![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In bier zitten veel calorieen! Je kan light bier nemen, maar dat vind ik zelf dan weer niet te zuipen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
vrouwen zouden er ook vollere borsten van kunnen krijgen, want hier wordt ook veel vet opgeslagen dus dames; van veel bier drinken krijg je dikke tieten! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als ik vrijdags een avondje stevig heb gedronken en ik moet zaterdag middag/ochtend voetballen, ga ik dood man... koppijn, zweten, traag reactievermogen enz... Die kater verdwijnt sneller wanneer ik in bed lig, dan wanneer ik sport... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het gaat er om dat je een buikje hebt van de alcohol, dan is het een bierbuik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Alcohol wordt door het lichaam meteen omgezet in vet en dus zal het denk ik niet uitmaken welk drankje je neemt wat betreft het alcohol percentage. Wel wat suikers betreft. In het ene drankje zit meer suiker dan in de ander, daarin zou je wel minder gesuikerde kunnen nemen.
Bron: http://www.kennislink.nl/web/show?id=128970 De reden dat bierdrinkers vaak te dik zijn, is volgens de BBPA dan ook niet het bier. Het ligt vooral aan de leefstijl van de drinkers, en aan de vette snacks (pinda’s, borrelnootjes) die ook in de bar te vinden zijn. “Er bestaat niet zoiets als een ‘bierbuik’,” zegt George Philliskirk, van de Bier Academie. “Maar bier stimuleert wel de zin in eten. De echte boosdoeners zijn de friet en hamburgers, of de chips en borrelnootjes die het avondje uit compleet maken. vandaar dus! |
![]() |
||
Citaat:
Onderzoeker Martin Marmot onderzocht samen met een groep wetenschappers het verband tussen bierconsumptie en de buikomvang. Ze gingen uit van de algemene volkswijsheid dat overmatige bierconsumptie een bierbuik veroorzaakt. "Maar we vonden dat er weinig echte bewijzen voor zijn in de wetenschappelijke literatuur", aldus Marmot. Voor het onderzoek ging het onderzoeksteam naar Tsjechië, waar men per hoofd van de bevolking het meeste bier zou consumeren ter wereld. Voor het onderzoek werden bijna 2000 mensen onderzocht. Dit leidde tot de conclusie dat er geen significante relatie bestaat tussen bierconsumptie en bierbuiken. Het bleek zelfs zo te zijn dat de vrouwen die bier dronken, gemiddeld minder wogen dan de vrouwen die helemaal geen bier dronken! Het onderzoek is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift European Journal of Clinical Nutrition. Bij het onderzoek hebben de wetenschappers ook gekeken naar factoren als roken. Ook hebben ze gekeken naar verschillen tussen Tsjechische bieren en Brits bier maar daar vonden ze geen relevante verschillen: "De Tsjechen brouwen uitstekend bier, maar het bevat hetzelfde aantal calorieën en dezelfde hoeveelheden suiker en alcohol", aldus Marmot. Het is dus een gedegen onderzoek geweest en lijkt een oude 'volksmythe' ontkracht te hebben. http://www.wistudat.net/popup.php?id=37
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Artikel:'Alcohol en tabak schadelijker dan wiet en XTC' coopergirl | 7 | 03-04-2007 15:11 | |
Drugs & Alcohol |
All the pleasures of alcohol, with no downsides Verwijderd | 4 | 12-04-2006 16:43 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren Foxy_oud | 72 | 09-07-2004 17:08 | |
Drugs & Alcohol |
enquete (ja weer) over Alcohol ikbenschipper1 | 50 | 19-03-2003 22:59 |