![]() |
Economie
Ja, weer een wat-moet-ik-leren-vraag. Heb het boek Pincode maar ben de laatste tijd niet echt aanwezig geweest bij economie en van mijn klas genoten word ik ook niet veel wijzer dus......kan iemand mij concreet vertellen wat je moet kennen?
|
Ik gebruik ook Pincode en ook ik heb niet echt een papiertje gehad waarop staat wat je precies moet leren.
Ik stel voor om veel examens van vorig jaar te maken en gewoon alles goed doornemen in je Pincode boek. |
sorry kan je ook niet helpen wij hebben een totaal ander boek,
wel vervelend dat je niet weet wat te leren,, ik kan het ook niet direct zeggen aangezien ik nu niet thuis ben en me boeken bijheb :) |
Citaat:
|
pardon?
hebben wij he tover hetzelfde boek? Pincode 4 Vmbo-t? met op de voorkant dat meisje met dat bon jovi tshirt dan heb ik slecht nieuws Alle Hoofdstukken alleen hofdstuk 1,2 en 3 zijn iets midner belangrijk die mote ej gewoon een paar keer doorlezen heb ik gehoord hoor niet 100% |
Citaat:
|
en hoe zit dat nou met die belastingen wij krijgen ook dat op compex ofzo
|
Citaat:
Hoofdstuk 5 en 6 Arbeid en Productie Hoofdstuk 7 en 8 Internationale ontwikkelingen! Dit zijn de examenonderwerpen voor Economie..! Het staat ook bij : http://examen.kennisnet.nl/vmbo/examenonderwerpen/kb#ce288975 [/URL] Bij deze; alle examenonderwerpen van alle examen staan er (y) |
Dit zijn de examenonderwerpen voor VMBO-TL
EC/K/3 Leervaardigheden in het vak Economie EC/K/5 Arbeid en productie EC/K/6 Overheid en bestuur EC/K/7 Internationale ontwikkelingen EC/V/1 Verrijkingsstof EC/V/3 Vaardigheden in samenhang |
ja en de overige hoofdstukken
|
Citaat:
Nog iets gevonden: Examentip vmbo 2005 (5): Wat voor vragen kun je verwachten? Op grond van de ieder jaar voorkomende exameneenheid EC/K/3, te weten Leervaardigheden in het vak economie, is het goed om in ieder geval procentrekenen nog eens goed door te nemen. Zo kan het zijn dat de volgende vraag gesteld wordt: het werkloosheidspercentage bedroeg in 2004 6,3%. Het aantal werklozen bedroeg 492.000. Vraag: Uit hoeveel personen bestond de beroepsbevolking? De kandidaat moet dan beseffen dat 492.000 gelijk is aan 6,3% van het aantal mensen dat tot de beroepsbevolking behoort. Dat aantal is dus 100%. De berekening is dan: (492.000 : 6,3) x 100 = 7.809.523,8 personen. Het kan ook zijn dat de informatie is: In 2004 steeg het aantal werklozen van 435.000 tot 492.000. De vraag: Met hoeveel procent is het aantal werklozen in 2004 gestegen? Het antwoord hoort dan te zijn: (492.000 – 435.000) : 435.000 x 100 = 13,1 %. Overigens, de gegevens uit het bovenstaande voorbeeld zijn reële gegevens. De examens zijn vaak al een tijd terug gemaakt en zullen dus gegevens uit die tijd bevatten. Erg veel vallen die vragen niet terug op parate kennis, maar meer op de interpretatie van gegevens. Omdat ook nog eens andere benamingen gebruikt kunnen worden dan waar de kandidaat mee bekend is, is het zaak om goed te lezen. Tenslotte zal veel informatie gegeven worden in diverse diagrammen. Veel oefenen met diagrammen uit bijvoorbeeld dagbladen is dan ook aan te bevelen. http://www.collegenet.nl/content/exa..._vmbo_img1.gif |
Die letters staan voor het niveau natuurlijk.
|
Dus in het boek Pincode 4 vmbo/mavo moet je dus de hoofdstukken 5, 6, 7 en 8 leren?
Ik doe KB. |
Nee die nummers daarvoor zijn niet de hoofdstukken neem ik aan, je moet gewoon de onderwerpen leren die hierboven staan.
|
Bij ons op school is gezegd door alle economie docenten dat we alleen deze hoofdstukken moeten leren: V1 - 5 - 6 - V2 - 7
Op de theoretische leerweg :) |
Er zijn toch verschillende boeken neem ik aan :confused: Of zijn ze nou allemaal hetzelfde ingedeeld oid?
|
Citaat:
11568 zegt 3/5/6/7 V1/ V3 Dus als je Hfst. 3/5/6/7 V1 /2 en 3 leert zit je goed? dan heb ej in ieder geval alles geleerd wat ze kunnen vragen |
Ik moest H4,5,6,7,8 V1 &V2 leren :S
|
Citaat:
|
als je gewoon het hele boek leert zit je altijd goed ;) :p
|
Inderdaad wat Bart zegt.
Volgens mij kan je net zo goed het hele boek doornemen :P |
en ik heb weer een heel ander boek dan jullie, namelijk t boek economisch bekeken 2
en wij moete de hoofdstukken: 5,6,7,8 ARBEID+PRODUCTIE 11 en 12 INTERNATIONALE ONTWIKKELINGEN (y) succes trouwens allemaal.. |
jezus wat moeten julie weinig leren ik vraag me af of het bij ons wel goed is dan
ik heb het boek precent en ik moet 15 hoofdstukken leren:S:S dus ik ga zo weer ff flink aan de slag! |
Martine, ik heb ook Percent en ons is opgegeven:
H7 t/m13 + H15 t/m 18 Hoef je neem ik aan alleen dat te leren.... |
ik word echt gek van dat leren van economie echt fucking veel.
|
Citaat:
maar ik leer niet (A) k heb stiekem een beetje bijgeloof :D want voor alle vakken waar ik nix aan heb gedaan heb ik kei goeie punten en de vakken waar ik kei goed voor heb geleerd gingen kei slecht ('t zijn er gelukkig maar 2 :D) dus...nou zit ik te bedenken of ik economie moet gaan leren ja of nee? moeilijk :S :D |
hihihihi .. ben wel aan het smilie'en :bloos:
|
ja ik heb juist moeite met die procenten enzo... en volgens mij krijgen we dat de hele tijd aargh
|
Citaat:
Wat snap je er dan niet aan :) |
Dat is het makkelijkste wat er is man :p
|
ja ook van die belasting zooi.
|
succes vandaag allemaal!!! (y) :D (y)
|
Ik heb voor nog geen 1 examen geleerd en dat ging allemaal perfect.... Maar ja daarintegen hoef ik maar een 3 te halen voor elk vak en ik ben al geslaagd :D:D.... Dus of ik voor deze ga leren weet ik niet :| . Maar iedereen heeeeeeeel veeeeeeel suc6 vandaag!! (K)
|
haha bij mij is het net als mizz-Joyce ik hoef ook maar bij bijna elke vakken een 3 of rond dat cijfer te halen en ik ben al geslaagd..
maar natuurlijk leer ik wel! want ik wil tog wel beetje goede examencijfers hebben, en niet met de hakken over de sloot.. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vond hem zeer moeilijk. wist bijna niets :(
|
Het viel goed mee, was niet zo heeel moeilijk,, (y)
wel paar lastige vragen in.. die ene vraag weet ik nog altijd niet, hoe je dat noemde dat europa zijn land beschermde over dat produceren ofzoiets weet ik veel wat die vraag was.. :| :s |
Ik vond hem heel makkelijk (y)
Helemaal geen moeilijke sommen met de belasting enzo :) |
Ik vond m best moeilijk. Ik twijfel heeel erg over hoe ik 't gemaakt heb. Ik moet een minimaal een 6 hebben. Ben benieuwd ..
Zo maar eens nakijken! |
Citaat:
|
ik vond het veel té moeilijk
heb oowk maar 21 punten .. ligt tussen de 4 en de 5.5 (heb 4 nodig) :D maar 'k baal wel |
Ik kom op 34 punten uit :D dus zit tussen de 7.0 en de 8.5 in :D:D
|
Ik kom rond de 32 punten uit K vond em trouwens best meevallen :p :) :rolleyes: (y)
|
hij viel echt super mee joh! heb lekker geoefent uit die examenbundel. dat heeft geholpen.
het grote nadeel vond ik dat computer compex zooi. of hebben jullie dat niet gehad? ik vind dat ze een examen niet op de computer moeten doen. |
daarom ben ik blij dat mijn school de oude vertrouwde examenblaadjes gebruikt.. ;)
enne, ik zal rond 7.8 hebben dus ik ben tevree :rolleyes: |
k hoorde net dat er redelijk veel klachten waren over economie vmbo over dat er teveel rekenvragen waren ..
heb zelf oowk maar een klacht ingediend .. :D |
GVD zeg ik dacht dat het bij alle scholen waren dat computer examen.
|
ik had zowaar 36 punten :eek: :) ik moet een 7.2 halen voor een 8 op mn eidlijst dat moet toch wel gelukt zijn :D:D:D
mja vandaag alleen nog bio en dan vakantie :D:D:D:D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53. |