![]() |
Persephone
Moeders bescherming alleen
was niet voldoende om haar uit de handen van de Dood te houden. Kreten bleven ongehoord hulp kwam niet in het duister. Handen, grijpend, hebberig, namen mee. Demeters zoeken gaf aard de winterse tafrelen. De mens scheeuwde om warmte, ontving die. Het gebod van de Hoogste haalde Persephone weer terug. Toch verlangde zij naar de Dood. Haar tijd verdelend tussen haar minnaar en haar moeder; herfst en winter, lente en zomer. Zo kwamen de seizoenen tot leven, zo kreeg de Dood zijn vrouw. Zo kreeg Demeter haar dochter. 22-05-2005 |
wauw, dit vind ik echt een prachtig gedicht! Het thema en het verhaal heb je echt goed verwoord, en ik vind alles ook lekker lopen! :)
|
Op mijn verjaardag geschreven:)
Ik snap er werkelijk geen klap van. Demeter, Persephone?:confused: Heeft het iets met de Romeinen of Grieken te maken of zo, of wat?:p Een Dementor ken ik dan weer wel... Maar toch vind ik hem wel wat hebben. En ik vind ook dat je kan merken dat je ook verhalen schrijft, op de een of andere manier. Het is een beetje een vertellerig gedicht, zeg maar;) |
Moeders bescherming alleen was niet voldoende om haar uit de handen van de Dood te houden. Kreten bleven ongehoord, hulp kwam niet in het duister. Handen, grijpend, hebberig,
namen mee. Demeters zoeken gaf aard, de winterse tafrelen. De mens scheeuwde om warmte, -ontving die. Het gebod van de Hoogste haalde Persephone weer terug. Toch verlangde zij naar de Dood. Haar tijd verdelend tussen haar minnaar en haar moeder; herfst en winter, lente en zomer. Zo kwamen de seizoenen tot leven, zo kreeg de Dood zijn vrouw. Zo kreeg Demeter haar dochter. Ik vind het toch meer een verhaal dan een gedicht. |
Citaat:
Maar over je gedicht: ik vind 'm ook iets te verhalend eigenlijk. Het is meer een beetje een vertaling van een mythe naar een gedicht. Het zou zo een verhaal kunnen zijn. Maar dat komt ook gedeeltelijk, denk ik, omdat ik dit als een verhaal ken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |