Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Aan vriendinnen vertellen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1192110)

RoosjeKahlan 31-05-2005 16:19

Aan vriendinnen vertellen?

Hey allemaal, Ik heb een misschien wat rare vraag :) Als jij zeg maar 'een oogje op een jongen hebt', vertellen jullie dat dan aan je beste vriendinnen ( als ze hem ook kennen ). Ikzelf doe dat nooit, maar zij vertellen mij dat wel. Ik vertrouw hen wel, ze zouden het niet verder vertellen ofzo, maar ik weet dat ze er opmerkingen / mopjes over zouden maken. Op sommige momenten voel ik me eigenlijk schuldig :s , zij vertellen mij alles en ik hen niets. Soms vragen ze erachter en dan ontken ik altijd dat ik een oogje op iemand heb. Vinden jullie dat ik hen dat wel zou moeten vertellen? Doen jullie dat of verzwijgen jullie dat meestal gewoon?

Ostentation 31-05-2005 16:22

ik probeer het te verzwijgen. Maar op een gegeven moment merken ze toch wel dat er iets aan de hand is. Weten ze het eenmaal, moet je maar leren leven met het feit dat er grapjes over gemaakt worden. Misschien doe je het zelf(onbewust) ook!

Loezzel 31-05-2005 16:25

Ligt aan de situatie...
Soms kan ik alleen maar over die jongen praten als ik verliefd ben, een andere keer heb ik ook geen behoefte om het mijn vriendinnen te vertellen.
Zo erg is het toch niet dat je je vriendinnen niet vertelt op wie jij een oogje hebt?

Mariekje* 31-05-2005 16:56

Ik heb geen beste vriendinnen, dus er valt niet zoveel te vertellen ook. Mijn beste vrienden waren overigens wel al vrij snel op de hoogte;).

teirg 31-05-2005 17:29

Jij vraagt er toch ook niet om dat ze het vertellen? Als je het wil vertellen, ga je gang maar indien dat niet het geval is denk ik niet dat ze daar problemen mogen/kunnen van maken.

De Zwartkijker 31-05-2005 17:44

Vertel het alleen aan mensen die de persoon in kweste nooit zullen kennen....

Freestyler* 31-05-2005 17:55

ik deed dat nooit
ook uit angst ofzo
maar tegenwoordig ben ik omgeslagen
en het is veel leuker om er met zijn allen over te praten enzo :)

WolterB 31-05-2005 17:57

Ik vertel het niet snel :o

leucomelas 31-05-2005 18:09

ik kan het meestal niet voor me houden, maak wat subtiele opmerkingen en ze komen er dan toch vanzelf wel achter...
:D
meestal vind ik het ookz elfs leuk dat ze het weten, lekker dr over praten met zn allen, gezellig:)

Mara 31-05-2005 18:18

Nee, ik vertel het ze niet.

Mede omdat ik bang ben dat het dan uitlekt, op de een of andere manier, en men die jongen gaat pesten met 't feit dat ik 'm leuk vind/verliefd op 'm bent. Want dat wil je als jongen absoluut niet, dat ík je leuk vind. (Ja, dat klinkt raar, m'n verstand zegt ook wel van stel je niet aan maar m'n gevoel wil d'r niet aan..)

Envy 31-05-2005 18:35

Ja.
En als ze diegene kennen merken ze het sowieso wel.

Phenobarbidoll 31-05-2005 18:45

ja, en vaak vinden ze hem helemaal niet zo leuk als ik hem vind....wat achteraf wel handig is want dan kunnen ze al zijn gebreken nog even netjes voor me opsommen (a)

Nuck 31-05-2005 18:46

Meestal wel, soms niet. Ik heb niet echt een speciale reden om het wel/niet te vertellen.

Meisje Vlek 31-05-2005 18:51

Nope, ik heb niet echt veel vriendinnen en bovendien denk ik niet dat ze zich er echt voor zouden interesseren.

Bovendien houd ik dat simpelweg gewoon heel graag voor mezelf, hehe.

Nattigheid 31-05-2005 18:51

ik hou/hield het voor me. waarom? daarom. maar wat al eerder gezegd werd: ze merken het op een gegeven moment toch wel. en als je die grapjes zat bent, dan moet je dat zeggen. en anders gewoon duidelijk laten merken dat je er echt niet van gediend bent. En als ik jou was, zou ik me lekker niet schuldig voelen. Iedereen heeft het recht dingen voor zichzelf te houden.

Toet0r 31-05-2005 19:34

ik kon het niet voor me houden en anders waren ze er gauw genoeg achtergekomen omdat ik dat niet onder stoelen of banken schuif

Akilina 31-05-2005 19:35

Citaat:

RoosjeKahlan schreef op 31-05-2005 @ 17:19 :
Hey allemaal, Ik heb een misschien wat rare vraag :) Als jij zeg maar 'een oogje op een jongen hebt', vertellen jullie dat dan aan je beste vriendinnen ( als ze hem ook kennen ). Ikzelf doe dat nooit, maar zij vertellen mij dat wel. Ik vertrouw hen wel, ze zouden het niet verder vertellen ofzo, maar ik weet dat ze er opmerkingen / mopjes over zouden maken. Op sommige momenten voel ik me eigenlijk schuldig :s , zij vertellen mij alles en ik hen niets. Soms vragen ze erachter en dan ontken ik altijd dat ik een oogje op iemand heb. Vinden jullie dat ik hen dat wel zou moeten vertellen? Doen jullie dat of verzwijgen jullie dat meestal gewoon?
Is toch niet erg? Daar doe je ze toch geen kwaad mee. Waarschijnlijk ben je gewoon iemand die het leuker vindt om dat soort dingen voor zichzelf te houden.

Mark Almighty 31-05-2005 19:40

Er zijn één of twee vriendinnen die ik zulke dingen wel toevertrouw, omdat ik weet dat die écht te vertrouwen zijn en er hun mond over zullen houden tegenover de meid die ik op dat moment leuk vind. Zij maken daar ook geen grapjpen over, althans, niet op de manier van me uit te lachen ofzo. Die leeftijd hebben we nu wel gehad. ;)

Summerlover 31-05-2005 19:45

Uiteindelijk vertel ik het meestal wel, maar niet meteen. Dan hou ik 't liever voor mezelf, en als ik het dan vertel is dat ook maar aan een paar vriendinnen die waarvan ik zeker weet dat ik ze ook echt kan vertrouwen en ze niet om 'aardig te zijn' allemaal dingen gaan lopen regelen enzo omdat ze vinden dat ik daar weer veel te lang over doe.. :rolleyes: :bloos:

annetjuh 31-05-2005 21:22

ik probeer het te verzwijgen, maar dat lukt me meestal niet.

Isiyanka 31-05-2005 21:26

Citaat:

MeelFriek schreef op 31-05-2005 @ 19:18 :
Mede omdat ik bang ben dat het dan uitlekt, op de een of andere manier, en men die jongen gaat pesten met 't feit dat ik 'm leuk vind/verliefd op 'm bent. Want dat wil je als jongen absoluut niet, dat ík je leuk vind. (Ja, dat klinkt raar, m'n verstand zegt ook wel van stel je niet aan maar m'n gevoel wil d'r niet aan..)
Een jongen plagen met het feit dat een meisje hem leuk vindt heeft niets te maken met of dat meisje wel of niet leuk is :) dus ik denk dat dat heus wel meevalt. Sowieso ben je volgens mij echt niet afstotelijk ofzo ;)

OT: Het hangt er een beetje vanaf. Als het iets is of iets aan het worden is dan breng ik iedereen meestal wel op de hoogte ;) verder hangt het heel erg af van de jongen en de situatie, en bovendien vertel ik de ene vriend(in) weer meer dan de andere en dat verschilt ook weer per situatie. Wisselend dus ;)
Je hoeft je iig niet schuldig te voelen, het is niet alsof je hen 'misbruikt' en ik betwijfel of ze jou wel alles vertellen :) maar het kan best leuk zijn om het er met je vriend(inn)en over te hebben :o

waves 01-06-2005 08:22

als ik verliefd ben, ben ik meestal net iets vrolijker dan normaal. Ik zeg niets, dus mijn vriendinnen komen er niet achter. Behalve 1, die heeft t altijd door ;).

Mara 01-06-2005 12:13

Citaat:

Isiyanka schreef op 31-05-2005 @ 22:26 :
Een jongen plagen met het feit dat een meisje hem leuk vindt heeft niets te maken met of dat meisje wel of niet leuk is :) dus ik denk dat dat heus wel meevalt. Sowieso ben je volgens mij echt niet afstotelijk ofzo ;)
Het is een keer gebeurd, op de meest vreselijke manier. Ik hou m'n mond dus wel ;)

Konijn 01-06-2005 12:29

Ik vertel het nooit, tot er daadwerkelijk wat gebeurt of iets is tussen die jongen en mij, of als ik zeker weet dat het wederzijds is.

Freyja 01-06-2005 14:38

Op de een of andere manier hebben ze me gewoon áltijd door :o

Saarah 01-06-2005 17:39

Soms probeer ik het te verzwijgen, maar als ik écht verliefd ben kan ik er gewoon niet over zwijgen :o moet ik het aan iemand kunnen vertellen en ja, da's dus meestal tegen mijn beste vriendinnen. Nu ook weer, ben zooo verliefd :( op iemand waar het nooit een serieuze relatie mee kan worden, dus wilde ik het hen eigenlijk niet vertellen... Maar ik heb er gewoon behoefte aan eens goed te kunnen babbelen over hem :) dus ondertussen weten ze het al een maand of 3 :p

jet 01-06-2005 18:20

tuurlijk vertel ik het! ik kan ze vertrouwen, en ik vind het altijd leuk om over hem dan te praten, dus dan kan dat tenminste. :)

Anneka 01-06-2005 18:56

Pff ik vertel het eigenlijk ontzettend snel, ze zijn al gewend van me dat ik eigenlijk altijd een vriendje heb of een oogje op iemand. Daarnaast informeren we gewoon veel naar het onderwerp vriendjes. En nja we vertellen elkaar veel:). Ik dus ook als ik net iemand heb leren kennen dat klikt of ik verliefd ben of met iemand heb.

