Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 14:49
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
wie kan mij deze vertellen?

ik heb nu al meer dan 2 weken onwijse keelpijn, ben eergister ziek geworden met koorts erbij. ik heb nu dus opgezette klieren wat onwijs pijn doet, helemaal verkouden met bloedneus en al, had eerst spierpijn, af en toe steken in me hoofd, en ik kan amper slikken want dan moet ik bijna huilen zo pijn doet het. wat is dit eigenlijk? zou het een keelontsteking kunnen zijn? ik ben gewoon echt verrot, lig ik hier met koorts, een hele verrotte keel, verkoudheid, steken in me hoofd, terwilj ik moet leren voor de toetsweek en zaterdag een prik moet halen! whaaaaaaa!

helpme.....please
Oud 06-06-2002, 14:53
ekki
ekki is offline
keelontsteking lijkt me als ik het hoor redelijk logisch, ja.

bij een natuurvoedingswinkel kan je saliethee halen. als je dat gorgelt (pas op, niet te heet!!), kan dat de keelpijn verzachten.

heel veel sterkte.
Oud 06-06-2002, 15:03
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
maar wat zijn dan de symptonene daarvan? i kbedoel ik kan ook gewoon keelpijn hebben, alleen dan heel extreem misschien maar ik zat te denken dat t namelijk niet meteen een keelontsteking hoeft te wezen vandaar dat ik t me afvroeg..
Oud 06-06-2002, 15:05
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik heb jaar of 6 geleden veel last gehad van keelonsteking, ben toen naar de doktor gegaan (hint!!) Hij/Zij shrijft dan een "peniciline "kuur uit voor 1 a 2 weken. Als je deze afmaakt dan is het over. Resultaten waren bij mij meestal na 2 dagen al goed merkbaar.
Oud 06-06-2002, 15:09
Verwijderd
jah dat heb ik ook gehad
vlak voor m'n examen zelfs!!

bij mij deed het ook met slikken al zo'n pijn enzow, echt erg.
Maar omdat ik examens had ben ik naar de dokter gegaan en heb een antibiotiumkuur gekregen en toen ging het weg

Je moet eens kijken of je witte punten/stippen in je keel hebt. Dan is het sowieso bacterieel (en helpen antibiotica).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:31
Balance
Balance is offline
dat klink idd behoorlijk als keelontsteking.

maar op zich gaat het er niet echt om hoe het heet... het gaan erom wat je klachten zijn en met de klachten die jij hebt zou ik snel naar de dokter gaan! kweet namelijk hoe het is om die klachten lang te hebben en das geen pretje...

Gewoon ff langs gaan dus, dan schrijft ie je zo een receptje voor en is die pijn binnen een paar dagen al weer een heel stuk minder!
Oud 06-06-2002, 16:46
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb ook keelontsteking!! Veel thee met honing drinken en ik eet veel waterijsjes en dropjes
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:04
ekki
ekki is offline
keelontsteking: vaak van die witte punten in je keel, rode keel, klein keelgat, zere keel, dikke keel (zelfde als klein keelgat, ofc), enz.
vaak gepaard met koorts.
Oud 06-06-2002, 22:18
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
jah dat heb ik ook gehad
vlak voor m'n examen zelfs!!

bij mij deed het ook met slikken al zo'n pijn enzow, echt erg.
Maar omdat ik examens had ben ik naar de dokter gegaan en heb een antibiotiumkuur gekregen en toen ging het weg

Je moet eens kijken of je witte punten/stippen in je keel hebt. Dan is het sowieso bacterieel (en helpen antibiotica).
mensen het doet echt fuckin veel zeer , af en toe zo erg dat ik bijna moet huilen en nu heb ik niet een bepaald lage pijngrens hoor! ik keek net in de spiegel en ik schrok best, ik zag achter in me keel, helemaal links heel veel witte stippen, alsof het uitslag is ofzo , maar het waren er heel veel, ik ga morgen naar de dokter want dit is niet goed aan gezien ik een hele verzameling aantrof
Oud 06-06-2002, 22:44
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:

mensen het doet echt fuckin veel zeer , af en toe zo erg dat ik bijna moet huilen en nu heb ik niet een bepaald lage pijngrens hoor! ik keek net in de spiegel en ik schrok best, ik zag achter in me keel, helemaal links heel veel witte stippen, alsof het uitslag is ofzo :confused : , maar het waren er heel veel, ik ga morgen naar de dokter want dit is niet goed aan gezien ik een hele verzameling aantrof
Ontsteking van de amandelen? Goed idee om maar eens langs de dokter te gaan, als de klachten zo lang duren kan het best wel eens een vervelende bacterie zijn, tijd voor een antibioticakuurtje....
Oud 06-06-2002, 23:43
biertjehappen
biertjehappen is offline
Kom op hé ga daar even mee naar de dokter wil je
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
mensen ik maak me ernstig zorgen, heb vandaag de dokter gebeld, schijnt een of ander virus te zijn en hij geeft er niks voor dus moest ik maar gewoon kamillethee drinken en veel zuigtabletjes nemen, goh waar zijn de dokters nog voor he?

morgen kan ik niet me prik halen voor meningokok (schrijf ik goed?) verder maak ik me zorgen omdat ik nog eens in me keel gekeken heb en het zijn geen witte stippen meer het is gewoon heel witachtig, soort slijm lijkt het. klinkt goor he? maar ja het doet ontzettend pijn. ik kan amper eten, kreeg niet eens een soepie weg vanmiddag. ik heb onwijs honger en dorst maar als ik slik dan doet dat zoooooooo pijn!!!! ook heb ik nog eens 39.4 graden koorts, wat moet ik doen?

heeft iemand tips die dit gehad heeft waardoor het verzacht?

want de dokter doet niets eraan dus ben ik op mezelf aangwezen, wie heeft er tips? zijn vast wel mensen onder ons die uit ervaring wat weten te vertellen.

nou ik hoop het want ik kom helemaal van de bank gestrompeld om dit berichie te typen...

maar ja keep on smiling he
al valt er weinig te lachen..
Oud 07-06-2002, 20:31
Verwijderd
als het een virus is kan de dokter er nix aan doen want dan werken antibiotica niet.
Maar die dokter weet niet of het een virus is dus had hij voor de zekerheid een antibioticum kunnen geven, maargoe.

Dat van die koorts en gigantische keelpijn is niet raar want dat had ik ook.
(Maar ik maakte me toen ook onwijze zorgen hoor)

Je kunt niet veel meer doen dan wat je zelf al zei, behalve tegen de dokter zeggen dat ie toch een antibioticum moet geven omdat je toetsweek hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:03
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
als het een virus is kan de dokter er nix aan doen want dan werken antibiotica niet.
Maar die dokter weet niet of het een virus is dus had hij voor de zekerheid een antibioticum kunnen geven, maargoe.

Dat van die koorts en gigantische keelpijn is niet raar want dat had ik ook.
(Maar ik maakte me toen ook onwijze zorgen hoor)

Je kunt niet veel meer doen dan wat je zelf al zei, behalve tegen de dokter zeggen dat ie toch een antibioticum moet geven omdat je toetsweek hebt.
Je dokter zou beter eerst eens een kijkje in je keel kunnen nemen en goed naar je klachten luisteren (moet je ook veel hoesten, btw?) want die wijzen mijns inziens meer op een bacterieel iets, maar goed...
Oud 07-06-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Markiex schreef:

Je dokter zou beter eerst eens een kijkje in je keel kunnen nemen en goed naar je klachten luisteren (moet je ook veel hoesten, btw?) want die wijzen mijns inziens meer op een bacterieel iets, maar goed...
witte punten in je keel is bacterieel
geel slijm ofzow ook volgens mij
en volgens jou dus veel hoesten

dit had ik allemaal niet maar het antibioticum sloeg wel aan
maargoe wat ik wil zegguh
is dat het soms niet duidelijk is of het bacterieel of viraal is en als je dan iets belangrijks hebt zoals een toetsweek of examens kun je, als je over het algemeen goed tegen antibiotica kan, die dokter best wat pushen om het toch te geven

(volgens mij zie jij mij nu als iemand die dokters pusht om dingen voor te schrijven....(ook vanwege dat met roacutane) maar ach )
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 13:25
vixen
vixen is offline
ik heb dit een week geleden ook allemaal gehad, was echt heel vervelend, de hele tijd hoesten, witte vlekken in mn keel, veel keelpijn, opgezette klieren. je moet gewoon veel slapen, veel drinken, heeel veel waterijsjes eten en heel rustig aan doen, het zal heus wel overgaan, maar misschien duurt dat nog even..

beterschap!
Oud 10-06-2002, 22:55
Markiex
Markiex is offline
Citaat:

witte punten in je keel is bacterieel
geel slijm ofzow ook volgens mij
en volgens jou dus veel hoesten

dit had ik allemaal niet maar het antibioticum sloeg wel aan
maargoe wat ik wil zegguh
is dat het soms niet duidelijk is of het bacterieel of viraal is en als je dan iets belangrijks hebt zoals een toetsweek of examens kun je, als je over het algemeen goed tegen antibiotica kan, die dokter best wat pushen om het toch te geven

(volgens mij zie jij mij nu als iemand die dokters pusht om dingen voor te schrijven....(ook vanwege dat met roacutane) maar ach )
Veel hoesten wijst juist in de richting van een virale ontsteking...
Ben het wel met je eens dat in geval van enige twijfel over de oorzaak je best een kuurtje kan voorschrijven als die persoon in een examenweek zit ofsow. En over dat pushen....ach soms moet je eventjes pushen maar dan moet je wel een beetje weten waar je het over hebt.

Regels voor berichten