![]() |
symptonen van een keelonsteking???????????
wie kan mij deze vertellen?
ik heb nu al meer dan 2 weken onwijse keelpijn, ben eergister ziek geworden met koorts erbij. ik heb nu dus opgezette klieren wat onwijs pijn doet, helemaal verkouden met bloedneus en al, had eerst spierpijn, af en toe steken in me hoofd, en ik kan amper slikken want dan moet ik bijna huilen zo pijn doet het. wat is dit eigenlijk? zou het een keelontsteking kunnen zijn? ik ben gewoon echt verrot, lig ik hier met koorts, een hele verrotte keel, verkoudheid, steken in me hoofd, terwilj ik moet leren voor de toetsweek en zaterdag een prik moet halen! whaaaaaaa! helpme.....please |
keelontsteking lijkt me als ik het hoor redelijk logisch, ja.
bij een natuurvoedingswinkel kan je saliethee halen. als je dat gorgelt (pas op, niet te heet!!), kan dat de keelpijn verzachten. heel veel sterkte. |
maar wat zijn dan de symptonene daarvan? i kbedoel ik kan ook gewoon keelpijn hebben, alleen dan heel extreem misschien maar ik zat te denken dat t namelijk niet meteen een keelontsteking hoeft te wezen vandaar dat ik t me afvroeg..
|
Ik heb jaar of 6 geleden veel last gehad van keelonsteking, ben toen naar de doktor gegaan (hint!!) Hij/Zij shrijft dan een "peniciline "kuur uit voor 1 a 2 weken. Als je deze afmaakt dan is het over. Resultaten waren bij mij meestal na 2 dagen al goed merkbaar.
|
jah dat heb ik ook gehad
vlak voor m'n examen zelfs!! :mad: bij mij deed het ook met slikken al zo'n pijn enzow, echt erg. Maar omdat ik examens had ben ik naar de dokter gegaan en heb een antibiotiumkuur gekregen en toen ging het weg :) Je moet eens kijken of je witte punten/stippen in je keel hebt. Dan is het sowieso bacterieel (en helpen antibiotica). |
dat klink idd behoorlijk als keelontsteking.
maar op zich gaat het er niet echt om hoe het heet... het gaan erom wat je klachten zijn en met de klachten die jij hebt zou ik snel naar de dokter gaan! kweet namelijk hoe het is om die klachten lang te hebben en das geen pretje... Gewoon ff langs gaan dus, dan schrijft ie je zo een receptje voor en is die pijn binnen een paar dagen al weer een heel stuk minder! |
Ik heb ook keelontsteking!! :mad: Veel thee met honing drinken en ik eet veel waterijsjes en dropjes
|
keelontsteking: vaak van die witte punten in je keel, rode keel, klein keelgat, zere keel, dikke keel (zelfde als klein keelgat, ofc), enz.
vaak gepaard met koorts. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kom op hé ga daar even mee naar de dokter wil je :rolleyes:
|
mensen ik maak me ernstig zorgen, heb vandaag de dokter gebeld, schijnt een of ander virus te zijn en hij geeft er niks voor dus moest ik maar gewoon kamillethee drinken en veel zuigtabletjes nemen, goh waar zijn de dokters nog voor he?
morgen kan ik niet me prik halen voor meningokok (schrijf ik goed?) verder maak ik me zorgen omdat ik nog eens in me keel gekeken heb en het zijn geen witte stippen meer het is gewoon heel witachtig, soort slijm lijkt het. klinkt goor he? maar ja het doet ontzettend pijn. ik kan amper eten, kreeg niet eens een soepie weg vanmiddag. ik heb onwijs honger en dorst maar als ik slik dan doet dat zoooooooo pijn!!!! ook heb ik nog eens 39.4 graden koorts, wat moet ik doen? heeft iemand tips die dit gehad heeft waardoor het verzacht? want de dokter doet niets eraan dus ben ik op mezelf aangwezen, wie heeft er tips? zijn vast wel mensen onder ons die uit ervaring wat weten te vertellen. nou ik hoop het want ik kom helemaal van de bank gestrompeld om dit berichie te typen... :rolleyes: maar ja keep on smiling he :D al valt er weinig te lachen.. |
als het een virus is kan de dokter er nix aan doen want dan werken antibiotica niet.
Maar die dokter weet niet of het een virus is dus had hij voor de zekerheid een antibioticum kunnen geven, maargoe. Dat van die koorts en gigantische keelpijn is niet raar want dat had ik ook. (Maar ik maakte me toen ook onwijze zorgen hoor) Je kunt niet veel meer doen dan wat je zelf al zei, behalve tegen de dokter zeggen dat ie toch een antibioticum moet geven omdat je toetsweek hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
geel slijm ofzow ook volgens mij en volgens jou dus veel hoesten dit had ik allemaal niet maar het antibioticum sloeg wel aan :) maargoe wat ik wil zegguh is dat het soms niet duidelijk is of het bacterieel of viraal is en als je dan iets belangrijks hebt zoals een toetsweek of examens kun je, als je over het algemeen goed tegen antibiotica kan, die dokter best wat pushen om het toch te geven :) (volgens mij zie jij mij nu als iemand die dokters pusht om dingen voor te schrijven....(ook vanwege dat met roacutane) maar ach :p ;) :D) |
ik heb dit een week geleden ook allemaal gehad, was echt heel vervelend, de hele tijd hoesten, witte vlekken in mn keel, veel keelpijn, opgezette klieren. je moet gewoon veel slapen, veel drinken, heeel veel waterijsjes eten en heel rustig aan doen, het zal heus wel overgaan, maar misschien duurt dat nog even..
beterschap! |
Citaat:
Ben het wel met je eens dat in geval van enige twijfel over de oorzaak je best een kuurtje kan voorschrijven als die persoon in een examenweek zit ofsow. En over dat pushen....ach soms moet je eventjes pushen :D maar dan moet je wel een beetje weten waar je het over hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |