Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 22:25
McMotion
McMotion is offline
ik heb net een DVD rewriter gekocht (een Philips DVDR1640P) en hij herkent hem goed tijdens de initialisatie in de BIOS.. ook onder windows staat hij als probleemloos in de device manager en de drive is zichtbaar in 'Deze Computer'. als ik er een DVD of CD-ROM in doe, dan is gaat hij heel lang lopen lezen en laat hij niks zien.. als ik er een (beschreven) DVD in doe, vraagt hij soms of ik de schrijfbare DVD als map in verkenner wil openen maar hij laat dan niks zien. weet iemand wat het probleem kan zijn? kan het zijn dat ik een te oude BIOS heb ofzo? (ik heb een ASUS P2B moederbord) zou mijn BIOS flashen helpen? of kan het zijn dat ik bijvoorbeeld een te trage processor heb? bij de systeemeisen staat dat je een pentium III 500 mhz nodig hebt, en ik heb inderdaad maar een pentium III 450, maar zou dat echt het probleem kunnen zijn? hij leest zelfs geen CD-ROMs

weet iemand wat het zou kunnen zijn? alvast bedankt voor de moeite
Oud 01-06-2005, 00:15
Jolt
Jolt is offline
Misschien ligt het aan de media, en slikt hij bepaalde soorten Dvd's niet, sommige hadden kuren met - of + dvdtjes.

Google komt uit op een firmware, maar op de Philips site vind ik niet veel. Wel 2 modellen, maar die komen niet overheen, geloof B en nog eentje.

Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 00:18.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:03
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 01:15 :
Misschien ligt het aan de media, en slikt hij bepaalde soorten Dvd's niet, sommige hadden kuren met - of + dvdtjes.

Google komt uit op een firmware, maar op de Philips site vind ik niet veel. Wel 2 modellen, maar die komen niet overheen, geloof B en nog eentje.
ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe DVD-rewriter van Philips problemen zou kunnen geven met een DVD-R of DVD+R, maargoed ik heb er dan ook geen verstand van.. hij kan in dit geval geen van beide lezen, en ook geen CD-ROMs, dus waarschijnlijk is dat het probleem niet. op de philips site staat de DVDR1640K, die is volgens mij zo goed als hetzelfde (aangezien die twee versies die je ziet al hetzelfde zijn, behalve dat er bij de een software en schroefjes meegeleverd worden). er staat ook een firmware update voor de DVDR1640P, maar die versie zit er al op
Oud 01-06-2005, 08:48
MaHo
MaHo is offline
Offtopic; Hoe installeer je eigenlijk een fikker? ik heb namelijk net een NEC3540 besteld, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat aan moet pakken (oude brander eruit-->nieuwe erin)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 09:44
Jolt
Jolt is offline
Offtopic: Whahah , gewoon oude eruit, kijken of bij de nieuwe de jumpertjes goed staan, zojah, IDE vastmaken en de power vast maken, kijken of de bios hem ziet, zo jah, goed gedaan, zo nee, dan is er iets fout, simpel

@ TS:Anders breng hem gewoon terug en vraag of je een Nec 3540 mag, die slikt wel alles.
Oud 01-06-2005, 12:02
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 10:44 :
Offtopic: Whahah , gewoon oude eruit, kijken of bij de nieuwe de jumpertjes goed staan, zojah, IDE vastmaken en de power vast maken, kijken of de bios hem ziet, zo jah, goed gedaan, zo nee, dan is er iets fout, simpel

