![]() |
Ik moet een verhaaltje afmaken.
Nou ja, ik was bezig met een verhaal, het ging heel lekker en ik was al een aardig end (900 woorden) ofzo, tot ik mij opeens bedacht dat het een verplicht thema heeft, 't is voor een wedstrijd enzo. Nu weet ik niet meer zo goed hoe ik verder wil gaan, oftewel; ik weet even niet te verzinnen, dus wou ik even jullie hulp inroepen.
Kort samengevat; een man (genaamd Joćo) ligt te slapen in bed. Er wordt aangebeld, er staat een voor de man onbekende dame (genaamd Sanne) met twee tassen voor de deur, ze ouwehoeren wat en gaan daarna samen in de woonkamer zitten. Daar heb ik al iets van 900 woorden over, dus. Ik moet er nog iets van 850 (de wedstrijd heeft 1750 max.) en ik moet er het thema 'de leugen' in verwerken. Iemand een idee? Als iemand meer info nodig heeft moet hij/zij het maar zeggen. |
Waar ouwehoeren ze over?
|
Citaat:
|
Ok, heel stom idee misschien maar goed.
Ze zitten dus binnen, uiteraard gaan ze praten. Die Joao zal wel willen weten wat ze bij hem aan de deur doet. Nou, zij vertelt haar treurige geschiedenis over, ehm, dat ze uit haar huis is gezet en geen onderdak meer heeft en zo. Die Joao heeft wel medelijden en zegt dat ze een nacht kan blijven slapen ofzo, en gaat een slaapplek voor 'r klaarmaken. Hij komt terug, vrouw weg. Alleen een briefje, dat ze het gezellig vond, maar naar huis is om haar soap te kijken, en dat hij de volgende keer maar bij haar op visite moet komen. hm, juist. :| |
Misschien iets met die tassen. Laat die tassen een inspiratiebron zijn. Overigens thanks for je input, Sketch.
Voor de mensen die het willen weten is Joćo een Portugese naam en woord dat uitgesproken als 'Sjoaun.' Zo ongeveer. |
Citaat:
Ik weet niet of je nog meer input nodig hebt. Maar je zou ook kunnen doen, met die twee tassen, dat daar een geheim in zin. Dat ze bijvoorbeeld zegt dat ze boodschappen is weze doen, maar dat er iets totaal anders, iets onverwachts, inzit. Bijvoorbeeld haar paaldanseres-kleding... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo'n naam tikt toch helemaal niet lekker. Ik neem altijd korte namen, anders duurt het zo lang met schrijven. Ow wacht, dat is een ander topic:bloos: Als het max1250 woorden moeten zijn, mag je toch ook gewoon 900 woorden? |
Hmm. Twee tassen, 1 voor hem, 1 voor haar. Samen op weg naar het onbekende, zoals in Simon and Garfunkel's ''America'', twee mensen die elkaar net ontmoeten en dan een deal sluiten om samen op zoek gaan om de wereld te ontdekken. De tassen zijn bijna leeg, als symbool voor het willen reizen zonder vastigheid, de pure essentie van het zwerven. Zij haalt hem over om mee te gaan, de volgende ochtend zullen ze vertrekken. Als de man na een romantische nacht wakker wordt, merkt hij dat zij weg is. Zij gaat verder, alleen. En nu zijn de tassen vol, want ze heeft zijn geld en spullen gejat.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |