![]() |
[DVD-drive] problemen met het lezen van een CD of DVD
ik heb net een DVD rewriter gekocht (een Philips DVDR1640P) en hij herkent hem goed tijdens de initialisatie in de BIOS.. ook onder windows staat hij als probleemloos in de device manager en de drive is zichtbaar in 'Deze Computer'. als ik er een DVD of CD-ROM in doe, dan is gaat hij heel lang lopen lezen en laat hij niks zien.. als ik er een (beschreven) DVD in doe, vraagt hij soms of ik de schrijfbare DVD als map in verkenner wil openen maar hij laat dan niks zien. weet iemand wat het probleem kan zijn? kan het zijn dat ik een te oude BIOS heb ofzo? (ik heb een ASUS P2B moederbord) zou mijn BIOS flashen helpen? of kan het zijn dat ik bijvoorbeeld een te trage processor heb? bij de systeemeisen staat dat je een pentium III 500 mhz nodig hebt, en ik heb inderdaad maar een pentium III 450, maar zou dat echt het probleem kunnen zijn? hij leest zelfs geen CD-ROMs
weet iemand wat het zou kunnen zijn? alvast bedankt voor de moeite |
Misschien ligt het aan de media, en slikt hij bepaalde soorten Dvd's niet, sommige hadden kuren met - of + dvdtjes.
Google komt uit op een firmware, maar op de Philips site vind ik niet veel. Wel 2 modellen, maar die komen niet overheen, geloof B en nog eentje. |
Citaat:
|
Offtopic; Hoe installeer je eigenlijk een fikker? ik heb namelijk net een NEC3540 besteld, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat aan moet pakken (oude brander eruit-->nieuwe erin)
|
Offtopic: Whahah :P, gewoon oude eruit, kijken of bij de nieuwe de jumpertjes goed staan, zojah, IDE vastmaken en de power vast maken, kijken of de bios hem ziet, zo jah, goed gedaan, zo nee, dan is er iets fout, simpel
@ TS:Anders breng hem gewoon terug en vraag of je een Nec 3540 mag, die slikt wel alles. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je zou je IDE drivers opnieuw kunnen laten installeren, maar of dat het probleem verhelpt is een 2e.
|
Citaat:
Om alle brandmogelijkheden te gebruiken met een specifiek programma kun je misschien wel drivers nodig hebben, maar dat zal niet snel het geval zijn. |
Citaat:
Waarom hardwarematig? Omdat een DVD-speler als hij herkend wordt meestal geen softwarematige conflicten voert op jouw systeem. Windows is daar erg gevoelig voor en dan worden ze over het algemeen ook echt geweigerd. Als dus een DVD speler zich gewoon goed identificeert en je ook echt zonder fouten naar binnen kunt kijken, maar niets ziet, staat er niets op de DVD of kan de DVD brander de DVD niet lezen. Soms is het een driver-installatie-foutje, daarom mijn suggestie, maar ik denk dat geconcludeerd kan worden dat je maar eens contact op moet nemen met je leverancier om de garantieafwikkeling te bespreken. |
Yup. Over het algemeen hebben verkeerde of niet geïnstalleerde drivers namelijk niet tot gevolg dat de drive niets meer kan lezen. Dat riekt eerder naar foute schijfjes, een brakke kabel of een brakke drive.
|
Citaat:
Hij zegt ook dat hij lang loopt te lezen, dat betekent dat hij ofwel problemen heeft met het type DVD's (Philips en Samsung schrijven en herkennen relatief maar weinig DVD's), ofwel een hardware fout. Sterker nog, ik heb wel eens verhalen gehoord over haarscheurtjes in de lens. |
Dat kan, maar daar zou ik in eerste instantie niet aan denken als die brander net nieuw is. Eerder gewoon een brak pick-upmechanisme ofzo.
Topicstarter: probeer eens die drive alleen met een voedingskabel aan te sluiten en er dan een CD/DVD in te doen. Hoor je dan of hij op snelheid komt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22. |