@ TS:Anders breng hem gewoon terug en vraag of je een Nec 3540 mag, die slikt wel alles.
ik denk dat je vergeten bent m'n 2e post te lezen
Oud 01-06-2005, 12:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
McMotion schreef op 01-06-2005 @ 13:02 :
ik denk dat je vergeten bent m'n 2e post te lezen
Ik heb heel slechte ervaringen met Philips branders. Net als met Samsung. Dus ik kijk er niet eens echt van op. Maar goed, het moet niet kunnen en het duidt weldegelijk op een hardwarematige fout. Heb je geprobeerd drivers te verwijderen?
Oud 01-06-2005, 13:23
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2005 @ 13:18 :
Ik heb heel slechte ervaringen met Philips branders. Net als met Samsung. Dus ik kijk er niet eens echt van op. Maar goed, het moet niet kunnen en het duidt weldegelijk op een hardwarematige fout. Heb je geprobeerd drivers te verwijderen?
waarom zou het op een hardwarematige fout duiden? en nee ik heb geen drivers geprobeerd te verwijderen omdat er helemaal geen device specifieke drivers voor bestaan.. er is geen CD bijgeleverd (op die met Nero na dan) en op de website van philips staan ook geen drivers voor mijn brander
Oud 01-06-2005, 15:41
Jolt
Jolt is offline
Je zou je IDE drivers opnieuw kunnen laten installeren, maar of dat het probleem verhelpt is een 2e.
Oud 01-06-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 09:48 :
Offtopic; Hoe installeer je eigenlijk een fikker? ik heb namelijk net een NEC3540 besteld, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat aan moet pakken (oude brander eruit-->nieuwe erin)
In de regel hoef je niets te doen. Als je een modern systeem draait onder XP hoef je alleen de kabels aan te sluiten en klaar. Windows zal als het goed is de drive dan al automatisch in de Explorer aangeven als 'DVD-RW drive'.

Om alle brandmogelijkheden te gebruiken met een specifiek programma kun je misschien wel drivers nodig hebben, maar dat zal niet snel het geval zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 17:59
Gimme more beer
Citaat:
McMotion schreef op 01-06-2005 @ 14:23 :
waarom zou het op een hardwarematige fout duiden? en nee ik heb geen drivers geprobeerd te verwijderen omdat er helemaal geen device specifieke drivers voor bestaan.. er is geen CD bijgeleverd (op die met Nero na dan) en op de website van philips staan ook geen drivers voor mijn brander
Drivers worden automatisch geïnstalleerd op het moment dat windows de brander herkent. Je merkt er misschien niets van, maar er worden weldegelijk drivers voor DVD/CD-RW's geïnstalleerd. Die kun je dus ook tijdelijk verwijderen en restarten om opnieuw geïnstalleerd te laten worden.

Waarom hardwarematig? Omdat een DVD-speler als hij herkend wordt meestal geen softwarematige conflicten voert op jouw systeem. Windows is daar erg gevoelig voor en dan worden ze over het algemeen ook echt geweigerd. Als dus een DVD speler zich gewoon goed identificeert en je ook echt zonder fouten naar binnen kunt kijken, maar niets ziet, staat er niets op de DVD of kan de DVD brander de DVD niet lezen.

Soms is het een driver-installatie-foutje, daarom mijn suggestie, maar ik denk dat geconcludeerd kan worden dat je maar eens contact op moet nemen met je leverancier om de garantieafwikkeling te bespreken.
Oud 01-06-2005, 18:11
Verwijderd
Yup. Over het algemeen hebben verkeerde of niet geïnstalleerde drivers namelijk niet tot gevolg dat de drive niets meer kan lezen. Dat riekt eerder naar foute schijfjes, een brakke kabel of een brakke drive.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:24
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2005 @ 19:11 :
Yup. Over het algemeen hebben verkeerde of niet geïnstalleerde drivers namelijk niet tot gevolg dat de drive niets meer kan lezen. Dat riekt eerder naar foute schijfjes, een brakke kabel of een brakke drive.
Ja, maar een brakke kabel levert meestal nul herkenning op.

Hij zegt ook dat hij lang loopt te lezen, dat betekent dat hij ofwel problemen heeft met het type DVD's (Philips en Samsung schrijven en herkennen relatief maar weinig DVD's), ofwel een hardware fout. Sterker nog, ik heb wel eens verhalen gehoord over haarscheurtjes in de lens.
Oud 01-06-2005, 20:14
Verwijderd
Dat kan, maar daar zou ik in eerste instantie niet aan denken als die brander net nieuw is. Eerder gewoon een brak pick-upmechanisme ofzo.

Topicstarter: probeer eens die drive alleen met een voedingskabel aan te sluiten en er dan een CD/DVD in te doen. Hoor je dan of hij op snelheid komt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten