Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Gr (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1192853)

MMariska 01-06-2005 14:51

Gr
 
Moet ik hiermee akkoord gaan en gewoon een nieuwe GR kopen?
Wat zouden jullie doen?


--------------------------------------------
Beste Mariska ***,

Bedankt voor uw e-mail aan Texas Instruments.

Voor het probleem dat u met de TI-83 hebt kan u de volgende handelingen
volgen die meestal de rekenmachine terug laten functioneren. U moet er
wel zeker van zijn dat de batterijen nog goed zijn, dus de rekenmachine
testen met nieuwe batterijen.:
-één batterij uit de rekenmachine verwijderen,
-de toets boven het getal 9 ( afsluit haakje) en de toets onder het
getal 3 ( een min teken tussen twee haakjes) beide indrukken, deze
ingedrukt houden, de batterij terug plaatsen en dan ook tegelijkertijd
de ON toets indrukken en alle drie voor ongeveer 30 sec. Ingedrukt
houden.
OF:
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "ON" toets, hou
deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele
ogenblikken laat u de "ON" toets los en zie na of u de machine terug aan
kan zetten.
OF:
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "DEL" toets,
hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na
enkele ogenblikken laat u de ?DEL" toets los en zie na of u de machine
terug aan kan zetten.
- Als laatste kan u alle batterijen, ook de back-up batterij verwijderen
en het toestel een volledige nacht zonder batterijen laten.

Een defecte rekenmachine kan alleen omgeruild worden als deze nog binnen
de garantie periode valt. De nieuwe garantie periode van 3 jaar is
alleen van toepassing voor de rekenmachines die na 1 augustus 2003 zijn
aangekocht geweest en voor de rekenmachines die voor deze datum werden
aangekocht is het 2 jaar.

Texas Instruments bezit geen reparatie dienst.

Voor de TI-83 is er geen mogelijkheid om de software up te daten, dit
type rekenmachine bezit geen flash geheugen.

Voor verdere vragen of informatie staan wij graag tot uw beschikking. U
kunt ons emailen naar ti-cares@ti.com of telefonisch bereiken op het
nummer (020) 582 94 90 of faxen op het nummer (020) 582 94 19. Onze
kantoren zijn open van maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 17.00
en vrijdag van 10.00 tot 17.00.

Bezoek onze website op http://education.ti.com/nederland

Met vriendelijke groeten,

Julliet Barsoum

Texas Instruments
European Customer Service Center
Educational & Productivity Solutions


Original Message Follows:
------------------------
Goedemorgen,

Ik heb sinds 3 jaar een TI-83.
Vorige maand kregen we nieuwe wiskunde-stof en wat bleek,
mijn rekenmachine doet soms heel wat anders dan ie moet doen.
Volgens mijn wiskunde-leraren is het een soort van software-fout.
De rekenmachine loopt dan gewoon als het ware vast,
pas als ik alle batterijen eruit heb gehaald en er weer in heb gedaan,
kan ik weer wat doen ermee.
Ook doet ie soms raar met grafieken plotten.
Onder toetsen (en zoals nu onder mijn examens) is dat erg lastig,
daarom leen ik nu een rekenmachine van een vriend van me.
En ik ga dus elke dag met 2 rekenmachines de examenzaal binnen.
Omdat ik me niet kan veroorloven op het examen m'n batterijen er telkens
uit te halen e.d. want dat kost tijd en dus punten.
Is er misschien een soort van software-update te doen met een TI-83?
En zo ja, hoeveel kost dat?
Want ik val niet binnen de regeling van 3 jaar garantie volgens mij.
Alvast bedankt,

met vriendelijke groeten, Mariska *****

Sketch 01-06-2005 15:56

Hm, het ligt er aan hoe lang de levensduur van zo'n ding is. Ik neem aan dat een GR het toch wel langer dan 3 jaar hoort te doen. In dat geval zou de verkoper (dus de winkel waar je 'm hebt gekocht) hem moeten repareren of vervangen, en een redelijk deel van de kosten op zich nemen, of het gratis doen, afhankelijk van wat er moet gebeuren.

Ik zou in ieder geval texas instruments vragen wat de levensduur van zo'n ding hoort te zijn. Als dat minder is dan de tijd dat jij 'm hebt denk ik dat je een nieuwe zult moeten kopen.

Maar ik heb hier niet echt verstand van, misschien past dit beter bij werk geld & recht.

succes ermee :)

MMariska 01-06-2005 16:50

Citaat:

Sketch schreef op 01-06-2005 @ 16:56 :
Hm, het ligt er aan hoe lang de levensduur van zo'n ding is. Ik neem aan dat een GR het toch wel langer dan 3 jaar hoort te doen. In dat geval zou de verkoper (dus de winkel waar je 'm hebt gekocht) hem moeten repareren of vervangen, en een redelijk deel van de kosten op zich nemen, of het gratis doen, afhankelijk van wat er moet gebeuren.

Ik zou in ieder geval texas instruments vragen wat de levensduur van zo'n ding hoort te zijn. Als dat minder is dan de tijd dat jij 'm hebt denk ik dat je een nieuwe zult moeten kopen.

Maar ik heb hier niet echt verstand van, misschien past dit beter bij werk geld & recht.

succes ermee :)

heel erg bedankt, daar zou ik idd eens naar kunnen vragen

misschien iemand die dit topic dan kan verplaatsen naar dat andere subforum?

JCG 01-06-2005 18:32

:confused: , ik kan mijn TI-83+ prima flashen. Ik zou er best een image van mijn TI op willen zetten maar ik heb geen images van de gewone TI-83.

Alicia Silverstone 01-06-2005 22:39

Deze gaat idd naar Werk, Geld & Recht. :)

Freestyler* 01-06-2005 22:45

niet akkoord gaan als het een echte fout is in de rekenmachine. Wat ik niet zo goed snap is dat je er dan nu pas achter komt.
en dat je zo'n informele mail stuurt naar een bedrijf over een serieus onderwerp, maar dat terzijde

Gothic 02-06-2005 07:47

je moet het bij de verkoper proberen, met hem heb je namelijk een koopcontract en hij hoort je een deugelijk product te verkopen, maar idd eerst de levensduur uitzoeken. Daarnaast ben je wel erg laat met melden van de poductiefout...

MMariska 02-06-2005 08:10

Citaat:

Gothic schreef op 02-06-2005 @ 08:47 :
je moet het bij de verkoper proberen, met hem heb je namelijk een koopcontract en hij hoort je een deugelijk product te verkopen, maar idd eerst de levensduur uitzoeken. Daarnaast ben je wel erg laat met melden van de poductiefout...
dus jullie testen in de 4e alle functie's van je rekenmachine? :rolleyes:
ik wist in de 4e echt nog niet wat ik met dat ding kon
en die stof waar deze functie's bij horen is dus pas in de 6e uitgelegd...

levensduur is sowieso wel 3 jaar want anders zou er vanaf 2003 geen 3 jaar garantie opzitten lijkt me...

maar ik ga straks nog wel even naar de winkel

Freestyler* 02-06-2005 09:57

Citaat:

MMariska schreef op 02-06-2005 @ 09:10 :
dus jullie testen in de 4e alle functie's van je rekenmachine? :rolleyes:
ik wist in de 4e echt nog niet wat ik met dat ding kon
en die stof waar deze functie's bij horen is dus pas in de 6e uitgelegd...

levensduur is sowieso wel 3 jaar want anders zou er vanaf 2003 geen 3 jaar garantie opzitten lijkt me...

maar ik ga straks nog wel even naar de winkel

nou, wel grafieken plotten he
beperkt de softwarefout zich maar tot 1 specifieke, nauwelijks gebruikte, functie dan?
jullie zijn zeker laat met alles, ook nog geen brief schrijven gehad bij nederlands?

MMariska 02-06-2005 10:17

Citaat:

Freestyler* schreef op 02-06-2005 @ 10:57 :
nou, wel grafieken plotten he
beperkt de softwarefout zich maar tot 1 specifieke, nauwelijks gebruikte, functie dan?
jullie zijn zeker laat met alles, ook nog geen brief schrijven gehad bij nederlands?

parametervoorstellingen wil ie niet normaal plotten
en kansrekeningsommen doet ie ook niet,
heb wiskunde b dus dat waren de laatste 2 hoofdstukken in v6 :(


en neeh we hebben geen brief schrijven gehad met Nederlands, nog nooit :p

Freestyler* 02-06-2005 10:53

Citaat:

MMariska schreef op 02-06-2005 @ 11:17 :
parametervoorstellingen wil ie niet normaal plotten
en kansrekeningsommen doet ie ook niet,
heb wiskunde b dus dat waren de laatste 2 hoofdstukken in v6 :(

:eek: pas in de 6de?
maar dat maakt verder niet zoveel uit
je GR is best wel onhandig dan
loopt ie elke keer vast of geeft ie andere antwoorden?

maar bij je verkoper proberen dan ofzo

MMariska 02-06-2005 11:26

Citaat:

Freestyler* schreef op 02-06-2005 @ 11:53 :
:eek: pas in de 6de?
maar dat maakt verder niet zoveel uit
je GR is best wel onhandig dan
loopt ie elke keer vast of geeft ie andere antwoorden?

maar bij je verkoper proberen dan ofzo

bij kans loopt ie of vast of geeft verkeerde antwoorden,
bij de parametervoorstellingen loopt ie gewoon vast,
dus dan moet ik weer de batterijen eruit vissen (n)

maargoed jullie horen wel wat ze bij de winkel ervan zeggen :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.