomer? Ik ga als hij in groningen komt, want ik had geen zin in ahoy |
Citaat:
dan begin ik maar weeeer over the red devils ook al is de naam zo kut :( |
Play me the blues, baby!
Mississippi John Hurt Big Mama Thornton Elmore James Robben Ford (Al is dit meestal erg fout, hij heeft ook leuke dingetjes) enzovoorts :D |
ik dig de blues :(
bb en johnleehooker zijn mijn pals. |
Citaat:
|
gary moore (y)
|
Citaat:
|
BB, Hooker, een dik tiental versies van Hendrix's Red House en zo af en wat SRV. Ik luister weinig blues, speel het wel graag.
|
Ik hou het eigenlijk alleen bij BB King, Howlin' Wolf en John Lee Hooker.
Verder vind ik de Black keys wel bluesy (Fat Possum records!), en kwam ik laatst op Scott H Biram |
RL Burnside
Son House Lightnin'' Hopkins Blind Willie McTell Hound Dog Taylor Leadbelly |
Paul Rogers heeft ook al een tijdje de blues.
|
Citaat:
|
Citaat:
en hoe kon ik BB vergeten. |
Citaat:
|
Buddy Guy...
|
Rauwe blues? Michael Katon! Lekker lomp, vet, origineel en rauw!
|
the immortal lee county killers
|
Brainbox is/was de nederlandse blues trots. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |