![]() |
[TOURNIEUWS] dEUS komt ons vermaken op de planken ofzo
8 sep 2005 Patronaat, Haarlem
16 okt 2005 Tivoli, Utrecht 17 okt 2005 Oosterpoort (main hall), Groningen 18 okt 2005 Paradiso (main hall), Amsterdam 19 okt 2005 Effenaar, Eindhoven 21 okt 2005 Nighttown (main hall), Rotterdam |
Groningen present denk ik wel zo.
|
dol
tivoli, paradiso en/of effenaar present (y) |
Nieuwe dEUS op 12 september
BRUSSEL - Op 12 september ligt de nieuwe cd van de Antwerpse rockgroep dEUS in de winkelrekken. De plaat is de langverwachte opvolger van The Ideal Crash uit 1999. Vanaf september gaat de groep ook intensief op tournee. De nieuwe cd wordt wereldwijd uitgebracht door platenmaatschappij V2 en zal voorafgegaan worden door een single. In België wordt de plaat wel nog uitgebracht door Universal. Het lange wachten van de fans wordt dubbel beloond want vanaf september vertrekt de groep voor het eerste luik van een grote tournee. Die brengt hen eerst in Frankrijk en de Benelux, later zijn ook concerten in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Oostenrijk en Zwitserland gepland. Een aantal data van Nederlandse en Franse concerten zijn al bekend gemaakt. 1 oktober : Straatsburg, La Laiterie 16 oktober : Utrecht, Tivoli 17 oktober : Groningen, Oosterpoort 18 oktober : Amsterdam, Paradiso 19 oktober : Eindhoven, Effenaar 21 oktober : Rotterdam, Nighttown Bron: De Standaard Ik wacht op Belgische data... |
heb die band nooit begrepen
|
Ga ik sowieso zien, hoop stellig dat ze de hoge verwachtingen waar maken.
|
eindhoven aanwezig
|
21/sep France, Thionville, Festival
22/sep France, Clermont Ferrand, La Coopérative 23/sep France, Lyon, Transbordeur 24/sep France, Marseille, Dock des Suds (Festival Mars Attacks) 26/sep France, Rouen, Exo 7 27/sep France, Orléans, Astrolab 28/sep France, Paris, Olympia 30/sep France, Dijon, La Vapeur 01/okt France, Strasbourg, La Laiterie 03/okt France, Nantes, Olympic 04/okt France, Lille, Aéronef 05/okt France, Reims, La Cartonnerie 07/okt France, Bordeaux, Krakatoa 08/okt France, Toulouse, SDF Ramonville 09/okt France, Angoulême La Nef 11/okt Belgium, Brussels, AB 12/okt Belgium, Brussels, AB 16/okt Holland, Utrecht, Tivoli 17/okt Holland, Groningen, Oosterpoort 18/okt Holland, Amsterdam, Paradiso 19/okt Holland, Eindhoven, Effenaar 21/okt Holland, Rotterdam, Nighttown 2 data in België :( |
Ik vind het te duur, sloeber dat ik ben.
|
misschien de tivoli of eindhoven show.. maar ik plan eigenlijk nu nog niet verder dan de zomervakantie hoor...
|
nighttown waarschijnlijk aanwezig ja
|
waarschijnlijk ben ik wel aanwezig in de effenaar,
|
ik ga naar effenaar , AB en ze komen ook nog wel in de vooruit dus daar ga ik dan ook wel naartoe
|
in het bezit van twee tickets (y) ik ga (y)
voorverkoop voor Belgische adressen starte deze morgen om 11.00 op site AB |
eerste concert uitverkocht :D
|
Ik heb een ticket voor 11 oktober in de AB. :) Ik was er dus om 11u bij. :)
|
wat begint die voorverkoop belachelijk vroeg
en dan ook nog 20 euro ik haak af |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ga niet. Citaat:
|
oeh!
