Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 22:13
Jeuk
Jeuk is offline
Nou ja, ik was bezig met een verhaal, het ging heel lekker en ik was al een aardig end (900 woorden) ofzo, tot ik mij opeens bedacht dat het een verplicht thema heeft, 't is voor een wedstrijd enzo. Nu weet ik niet meer zo goed hoe ik verder wil gaan, oftewel; ik weet even niet te verzinnen, dus wou ik even jullie hulp inroepen.

Kort samengevat; een man (genaamd Joćo) ligt te slapen in bed. Er wordt aangebeld, er staat een voor de man onbekende dame (genaamd Sanne) met twee tassen voor de deur, ze ouwehoeren wat en gaan daarna samen in de woonkamer zitten.

Daar heb ik al iets van 900 woorden over, dus. Ik moet er nog iets van 850 (de wedstrijd heeft 1750 max.) en ik moet er het thema 'de leugen' in verwerken. Iemand een idee?

Als iemand meer info nodig heeft moet hij/zij het maar zeggen.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 23:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2005, 22:21
Sketch
Sketch is offline
Waar ouwehoeren ze over?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 22:22
Jeuk
Jeuk is offline
Citaat:
Sketch schreef op 27-05-2005 @ 23:21 :
Waar ouwehoeren ze over?
Over niets nog. Ze wisselen beleefdheden uit, daar blijft het wel bij.
Oud 27-05-2005, 22:27
Sketch
Sketch is offline
Ok, heel stom idee misschien maar goed.

Ze zitten dus binnen, uiteraard gaan ze praten. Die Joao zal wel willen weten wat ze bij hem aan de deur doet. Nou, zij vertelt haar treurige geschiedenis over, ehm, dat ze uit haar huis is gezet en geen onderdak meer heeft en zo. Die Joao heeft wel medelijden en zegt dat ze een nacht kan blijven slapen ofzo, en gaat een slaapplek voor 'r klaarmaken. Hij komt terug, vrouw weg. Alleen een briefje, dat ze het gezellig vond, maar naar huis is om haar soap te kijken, en dat hij de volgende keer maar bij haar op visite moet komen.

hm, juist.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 23:04
Jeuk
Jeuk is offline
Misschien iets met die tassen. Laat die tassen een inspiratiebron zijn. Overigens thanks for je input, Sketch.

Voor de mensen die het willen weten is Joćo een Portugese naam en woord dat uitgesproken als 'Sjoaun.' Zo ongeveer.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:14
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Jeuk schreef op 28-05-2005 @ 00:04 :
Misschien iets met die tassen. Laat die tassen een inspiratiebron zijn. Overigens thanks for je input, Sketch.

Voor de mensen die het willen weten is Joćo een Portugese naam en woord dat uitgesproken als 'Sjoaun.' Zo ongeveer.
Kut naam! Maar dat terzijde...

Ik weet niet of je nog meer input nodig hebt. Maar je zou ook kunnen doen, met die twee tassen, dat daar een geheim in zin. Dat ze bijvoorbeeld zegt dat ze boodschappen is weze doen, maar dat er iets totaal anders, iets onverwachts, inzit. Bijvoorbeeld haar paaldanseres-kleding...
Oud 28-05-2005, 08:17
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 28-05-2005 @ 09:14 :
Kut naam! Maar dat terzijde...

Ik weet niet of je nog meer input nodig hebt. Maar je zou ook kunnen doen, met die twee tassen, dat daar een geheim in zin. Dat ze bijvoorbeeld zegt dat ze boodschappen is weze doen, maar dat er iets totaal anders, iets onverwachts, inzit. Bijvoorbeeld haar paaldanseres-kleding...
Hehe. Of juist andersom, dat ze doet alsof er een groot geheim in zit, maar dat er gewoon boodschappen in zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:53
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Sketch schreef op 28-05-2005 @ 09:17 :
Hehe. Of juist andersom, dat ze doet alsof er een groot geheim in zit, maar dat er gewoon boodschappen in zitten.
Joah...die is ook goed.
Oud 28-05-2005, 09:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 28-05-2005 @ 09:17 :
Ja

Zo'n naam tikt toch helemaal niet lekker. Ik neem altijd korte namen, anders duurt het zo lang met schrijven. Ow wacht, dat is een ander topic

Als het max1250 woorden moeten zijn, mag je toch ook gewoon 900 woorden?
Oud 28-05-2005, 11:12
Tovenaar
Tovenaar is offline
Hmm. Twee tassen, 1 voor hem, 1 voor haar. Samen op weg naar het onbekende, zoals in Simon and Garfunkel's ''America'', twee mensen die elkaar net ontmoeten en dan een deal sluiten om samen op zoek gaan om de wereld te ontdekken. De tassen zijn bijna leeg, als symbool voor het willen reizen zonder vastigheid, de pure essentie van het zwerven. Zij haalt hem over om mee te gaan, de volgende ochtend zullen ze vertrekken. Als de man na een romantische nacht wakker wordt, merkt hij dat zij weg is. Zij gaat verder, alleen. En nu zijn de tassen vol, want ze heeft zijn geld en spullen gejat.
Oud 28-05-2005, 15:56
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 28-05-2005 @ 12:12 :
Hmm. Twee tassen, 1 voor hem, 1 voor haar. Samen op weg naar het onbekende, zoals in Simon and Garfunkel's ''America'', twee mensen die elkaar net ontmoeten en dan een deal sluiten om samen op zoek gaan om de wereld te ontdekken. De tassen zijn bijna leeg, als symbool voor het willen reizen zonder vastigheid, de pure essentie van het zwerven. Zij haalt hem over om mee te gaan, de volgende ochtend zullen ze vertrekken. Als de man na een romantische nacht wakker wordt, merkt hij dat zij weg is. Zij gaat verder, alleen. En nu zijn de tassen vol, want ze heeft zijn geld en spullen gejat.
Die is goehoed!
Reageren

Regels voor berichten