![]() |
Relatie boven toekomst?
Ik kreeg laatst te horen, dat iemand zijn baan had opgezet om meer tijd in zijn vriendin te steken, hij was 18, zat mooi ergens gebakken, en toen hakte hij de pin erin. Hij was wel werkzaam in de horeca.
Toen ging ik zelf eens denken, als ik een baan heb, dan moet mijn vriendin er maar rekening mee houden, dat ik werk. Ik zou zoveel mogelijk tijd in haar steken, de vrije tijd die ik heb, maar ik werk ook graag aan mijn toekomst en dat wil ik ook niet verwaarlozen. Aangezien koken ook grotendeels een hobby van mij is, kan ik moeilijk iets anders gaan doen. Ben namelijk nergens goed in, behalve dat, of jah redelijk. Als je 30+ bent, en je gaat het dan wat rustiger aan doen, oke...Maar zo jong al :| Wat zouden jullie doen, relatie boven je toekomst kiezen?Of juist niet? En zo ja of nee, waarom? |
Volgens mij ís een relatie juist een belangrijk deel van die toekomst. :o
Maar om je vraag te beantwoorden: nee. |
Ik doelde eigenlijk op werk gebied, baan, etc ;):P.
Er bestaat natuurlijk een gulden middenweg, maar daar voor moet de andere kant het ook laten zien. |
Ik zou niet zomaar mijn baan opgeven of studie stoppen oid. Ik zou wel zoeken naar een oplossing om een balans tussen die twee te maken, als het echt een serieuze relatie is.
|
Citaat:
|
Ik zou niet stoppen met werk/school maar als ik veel zou werken zou ik wel wat minder gaan werken of afentoe een dagje vrij nemen ofzo maar helemaal stoppen zal ik niet doen als ik het er naar mijn zin heb en er toekomst in zit, maar ik zou het wel proberen te combineren zover dat lukt. Mijn toekomst vind ik nu nog wel ff belangrijker, je weet nooit hoelang je een relatie houd en dan zou ik echt heel lang spijt hebben. :o
|
nee, ik zou mijn baan niet opgeven, tenzij het een baan is waar ik toch al vanaf wilde :p ik zou het gewoon proberen te combineren. maar ik zou ook nooit de horeca in gaan, dus dat probleem geldt niet echt voor mij.
|
Ach ieder zijn eigen ding, horeca wordt vaak als iets negatiefs in zien, maar je moet er je maar eens in verdiepen, komt meer bij kijken dan je zult denken.
Tja het zat eigenlijk zo, ik had nog geen nieuwe baan, toen kreeg ik een belletje, dat een leerling waar ik eerst had gesolliciteerd er mee ging kapte, ik was wel benieuwd waarom, bleekt het dat hij meer tijd in zijn vriendin wilde steken, beetje zonde imho, het is een hartstikke goed bedrijf, hij was pas 18, etc. Toen bedacht ik, wat de rest wel eens zou kiezen. Voor de liefde, of voor een baan. |
Tuurlijk niet, want je toekomst wordt in grote lijnen bepaald door je opleiding en je werk. Het is natuurlijk wel leuk om een beetje de dingen op elkaar af te stemmen, maar een goede vaste baan opzeggen om meer tijd met je vriendin door te brengen...nee, dat zou je vriendin ook niet van je moeten verwachten vind ik (n)
|
Ik zou nooit mijn relatie boven mijn toekomst stellen.
Als ik nou 18 was en ik had een kutbaantje en toch wel geld zat zou ik misschien twijfelen, maar ik zou nooit zomaar mijn baan opzeggen voor een partner zonder een belangrijke reden (zoals bijvoorbeeld ziekte). Dat vind ik het gewoon niet waard, het moet naast elkaar kunnen bestaan en als dat niet kan ligt het aan de aard van de relatie en niet aan die van mijn werk. |
een bijbaantje kun je wellicht opzij schuiven. Je carriere niet. Mss als je 80+ uur per week werkt, maar dan heb je sowieso al problemen, of je vriendin dat nou goed vindt of niet. (Daarnaast geilen vrouwen nou eenmaal op macht en rijkdom).
|
Citaat:
On-Topic: Ik zou mijn toekomst niet dusdanig op het spel zetten, dat wanneer het uitgaat ik alleen nog maar WC's kan schoonmaken of iets dergelijks. Ik snap natuurlijk wel dat als je helemaal verliefd bent je je hele wereldje om wilt gooien voor die ander, maar uiteindelijk moet je toch ook aan jezelf blijven denken (vind ik). |
Citaat:
|
Nee als ik nog zo jong zou zijn, zou ik het willen combineren of de toekomst toch voor laten gaan.
|
Citaat:
ik geil op eh.. wat was het.. overeenkomsten in strijd met de goede zeden :p |
ontopic: Ik zou niet een droombaan opgeven voor een jongen. Mocht ik ooit de kans krijgen om te gaan doen wat ik wil doen, dan ga ik daar ook zeker voor. Maar ik vind niet dat je je relatie moet verwaarlozen, ook niet als je werk doet wat je graag wil doen. Of iig, dat je niet moet verwachten dat je partner bij je blijft als je hem/haar verwaarloost. Daar tegenover staat dat je partner niet moet verwachten dat jij je droombaan opgeeft voor hem/haar.
|
nooit.
ik ga geen droom opgeven, voor niemand niet |
Ik zou nooit mijn studie of werk opgeven voor iemand. Hetzelfde ergens anders voortzetten, dat zou evt. nog kunnen, mits mijn sociale leven daardoor niet onder gaat lijden.
|
Ik vraag me af of mensen er anders over denken als dezelfde vraag word gesteld, als je al getrouwd bent met je vriend(in).
Je bent getrouwd maar op een gegeven moment moet je kiezen; je carriere of je vrouw. Kiezen dan nog steeds de mensen hier voor hun carriere? :o (zo nee, wat is 't verschil in je gevoelens/relatie als je getrouwd bent? Waarom nu ineens niet? :o ) Komt liefde en de vrouw altijd op de tweede plaats? :o |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
©Herman Finkers Liefde komt voor mij zeker op de eerste plaats en ik zou er ook wel aanpassingen voor willen maken, maar geen dingen opgeven dus:o |
Ik wil het proberen te combineren en weet bjina zeker dat dat wel te doen is. Ga iig niet als huisvrouwtje thuis zitten tot meneer thuiskomt, zijn eten fixen enzo.. hehe zo werk ik niet. :nono:
Een andere baan nemen zodat je meer bij elkaar kan zijn (zonder dat je veel opgeeft) is natuurlijk altijd een optie. Wil graag zelfstandig zijn en niet dependent zijn op mijn partner, maar natuurlijk denk ik ook wel aan hem |
k zou het juist heel erg vinden als me vriendje stopt met zn baan voor mij...je moet ook nog een beetje je eigen leven hebben t och
|
Citaat:
|
ik zou niet willen dat mijn vriend stopt met werken voor mij. een baan hoort bij de toekomst, net zoals je relatie. ik zou ook niet stoppen met mijn baan voor mijn vriend. je wilt elkaar t liefste zo vaak mogelijk zien, ik ook :) , maar een baan hoort er ook bij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vragen naar onzekerheid hoeft niet perse slecht uit te pakken; in 't leven moet je soms risico's nemen? :o |
Als het nou een bijbaantje was waar ik toch al een hekel aan had, dan tja, mooi excuus. Maar ik zou nooit mijn studie of baan opzeggen voor iemand anders.
|
Citaat:
Onzekerheid is zeker niet altijd slecht, maar je baan volledig opgeven, zonder dat je weet dat daarna zal komen, is voor mij iets te veel van het goede. Dan zal ik eerst zorgen dat, als mijn baan in dat geval op een te grote afstand is, ik ergens dichterbij kom te werken, waardoor je elkaar genoeg kunt zien. Als er geen afstand is, dan zie ik eigenlijk niet echt een groot probleem. Krijg je te maken met ritmes dat je langs elkaar heen zal leven door het werk, dan zal ik die baan denk ik niet echt snel accepteren, want voor mijzelf vind ik dat al niet geweldig, dus dat is meer eigenbelang dan. |
idd dichterbij gaan wonen zou ik ook doen, maar helemaal opgeven niet.
|
Nee, daar heb je veel aan, aan een werkeloze/schoolloze vriend(in) :confused:
+ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iig, zo vatte ik het wel op |
Citaat:
Van mij mag iedereen daarna weer werken/opleiding volgen. :p |
Nee, relatie combineren met toekomst.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wat als de keuze is, of een vriendin en geen carriere, voor 't hele leven .. of geen vriendin en een carriere, voor 't hele leven? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toekomst <3
|
Citaat:
|
No way.
Ik werk nu 15 uur in de week, en ik zou mijn baan nooit opgegeven voor wie dan ook, om deze redenen: - het is een geode referentie voor later - het verdiend goed geld - ik heb sociale contacten - ik voel me nuttig als deze dingen wegvallen, dan zal mijn 'vriend' wel met mij opgescheept zitten, maar met een sjagerijnige, onzekere, verveelde versie. het is dus in het belang van de relatie het aan te houden :D |
Als mijn werk een belemmering wordt voor deze relatie, zou ik proberen mijn uren zo in te delen dat het een minder groot probleem wordt. Desnoods zoek ik dan een andere baan, maar helemaal opzeggen zou ik niet doen. Daar heeft hij ook niets aan, minder inkomen, ik ga me vervelen thuis enz.
Ik ga ook voor het toekomst combineren met relatie. Mijn toekomst is zeker belangrijk, maar daar moet mijn relatie niet onder lijden, dus dat wordt dan de bekende gulden middenweg. Citaat:
Alhoewel 'dwingen' niet echt goed is, een goed gesprek doet meer met mij denk ik... Maar goed, of je daar ook voor kiest is denk ik ook afhankelijk van je eigen beeld van je relatie. Als je serieus denkt dat de relatie deel uit gaat maken van je toekomst, dan ben je daar denk ik eerder toe geneigd dan als je het allemaal nog niet zo serieus neemt... |
Ik vind dat dus wel een moeilijke kwestie!
toevallig zit ik ook wel een beetje in zo iets, mijn vriend is heel erg huisje,boompje,kindje&zou t liefst heel zn leven in zn geboortedorp willen blijven wonen... we zijn gek op elkaar, maar mijn 1e levensprioriteit was (en miss nog steeds wel... :rolleyes: :bloos: Carriere maken en uit t leven en mezelf halen qua talent ed wat erin zit! En mijn levensdroom is dat ik over een jaar of 10 in parijs kan wonen,werken en leven.... En natuurlijk is t niet zeker of we dan nog bij elkaar zijn... maar toch vind hij t stom als ik zeg dat dat gewoon super super super belangirjkv oor mij is,dat voelt hij echt als een belediging... heel vervelen..., Mannen :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |