Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 06:36
rare
rare is offline
ik zit in 2 vwo en volgend jaar nog steeds (dat is al (bijna) zeker, omdat ik anders in 3 havo kom maar dat heb ik liever niet, ben een jaar jonger!)
maar tot die tijd moet ik nog iets van 4 weken, oa een pwweek.
motivatie om te leren heb ik niet meer, dus wat moet ik doen?
oja, de mentor is met zwangerschapsverlof dus daar heb ik nx aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2005, 06:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik leerde niet meer. Bij wiskunde ging ik zitten, zette ik mijn naam op het blaadje, en liep ik weer weg. Wat heeft het nou voor een zin.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 06:57
Verwijderd
Misschien zijn er nog wel dingen die je vast kunt doen voor volgend jaar zodat je die dan niet meer hoeft te doen, verbeteren van verslagen of iets, weet ik veel..?
Of is dat nog niet in de 2e?

Niets doen is iniedergeval zonde van je tijd.

al begrijp je wel, ik zou toch iets doen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 07:08
P&C
P&C is offline
ik zou toch maar wat gaan leren, als is het maar van elk vak de nieuwe stof, zodat je iig volgend jaar die stof weer makkelijk oppikt, en dan al wat snapt

zodat je niet volgend jaar als je laatste pww weer beslissend is nog is allemaal nieuwe stof hebt, dan heb je juist het voordeel dat je dat vorig jaar al geleerd hebt en het nog een beejte kent
Oud 20-05-2005, 07:14
I love stars
I love stars is offline
werkstukken en dergelijke zou ik niet meer doen, oftewel afraffelen naam er op zetten etc.
Proefwerken zou ik wel gewoon leren , dat levert een voordeel op voor het jaar erna.
Oud 20-05-2005, 08:53
Verwijderd
Mag je in de tweede blijven zitten? Bij ons betekende dat vrijwel zeker dat je een niveau omlaag moest...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-05-2005 @ 09:53 :
Mag je in de tweede blijven zitten? Bij ons betekende dat vrijwel zeker dat je een niveau omlaag moest...
Waarom zou dat niet mogen? (Bij ons mocht het wel iig.)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 09:54 :
Waarom zou dat niet mogen? (Bij ons mocht het wel iig.)
Bij mij lieten ze liever geen mensen in de brugklas zitten, in plaats daarvan lieten ze mensen een niveau zakken en toch overgaan. (Tenzij er een goede reden voor was, zoals langdurige afwezigheid vanwege ziekte of nare omstandigheden thuis bv.) Er bleef echt zélden iemand zitten in de brugklas. Wanneer je in de derde een goed rapport had gehaald, kon je wél weer een niveau omhoog, maar dat gebeurde ook zelden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-05-2005 @ 09:58 :
Bij mij lieten ze liever geen mensen in de brugklas zitten, in plaats daarvan lieten ze mensen een niveau zakken en toch overgaan. (Tenzij er een goede reden voor was, zoals langdurige afwezigheid vanwege ziekte of nare omstandigheden thuis bv.) Er bleef echt zélden iemand zitten in de brugklas. Wanneer je in de derde een goed rapport had gehaald, kon je wél weer een niveau omhoog, maar dat gebeurde ook zelden.
Niet alle scholen zien de tweede nog als een echte brugklas, geloof ik.

Bij ons lieten ze mensen in de twee vaak zelf kiezen, of nog een keer de tweede op hetzelfde niveau of over naar de derde op een lager niveau. Na de derde weer naar een hoger niveau gebeurde geloof ik zelden ("zeg nooit nooit").
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 09:44
Verwijderd
Bij ons kan je met h/v advies niet blijven zitten in de 2e. Omdat je altijd doorgaat na de tweede naar óf 3-TL of naar 3HV. In 3HV kan je echter wel blijven zitten..

Alleen uitzonderlijke gevallen mogen blijven zitten door ziekte ofzo.

Maar ik zou gewoon een beetje doen wat je leuk vindt, ga boeken lezen voor Nederlands en Engels, je weet nu immers waar die verslagen aan moeten voldoen. En tsja, vermaak jezelf, 4 weken gezelligheid ten top is altijd prettig
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:16
Go
Go is offline
Je kan altijd nog van 3 havo naar 4 vwo. Het verschil in niveau tussen 3 havo en 3 vwo is niet zo groot, althans zo heb ik dat zelf ondervonden. Ik ben ook overgestapt van 3 havo naar 4 vwo, zonder enkele problemen. Het zou wel zonde zijn als je zo onnodig een jaar verspilt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:28
rare
rare is offline
dat kan denk ik niet op mijn school.
maar verder is het ook zo dat als ik naar 3h ga kom ik in een klas met 'vreemde' kinderen van een jaar ouder, en als ik weer in 2a zit dan zit ik met 'vreemde' kinderen van mijn leeftijd in de klas, en dat vind ik belangrijk omdat ik al niet zo goed ben in vrienden maken enzo.
en als mn vriendje (nu nog in mn klas ) niet overgaat naar 3a blijft hij ook zitten (naar 2a dus)
Citaat:
gerwin schreef op 20-05-2005 @ 11:16 :
Je kan altijd nog van 3 havo naar 4 vwo. Het verschil in niveau tussen 3 havo en 3 vwo is niet zo groot, althans zo heb ik dat zelf ondervonden. Ik ben ook overgestapt van 3 havo naar 4 vwo, zonder enkele problemen. Het zou wel zonde zijn als je zo onnodig een jaar verspilt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:39
Verwijderd
Hoezo kom je wanneer je naar 3Havo gaat in een klas met oudere kinderen? Heb je ooit een klas overgeslagen ofzo?
Je moet natuurlijk niet blijven zitten omdat een vriendje dat ook doet. Maar goed, als je met een jaartje overdoen op 't VWO kan blijven, en wanneer je zeker weet dat je dat aan kan, dan moet je dat doen. Maar ik zou 't nu niet afraffelen, maak 't netjes af.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:43
fractuur
fractuur is offline
Vakken waar je slecht in bent gewoon blijven volgen, dan is het volgend jaar een stuk makkelijker. Verder moet je maar even kijken., Ik zou het niet afraffelen, tenzij je echt hoge cijfers ergens voor hebt, dan is het gewoon een kwestie van niet naar de vakken gaan.

De onderbouw is kut.
Oud 21-05-2005, 09:12
rare
rare is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-05-2005 @ 11:39 :
Hoezo kom je wanneer je naar 3Havo gaat in een klas met oudere kinderen? Heb je ooit een klas overgeslagen ofzo?...
ja, ik leerde iets te snel lezen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 19:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, probeer er toch nog zo veel mogelijk aan te doen om een optimaal resultaat eruit te halen.
Oud 21-05-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
rare schreef op 21-05-2005 @ 10:12 :
ja, ik leerde iets te snel lezen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 00:31
Verwijderd
Kun je geen vrijstelling krijgen voor goed afgesloten vakken?
Als dat het geval is zou ik daar in ieder geval wel mijn best voor doen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 07:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-05-2005 @ 01:31 :
Kun je geen vrijstelling krijgen voor goed afgesloten vakken?
Als dat het geval is zou ik daar in ieder geval wel mijn best voor doen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat dat zou kunnen in de onderbouw. Je hebt een vak niet afgesloten, dan kan dat volgens mij nooit. Dat zou echt een zooitje worden met al die zittenblijvers. En het jaar daar op doe je het waarschijnlijk ook niet beter. Want dan krijg je die vakken weer en heb jij een jaar daar niets aan gedaan. Zou een beetje vreemd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten