![]() |
Hoe werkt nou het ziekenfonds?
Ik heb vandaag eens grondig mijn loonstrookje bestudeerd en nou zit ik nog met wat vragen.
Ik ben verzekerd via mijn werk. Op mijn loonstrookje kan ik zien hoeveel procent van mijn loon ik betaal aan het ziekenfonds en hoeveel procent mijn werkgever betaald. Alleen nou snap ik het niet zo goed. :o - Betaal ik dat geld nou aan mijn verzekeraar (Menzis/Amicon) of aan de staat? - Als ik het aan de Amicon betaal, hoe kan het dan dat het procentueel is? Als je op hun site kijkt, zie je gewoon bedragen staan en niks qua procenten. - Hoe kan het dat ik nooit wat hoor van de Amicon en eigenlijk alleen via m'n werk daar geld aan betaal? |
Word toch via je werkgever geregeld, is het een full time job of niet?
|
Citaat:
|
Ik geloof dat je dan zowizo maar een klein deel betaald, de rest je werkgever, je zou het eens kunnen navragen aan je werkgever.
Offtopic: verander niet steeds je ava, is irritant :PIk zie door de bomen het bos niet meer |
Citaat:
Offtopic: Sorry :o :bloos: Deze hou ik ffies hoor. :p |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Je betaald aan je verzekerraar een nominale premie, dit zijn de bedragen die op hun website staan. Verder kan je je nog aanvullend verzekeren die bedragen staan ook op hun website.
Dit alles betaal je ZELF (of je ouders) aan de verzekeraar. Het bedrag dat word ingehouden op je loon en je werkgever betaald gaat naar de overheid die verdelen het volgens mij over de zorgverzekeraars. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan zou ik toch ook een rekening moeten krijgen zo nu en dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Betaald hij niet gewoon je premie? :o |
Citaat:
|
Goed, ik begrijp het nu geloof ik. Nu moet ik de rest ff zelf uitzoeken. :s (n)
|
Die premie wordt betaald, anders had je niets met amicon te maken gehad...
|
hoe werkt t ziekenfonds : heel simpel, voor geen meter. (niet dat particuliere verzekeringen zoveel beter zijn, maar wel overzichtelijker.)
Maar goed, ik ben particulier verzekerd, en kan je eigenlijk niet zoveel recente info geven. Is wel even geleden dat ik nog in het ziekenfonds zat. (offtopic : krijgt iedereen straks nou dezelfde verzekering ? ook particulier verzekerden ?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op bovenstaande site geeft groeneland informatie over het nieuwe verzekeringsstelsel... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |