![]() |
leren of niej?
ik zit in 2 vwo en volgend jaar nog steeds (dat is al (bijna) zeker, omdat ik anders in 3 havo kom maar dat heb ik liever niet, ben een jaar jonger!)
maar tot die tijd moet ik nog iets van 4 weken, oa een pwweek. motivatie om te leren heb ik niet meer, dus wat moet ik doen? oja, de mentor is met zwangerschapsverlof :s dus daar heb ik nx aan. |
Ik leerde niet meer. Bij wiskunde ging ik zitten, zette ik mijn naam op het blaadje, en liep ik weer weg. Wat heeft het nou voor een zin.
|
Misschien zijn er nog wel dingen die je vast kunt doen voor volgend jaar zodat je die dan niet meer hoeft te doen, verbeteren van verslagen of iets, weet ik veel..?
Of is dat nog niet in de 2e? :o Niets doen is iniedergeval zonde van je tijd. al begrijp je wel, ik zou toch iets doen. |
ik zou toch maar wat gaan leren, als is het maar van elk vak de nieuwe stof, zodat je iig volgend jaar die stof weer makkelijk oppikt, en dan al wat snapt
zodat je niet volgend jaar als je laatste pww weer beslissend is nog is allemaal nieuwe stof hebt, dan heb je juist het voordeel dat je dat vorig jaar al geleerd hebt en het nog een beejte kent (y) |
werkstukken en dergelijke zou ik niet meer doen, oftewel afraffelen naam er op zetten etc.
Proefwerken zou ik wel gewoon leren , dat levert een voordeel op voor het jaar erna. |
Mag je in de tweede blijven zitten? Bij ons betekende dat vrijwel zeker dat je een niveau omlaag moest...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons lieten ze mensen in de twee vaak zelf kiezen, of nog een keer de tweede op hetzelfde niveau of over naar de derde op een lager niveau. Na de derde weer naar een hoger niveau gebeurde geloof ik zelden ("zeg nooit nooit";)). |
Bij ons kan je met h/v advies niet blijven zitten in de 2e. Omdat je altijd doorgaat na de tweede naar óf 3-TL of naar 3HV. In 3HV kan je echter wel blijven zitten..
Alleen uitzonderlijke gevallen mogen blijven zitten door ziekte ofzo. Maar ik zou gewoon een beetje doen wat je leuk vindt, ga boeken lezen voor Nederlands en Engels, je weet nu immers waar die verslagen aan moeten voldoen. En tsja, vermaak jezelf, 4 weken gezelligheid ten top is altijd prettig :) |
Je kan altijd nog van 3 havo naar 4 vwo. Het verschil in niveau tussen 3 havo en 3 vwo is niet zo groot, althans zo heb ik dat zelf ondervonden. Ik ben ook overgestapt van 3 havo naar 4 vwo, zonder enkele problemen. Het zou wel zonde zijn als je zo onnodig een jaar verspilt.
|
dat kan denk ik niet op mijn school.
maar verder is het ook zo dat als ik naar 3h ga kom ik in een klas met 'vreemde' kinderen van een jaar ouder, en als ik weer in 2a zit dan zit ik met 'vreemde' kinderen van mijn leeftijd in de klas, en dat vind ik belangrijk omdat ik al niet zo goed ben in vrienden maken enzo. en als mn vriendje (nu nog in mn klas ;) ) niet overgaat naar 3a blijft hij ook zitten (naar 2a dus) Citaat:
|
Hoezo kom je wanneer je naar 3Havo gaat in een klas met oudere kinderen? Heb je ooit een klas overgeslagen ofzo?
Je moet natuurlijk niet blijven zitten omdat een vriendje dat ook doet. Maar goed, als je met een jaartje overdoen op 't VWO kan blijven, en wanneer je zeker weet dat je dat aan kan, dan moet je dat doen. Maar ik zou 't nu niet afraffelen, maak 't netjes af. |
Vakken waar je slecht in bent gewoon blijven volgen, dan is het volgend jaar een stuk makkelijker. Verder moet je maar even kijken., Ik zou het niet afraffelen, tenzij je echt hoge cijfers ergens voor hebt, dan is het gewoon een kwestie van niet naar de vakken gaan.
De onderbouw is kut. :s |
Citaat:
|
Ach ja, probeer er toch nog zo veel mogelijk aan te doen om een optimaal resultaat eruit te halen. (y)
|
Citaat:
|
Kun je geen vrijstelling krijgen voor goed afgesloten vakken?
Als dat het geval is zou ik daar in ieder geval wel mijn best voor doen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |