![]() |
Bloed afnemen voor DNA-profiel??
Moet men bij elke geboorte, bloed afnemen voor een DNA profiel?
Wat vinden jullie? Ik ben wel benieuwd naar jullie mening. Zelf ben ik voor, omdat zo criminaliteit beter bestreden kan worden (denk ik) ;) Gr Arend9 |
Daar zou ik geen bezwaar tegen hebben.
Wat heeft dit trouwens te maken met exacte vakken? |
Het ligt ook aan de inhoud van dat DNA-profiel. Als je praat over een paar markers uit junk-DNA kan ik daar geen bezwaar tegen hebben. Een paspoort dat je genopbouw laat zien vind ik een ander verhaal.
|
Junk DNA is sowieso veel boeiender, omdat er in junk DNA een grotere varieteit bestaat tusse nverschillende mensen. Bij het gebruikte DNA heeft veel selectie plaatsgevonden en zijn dus slechts enekele varianten over.
Het is wel een mooi punt, en ook een goede reden dat het op excact staat, want bij NnA denkt men nooit zo na over technische details als dit. Overigens, ik ben wel voor het maken van een DNA databank. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mja, ik vind ook wel dat het op ExV kan. :) Eventueel ook wel op W&F. Maargoed, ik laat 'm voorlopig ff staan.
Citaat:
Een paspoort dat je genenopbouw laat zien is idd een heel ander verhaal en daar ben ik zelf op tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja kan je hier over dit onderwerp ook een pleidooi houden? Want ik kom niet op zoveel voor's en tegen's
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |