![]() |
Inkomen melden n.a.v. het waarschijnlijk vervallen kinderbijslag
Ik mag per kwartaal maximaal 1175 euro netto verdienen. Als het bedrag dat ik verdien meer dan dat bedrag is komt de gehele kinderbijslag voor mij te vervallen in het betreffende kwartaal. Ik verdien met legale baantje meer dan dat bedrag per kwartaal. Bovendien bestaat er een meldplicht voor ouders als hun kind meer dan 800 euro netto per kwartaal verdiend.
Nu is mijn vraag: is het bij de Belastingdienst zo geregeld dat de computer automatisch de bedragen, zoals ze bij de Belastingdienst bekend zijn, optelt en er zo dus wel achterkomt dat ik teveel verdien, afgezien van de meldingsplicht? Jullie voelen 'm natuurlijk al aankomen: ik wil het liefst niks melden en zo die kinderbijslag behouden. Natuurlijk weet ik dat dat niet mag, maar komen ze er daar snel achter? Heeft een van jullie hier ervaringen mee, in positieve of negatieve zin? |
hoe kan jij als minderjarige zoveel geld verdienen per maand :eek:? Ga je niet naar school?
|
1175 / 3= 391,66 per maand
das 97 euro per week (ongeveer) waarschijnlijk heeft hij een baantje van pakweg 20 uur in de week of zo. dan kan dat best. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze komen er idd wel achter, je krijgt niet voor niets eerst een tijdelijke teruggaaf en niet meteen de definitieve...na de tijdelijke teruggaaf gaan ze narekenen of wat je opgegeven hebt wel klopt.
|
Citaat:
Maar laten we ons beperken tot de vragen, dit vind ik niet zo'n waardevolle discussie. |
Citaat:
Als jij zoveel verdient, zouden je ouders ook niet zoveel voor jou hoeven te betalen. Dan zouden ze de kinderbijslag in hun eigen zak kunnen steken en daarvoor is het niet bedoeld. |
Citaat:
Het gaat mij er meer om dat ik net over de grens van 1175 euro zit en daardoor het gehele bedrag aan kinderbijslag komt te vervallen. Minder werken is ook geen optie. Het zijn hoofdzakelijk vastgestelde bedragen en minder werken is ook geen optie bij mijn andere bijbaantje, daar hebben ze me wel nodig. Dus beperk je tot de vragen, dit is eigenlijk een offtopic discussie. |
Citaat:
|
Ze komen er achter als je dingen opgeeft die niet kloppen. Daar hoef je niet aan te twijfelen. Of ze er snel achterkomen of langzaam, dat maakt niets uit. In het laatste geval kun je waarschijnlijk rente gaan betalen over het bedrag dat jij of jouw ouders ten onrechte hebt/hebben ontvangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn vragen komen op het volgende neer:
- Komt de Belastingdienst er automatisch achter, gezien het feit dat er een meldingsplicht bestaat? Jullie beweren dat de Belastingdienst er wel achterkomt (ik geloof jullie best hoor), maar kan iemand mij dan vertellen waarom er een meldingsplicht bestaat? - Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? |
Citaat:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet wel een beetje hoe de BD handelt. |
Citaat:
|
ze hoeven er niet percee achter te komen de belasting dienst en de sociale verzekerings bank (waar de kinderbijslag vandaan komt willen dat nog wel eens fout communiseren)
Dat luceratieve baantje geef je niet op bij de belasting neem ik aan, vermoed dat dat zwart is? dan is er toch geen probleem zwart = zwart ook voor de SVB. Of verdien je met de rest van je baantjes ook al meer dan dat :| |
Citaat:
|
tip: je kan aangeven of je een arbeidskorting wil (weet niet meer precies hoe het heet) maar je krijgt dan netto meer geld. Dit hoef je niet te doen en dan krijg je het aan het eind van het jaar gewoon terug van de belastingdienst. (maar netto krijg je nu minder waardoor je misschien net aan 'veilig' zit voor kinderbijslag)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |