![]() |
Keuze
Keuze
Vrijheid, keuzevrijheid. Wat betekent het? Wat houdt het in? Keuzes zijn verleidend. Dag in dag uit. Sta ik op of blijf ik liggen, trek ik een rok aan, of een broek, duik ik de kroeg in of ik ga ik vroeg naar bed? Voor mij is het één grote belemmering. Vrijheid ammehoela. Ik kijk naar een te slechte film op Net 5. Met een fles rosé op tafel en een vol glas in mijn hand voel ik me enorm schuldig. Recht voor me, op mijn bureau, ligt een enorme berg studiemateriaal. Nog te schrijven rapporten, ongelezen boeken en witte vellen A3. Allemaal onbeschreven lucht. Als ik geen keuze had, zat ik nu hard te werken aan een mediaplan. Was ik niet deze onbetaalde column aan het schrijven. Hoe weet je wanneer je de goede keuze maakt? Meestal pas achteraf. Heel, heel soms, in bijzondere gevallen en vaak bij belangrijke keuzes, weet je dat je goed kiest. Of juist niet. Met een blos op m’n wangen van een glaasje rosé, bedenk ik me hoe het zou zijn om klakkeloos de juiste keuzes te maken. Nuchter mijn tentamen maken, niet als enige denken een keer sportieve kleding te dragen naar school, niet onnodig lessen missen. Onverhoopt saai, slaapverwekkend en onaantrekkelijk. Tijdens deze korte gedachtegang is mijn mening 180 graden gedraaid. Soms is er niets zo fijn als een verkeerde keuze maken. Want dan besef je, voel je dat je leeft. Nog lekker student zijn. Aan de lopende band verkeerde keuzes maken. Laat mij maar half dronken een tentamen maken, hoogstwaarschijnlijk leidt dat zelfs tot nieuwe inzichten. Laat mij maar de eerste twee uur missen, dan weet ik tenminste hoe heerlijk mijn bed ligt. Met een tevreden glimlach zet ik het lege glas terug op tafel. Ik poets m’n tanden en doe het licht uit. Dat rapport komt morgen wel. Ik post hier nooit, maar ik wil graag objectief commentaar, dus leek me dit forum wel geschikt. Is het aantrekkelijk om te lezen, hoe is het woordgebruik. Is de inhoud goed en kun je ook iets vertellen over de structuur? |
Citaat:
Maarum...nice! (Y) |
Leuk :) Niet overdreven mooi geschreven, maar leest makkelijk.
(Y) dat ben ik weer... Kristoph Niet wissen, Timo! |
Deze zin vind ik een beetje raar:
Citaat:
De inhoud.. Toen ik de eerste alinea las, hoopte ik op iets anders, maar het werd een vrij simpel verhaaltje. Geen onaangenaam verhaaltje hoor, en ook niet supercliché, maar ook weer niet zo dat ik hem echt hartstikke bijzonder vind. Je woordgebruik en je stijl vind ik wel goed en het is al met al wel een toegankelijke column:) |
Bedankt voor het commentaar. Ik zou 't ook graag met mooiere woorden schrijven, maar och, ik ben nog jong en het is lente! :rolleyes:
En.. 'verleidelijk' is inderdaad beter! |
Zoals al is opgemerkt, is het toegankelijk, leest het prettig en vlot. De inhoud vind ik aardig, geen toppertje, maar zoals je al zei: het is lente (bijna zomer (Y))!
Edit: Ik ontdekte nog een foutje, er stond ergens 'of ik ga ik' in de eerste of tweede alinea, geloof ik. Iets met kroegen enzo :D |
Ik vroeg me af, wat zijn voorbeelden van inhoudelijke toppertjes? Meer 'out-of-the-box' columns?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53. |