|
Concerten dEUS in AB uitverkocht
BRUSSEL - De concerten van de Antwerpse rockgroep dEUS in de Ancienne Belgique op 11 en 12 oktober zijn uitverkocht. Ook een extra concert op 13 oktober is ondertussen uitverkocht. De voorverkoop voor de concerten begon vanmorgen om 11u. Omstreeks half één waren alle tickets voor de concerten op 11 en 12 oktober de deur uit. Daarom werd een extra concert op 13 oktober toegevoegd. Ook dat concert was in een mum van tijd uitverkocht. dEUS speelde voor het laatst in een Belgische zaal in oktober 1999. Nadien speelde de groep wel nog enkele tryouts en op Werchter (2002) en Pukkelpop (2004). dEUS trekt vanaf september op tournee door Frankrijk en de Benelux. Later zijn ook concerten in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Oostenrijk en Zwitserland gepland. 08-09-2005 Patronaat, Haarlem, Holland (try-out) 21-09-2005 Festival, Thionville, France 22-09-2005 La Coopérative de Mai, Clermont Ferrand, France 23-09-2005 Transbordeur, Lyon, France 24-09-2005 Dock des Suds (Festival Mars Attacks), Marseille, France 2 26-09-2005 Exo 7, Rouen, France 27-09-2005 L'Astrolabe, Orléans, France 28-09-2005 Olympia, Paris, France 30-09-2005 La Vapeur, Dijon, France 01-10-2005 La Laiterie, Strasbourg, France 03-10-2005 L'Olympic, Nantes, France 04-10-2005 Aeronef, Lille, France 05-10-2005 La Cartonnerie, Reims, France 07-10-2005 Le Krakatoa, Bordeaux, France 08-10-2005 Salle des Fetes de Ramonville, Toulouse, France 09-10-2005 La Nef, Angoulême, France 11-10-2005 AB, Brussels, Belgium (uitverkocht) 12-10-2005 AB, Brussels, Belgium (uitverkocht) 13-10-2005 AB, Brussels, Belgium 16-10-2005 Tivoli, Utrecht, Holland 17-10-2005 Oosterpoort, Groningen, Holland 18-10-2005 Paradiso, Amsterdam, Holland 19-10-2005 Effenaar, Eindhoven, Holland 21-10-2005 Nighttown, Rotterdam, Holland Bron: De Standaard een groot gevoel van tevredenheid... |
Citaat:
maar dan is het nog wel te duur |
Citaat:
|
dEUS = (y)
|
New dEUS-album
Pocket Revolution' opens with the epic build of Bad Timing and the pop sensibilities of 7 days, 7 weeks then holding you firm until the insistent urgency of Sun Ra and the genteelly elegant outro Nothing Really Ends. The whole album can be defined in three small words: 'worth... the... wait'. Tracklisting for 'Pocket Revolution': Bad Timing 7 days, 7 weeks Stop-Start Nature If you don't get what you want What we talk about (when we talk about love) Include me out Pocket Revolution Nightshopping Cold Sun of Circumstance The Real Sugar Sun Ra Nothing Really Ends Het album is gelekt op het net (n) :o |
Citaat:
|
88 ik ga wel naar paradiso, als het nog niet is uitverkocht.
|
ik ga ook naar paradiso... (utrecht was al uitverkocht....)
|
Citaat:
|
Ik ga naar de try out in Haarlem aangezien ik de hele maand oktober in het buitenland zit.
|
Citaat:
|
Nog een paar nachtjes. :)
|
Ik heb ze gisteren gezien in den AB, echt een fantastisch concert (y) .
Hun nieuwe album vond ik nu ook weer niet zo ontzettend goed maar als ze de nieuwe nummers live brengen, dat blaast je gewoon van je sokken. Bad Timing, Pocket Revolution en Cold Sun of Circumstance rockten er als een tiet op los. Bij Suds & Soda schoot het publiek in één welgemikt orgasme, en Serpentine was gewoonweg kippe(n)vel. Die laatste minuten gitaargeweldvan Instant Street ontwikkelde er zich een halve mosh-pit. Nothing Really Ends, Worst Case Scenario, Magdalena, Roses, Little Arithmetics,... Oud werk klonk nog zeer straf, en het nieuwe werk mag er gewoon naast staan kwa kwaliteit (niet op plaat, wel live) dEUS is meer dan terug. Waarschijnlijk een van de beste concerten ooit gezien. Ontzettend strak en ontzettend scherp. Barman die er even oplost improviseert tijdens Suds & Soda op de tonen van Outkast. Mauro staat er ontzettend cool zijn ding te doen en de rest van de vernieuwde band pleit zich plichtsgetrouw van hun taak, maar wat een overgave. Topconcert :) |
Oeh, ik heb zin in maandag
maar ik ben godsamme mn kaartjes kwijt... dus ik heb nieuwe besteld, voor als ik ze niet kan vinden :( |
Citaat:
|
Citaat:
Mak publiek maar er zaten volgens mij wel wat mensen bij die dEUS enkel kenden van hun "hitje Suds & Soda". Nuja ze hebben evenveel recht er te zijn maar het is wel een beetje irritant. En ik blijf erbij, te cool concert, fantastisch gewoon (y) . Ik ben eens benieuwd of ze nu transatlantische potten gaan breken. offtopic: earphone, dwaal jij ook rond op goddeau of slg ofzo? |
Citaat:
Ooh ja, gisteren speelden ze The Magic Hour als afsluiter. Was voor mij wel beter geweest. ;) |
Citaat:
Ik schrijf/recenseer/bespreek het een en ander voor goddeau :cool: maar niet niets forumgewijs (behalve kritiek counteren uiteraard). slg lees ik maar participeer ik niet (behalve weer als er verdedigd dient te worden). mwah The Magic Hour ook niet als afsluitern, ideaal had ik Nothing Really Ends gevonden. vanavond in Antenna van 21.00 tot 22.00 een deel van het dEUS-concert live! Echt de moeite mensen, www.stubru.be! Een uur lang dEUS vanuit de AB. |
Citaat:
|
Enkele optredens zijn verschoven...
V2 productmanager Arnoud van der Toorn was zondag 16 oktober al onderweg naar de Utrechtse Tivoli toen hij een telefoontje kreeg: "Op het laatste moment werd mij verteld dat Tom Barman ziek was en kampte met stemproblemen. Ook de show van maandagavond in de Oosterpoort in Groningen is verplaatst." Beide optredens zijn een week verschoven: dEUS speelt zondag 23 oktober in Tivoli en maandag 24 oktober in De Oosterpoort. Voor Van den Toorn is de ramp nog te overzien: "Wij hadden nu geen promotieactiviteiten met dEUS gepland staan. Als nu blijkt dat Tom de hele week ziek blijft, hebben we een probleem. Er staan de komende dagen televisie optredens op het programma." Tickets voor beide shows blijven geldig. De show in Utrecht is uitverkocht, voor die in De Oosterpoort zijn nog kaarten te koop. Hoop dat nighttown gewoon nog doorgaat op de geplande avond :o |
Paradiso wordt ook opgeschoven, nog geen nieuwe datum bekend.
|
Citaat:
|
Toen nog niet :p
Maar ik hoop dat mr. Barman snel beter wordt, dat 't allemaal zo kort van te voren wordt aangekondigd doet me vermoeden dat 't allemaal nog niet ZO ernstig is om alles meteen al af te blazen. |
Nee ik hoop idd ook dat het niet zo ernstig is. Maar ja, 'het heerst' ( :mad: ) he?
|
Mooie show in Nighttown, strak gespeeld. Vooral de nieuwe nummers, maar het is dan ook een nieuwe band.
En beetje de voorspelbare podiumklimgekte bij Suds & Soda. |
net terug uit de oosterpoort. was (y)
voorprogramma (absynthe minded) trouwens ook. |
Ik ben het geheel eens met snarl.
(Y)(Y)(Y)(Y)(Y) Je kon alleen nog wel een beetje merken dat Tom nog wel wat last van z'n stem had... Ze hadden ook een aantal nummers van de setlist overgeslagen (Jigsaw You zag ik.) |
Ik vond het begin beter, daarna zwakte het wat af, maar toch bleef het een zeer goed concert. Had niks anders verwacht na alle lovende verhalen op diverse fora.
|
Barman zegt net op ned 3 dat ze 7 feb in de HMH staat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17. |