Iduna 01-06-2005 19:05

Je hoeft ze niks te vertellen omdat ze jou wel alles vertellen, maar omdat je het zelf wilt vertellen.

I C U 01-06-2005 19:34

Meestal merken mijn vriendinnen het vanzelf, als ik verliefd ben, zeker als die persoon in de buurt is. Uiteindelijk vertel ik het ze, en dan is het van: "Alsof we dat niet wisten!" In principe hoef ik ze dus niets te vertellen...

Vice 01-06-2005 23:40

Ligt eraan of ze haar kennen. Zo niet, dan mogen ze het van mij best horen.
Maar ik heb op school eigenlijk alleen vrienden.

Roos 02-06-2005 09:47

Ik vertel m'n vriendinnen echt alles, we vinden het juist heerlijk om een beetje zinloos over jongens te praten en elkaar op de hoogte te houden van de ontwikkelingen :o

saartjeh 03-06-2005 15:03

ik vertel het wel
ik ga ook serieus mee om als zei het vertellen of juist zo van "heej kijk kijk daar issie, ga er heen dan, toe dan" maar dat word wel gewaardeerd
andersom doen ze dat ook bij mij en dat vind ik geen prob

maar als jij het wel een probleem vind.. tja
in princiepe hoef je je niet schuldig te voelen maar ik kan wel begrijpen dat je dat wel doet
wel vervelen iig

anders meot je proberen er heel nuchter over te doen
meer zo van:
'ja hij heeft wel iets schattigs of niet. neej ik vind hem niet leuk het is gewoon, ag misschien ook wel. naja hij zal mij wel nix vinden.ik weet het niet. we zien nog wel. neuh ik denk er niet echt aan ofzow'
das dan heel oppervlakkig toch maar je verteld toch meer;)

Snow Cherries 03-06-2005 15:17

Ik vind dat ook altijd zó moeilijk, ook omdat ik altijd op van die types val die iedereen "raar" of "vaag" vindt. Maar meestal is het bij mij zo duidelijk als ik iemand leuk vind, dat iedereen het toch meteen in de gaten heeft :D

koekjes 03-06-2005 15:18

laatste x dat ik t vertelde ging die "vriendin" maar dingen voor mij regelen maw, die jongen versieren (n)

annepanne 03-06-2005 17:21

ik laat me vriendin zoiets niet regelen...dat is iets voor kinderen....als je van iemand houd moet je er zelf op afstappen...

Jolankaas 03-06-2005 17:31

Ik vertel m'n vriend(inn)en juist heel veel, zonder na te denken flap ik het er wel eens uit. Nouja vroeger dan, want nu weet iedereen wel wie m'n vriend is..
Maar ik vertel heel veel van zulk soort dingen omdat ik het op één of andere manier kwijt moet. Maar als je het voor jezelf houd kan ik dat ook heel goed begrijpen hoor, soms ook wel fijner.

annepanne 03-06-2005 17:53

ja van mij wist ook iedereen het maarja....

toch ben ik blij dat iedereen het nu van me weet..ik voel me er gelukkig door

BrunetJuh 05-06-2005 10:50

Ik vertel het meestal wel, maar zoiets kan ik nooit voor me houden en als ik verliefd ben, zien vriendinnen dat ook gelijk aan me!

salieee 05-06-2005 15:24

edit

Sevi 05-06-2005 16:45

Dat hebben ze gelijk door, ook al zou ik het ze niet willen vertellen !
Hee trouwens RoosjeKahlan, kom jij toevallig uit belgië en ben je wel eens op buitenkunst geweest ?

Kazet Nagorra 05-06-2005 17:18

Ik heb nooit oogjes op jongens en heb ook geen beste vriendinnen, dus nee.

HoneYy 05-06-2005 17:31

Ik vertel het meestal wel...waarom niet...

duivelaartje 05-06-2005 17:43

Meestal meteen aan m'n beste vriendin, met anderen heb ik niet zo'n haast. Ik wil ook wel eens even wat voor mezelf houden.:)

Kitaantjuh 05-06-2005 19:46

Ik vertel het wel altijd als ik een jongen gewoon leuk of cute vind :)

Vice 05-06-2005 22:33

Citaat:

Mephostophilis schreef op 05-06-2005 @ 18:18 :
Ik heb nooit oogjes op jongens en heb ook geen beste vriendinnen, dus nee.
Zo'n beetje het zelfde :D

Bloedpropje 06-06-2005 01:36

Jij moet doen wat je wil.

Als ik een meisje leuk vind vertel ik dat echt aan belachelijk veel mensen, waarom zou je er geen gebruik van maken als je zo'n leuk gespreksonderwerp hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.