![]() |
Leuk verhaal of spreuk voor praktische opdracht..?
he,
Zouden jullie misschien nog een leuk verhaal of spreuk weten voor kcv. want ik moet een praktische opdracht maken die als volgt gaat: ik zoek een verhaal of spreuk en dingen die daarmee te maken hebben pas ik toe op een ruimte in 'een nieuwe school'. ik moet dus een visualisatie maken. Mijn vraag is dus of er iemand een leuke spreuk of verhaal weet waarmee ik deze opdracht goed uit kan voeren? alvast bedankt. |
Het verhaal van De verdanste bruid, van Herodotus. Boek 6, 129. En de spreuk: 'Dat kan Hippokleides niets schelen!'
Verhaal in het kort: Kleisthenes wil z'n dochter uithuwelijken. Laat iedereen komen die graag met die dochter wil trouwen. Houdt ze een jaar bij zich om te beoordelen wie hij het liefst als schoonzoon wil, Hippokleides lijkt 'm wel wat. Op de allerlaatste dag gaat Hippokleides heel idioot dansen, en Kleisthenes wordt boos, roept: 'je hebt zojuist huwelijk verdanst!' Waarop Hippokleides antwoordt: 'dat kan Hippokleides niets schelen' mja :| |
boven de klassieke gang hangt een bordje gnoti seauton bij ons op school en boven het lokaal latijn hang iets van 'hier is gezweet maar niet tevergeefs' ik weet alleen dat het eindigt op 'sed non frustra' ik weet niet wat dat eerste deel was in het latijn. Verder snap ik geen fuck van je opdracht eerlijk gezegt.
|
Volgens mij moeten ze een concept maken voor de inrichting van een ruimte, en die moet dan gebaseerd zijn op een klassiek verhaal/spreuk.
|
Citaat:
|
Wat bedoel je met toepassing op een ruimte ?
Moet je bijvoorbeeld een bos namaken als het verhaal zich in een bos afspeelt ? Of bedoel je iets anders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |