![]() |
alcohol
Van bier schijn je heel dik te worden, (bierbuik'je')
Maar zijn er ook alcoholische dranken waar niet zoveel calorien inzitten. :o |
Stel je niet zo aan, mens (n)
|
Citaat:
|
een bierbuikje is gelul van de bovenste plank
|
Citaat:
In bier zitten veel calorieen! Je kan light bier nemen, maar dat vind ik zelf dan weer niet te zuipen :o |
Citaat:
|
Citaat:
vrouwen zouden er ook vollere borsten van kunnen krijgen, want hier wordt ook veel vet opgeslagen dus dames; van veel bier drinken krijg je dikke tieten! |
Citaat:
|
Citaat:
|
alcohol is idd gevult met veel kalorietjess, je kan beter een glas wijn nemen of een biertje ipv een mixdrankje bijvoorbeeld
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De ochtend nadat je flink hebt lopen zuipen fanatiek gaan sporten. Heb je geen last van een kater en ben je meteen alle calorieën kwijt.
|
amstel light en er was er sowieso nog 1, maar welke dat was weet ik niet..
en mensen, praat geen onzin, ja van bier word je wel dik(ker). Ik drink eigenlijk bijna niets anders en was met de vastenperiode alcoholvrij en kon het verschil echt wel merken! |
Citaat:
als ik vrijdags een avondje stevig heb gedronken en ik moet zaterdag middag/ochtend voetballen, ga ik dood man... koppijn, zweten, traag reactievermogen enz... Die kater verdwijnt sneller wanneer ik in bed lig, dan wanneer ik sport... |
er zitten veel calorieën in ja maar dat je een bierbuikje krijgt is niet waar...
tis niet t bier tzijn de calorieën in t bier... zeg toch ook geen ik heb een flugel buikje :rolleyes: |
heeft een goed getrainde bierspier.......en een zacht buikje
misschien toch wat minder drinken als ik ga stappen want het zou wel verklaren wrom ik vet op me heupen en me bovenbenen heb......verklaart ook meteen me automatische jojo effect :p |
Citaat:
Het gaat er om dat je een buikje hebt van de alcohol, dan is het een bierbuik. |
dan drink je toch geen alcohol als je dat niet wilt, of je gaat aan de breezer light. trouwens, een glas bier staat gelijk aan 2 boterhammen :D
|
Waren ze er nou niet achtergekomen dat je van bier juist niet dik werdt?
|
... dan moet me pa graat mager zijn -_- en geloof me, dat is hij niet
|
Citaat:
|
In champagne zitten wat minder calorieen.
|
Alcohol wordt door het lichaam meteen omgezet in vet en dus zal het denk ik niet uitmaken welk drankje je neemt wat betreft het alcohol percentage. Wel wat suikers betreft. In het ene drankje zit meer suiker dan in de ander, daarin zou je wel minder gesuikerde kunnen nemen.
Bron: http://www.kennislink.nl/web/show?id=128970 De reden dat bierdrinkers vaak te dik zijn, is volgens de BBPA dan ook niet het bier. Het ligt vooral aan de leefstijl van de drinkers, en aan de vette snacks (pinda’s, borrelnootjes) die ook in de bar te vinden zijn. “Er bestaat niet zoiets als een ‘bierbuik’,” zegt George Philliskirk, van de Bier Academie. “Maar bier stimuleert wel de zin in eten. De echte boosdoeners zijn de friet en hamburgers, of de chips en borrelnootjes die het avondje uit compleet maken. vandaar dus! |
Wat een onzin wordt hier weer verkondigd. Je wordt niet dik van bier, je wordt dik van de alcohol die erin zit. Alcohol is namelijk heel efficiënt door je lichaam te verbranden. Suiker levert ook veel energie. Vandaar dat een glas bier en een glas wijn ongeveer evenveel caloriëen bevatten aan alcohol, maar witte wijn levert nog meer energie omdat dat ook zoeter is.
En verder, mensen die denken dat je van bier niet dik wordt, die spreken we nog wel op hun vierentwintigste. :D En verder, natuurlijk is het zo dat 'gezellige' drinkers ook vaak mensen zijn die weinig bewegen, veel en lekker eten en ook veel snacken. Dat draagt natuurlijk ook bij aan gewichtstoename. Maar dat een bierbuik 'niet bestaat' is grote onzin. |
Citaat:
Onderzoeker Martin Marmot onderzocht samen met een groep wetenschappers het verband tussen bierconsumptie en de buikomvang. Ze gingen uit van de algemene volkswijsheid dat overmatige bierconsumptie een bierbuik veroorzaakt. "Maar we vonden dat er weinig echte bewijzen voor zijn in de wetenschappelijke literatuur", aldus Marmot. Voor het onderzoek ging het onderzoeksteam naar Tsjechië, waar men per hoofd van de bevolking het meeste bier zou consumeren ter wereld. Voor het onderzoek werden bijna 2000 mensen onderzocht. Dit leidde tot de conclusie dat er geen significante relatie bestaat tussen bierconsumptie en bierbuiken. Het bleek zelfs zo te zijn dat de vrouwen die bier dronken, gemiddeld minder wogen dan de vrouwen die helemaal geen bier dronken! Het onderzoek is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift European Journal of Clinical Nutrition. Bij het onderzoek hebben de wetenschappers ook gekeken naar factoren als roken. Ook hebben ze gekeken naar verschillen tussen Tsjechische bieren en Brits bier maar daar vonden ze geen relevante verschillen: "De Tsjechen brouwen uitstekend bier, maar het bevat hetzelfde aantal calorieën en dezelfde hoeveelheden suiker en alcohol", aldus Marmot. Het is dus een gedegen onderzoek geweest en lijkt een oude 'volksmythe' ontkracht te hebben. http://www.wistudat.net/popup.php?id=37 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |