![]() |
Trommelvlies kapot ?
Gister met het zwemmen kwam een vriend per ongeluk nogal hard met zijn knie tegen mijn oor aan (onder water). Het was erg pijnlijk en ben meteen het water uitgegaan.
Als ik druk zet op mijn oren (mond en neus dicht en blazen) dan hoor ik een gesuis/gekraak/gepiep bij mijn oor, (mijn moeder kon dit ook horen toen ze er dicht bij zat) en ik voel als het ware de lucht naar buiten gaan. Niet zoals bij mijn andere oor waar de druk wel blijft. Gisteravond voelde het aan als een oorontsteking. Vanochtend weinig last gehad maar nu toch weer wel. Ik wil wel even naar de dokter maar die is constant in gesprek :s. Wat denken jullie ? En is het verstandig om te gaan zwemmen ivm dit goddelijke weer :cool: . |
Als er toch al een gat in zit is er toen ook water ingekomen. Dan kan je wel gaan zwemmen denk ik.
Maar ik ben dus geen dokter en zou zelf eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen. kan je niet gewoon even langsgaan bij de dokter? |
Citaat:
|
als er daadwerkelijk een gat in je trommelvlies zit, mag daar geen water inkomen
|
Citaat:
|
Citaat:
het is ter voorkoming van ontsteking in het middenoor trouwens |
Citaat:
|
het is idd een gescheurde trommelvlies. Wat een timing, over 2 weken op vakantie. Maar ja, afgezien van het feit dat ik oordopjes in moet als ik ga zwemmen oid maakt het eigenlijk geen flikker uit.
|
Citaat:
|
Inderdaad zorgen dat er geen water in komt. Middenoorontsteking is niet fijn. Ik ben er 1,5 week terug voor de tweede keer aan geopereerd.
Eerste keer rechts en nu links. |
Hoe is je gehoor nu?
Ik ben zelf een keer te snel op diepte gekomen met duiken en kreeg op 20 meter diepte plotseling een bloedneus, en allemaal gekraak in mijn oor. Ik was dus bang dat ik mijn trommelvlies gescheurd had, en verder een week lang een half doof oor gehad. Daarna toch maar in nederland naar het ziekenhuis gegaan, maar gelukkig bleek alles helemaal ok te zijn. Als ik jou was zou ik naar de eerste hulp in het ziekenhuis gaan, een scheurtje in je trommelvlies zien ze in 3 seconden. In elk geval nu zeker niet gaan zwemmen! |
de doktor heeft dus bevestigt dat het een gaatje in het trommelvlies is, en ik mag alleen zwemmen met oordopjes in.
Het lullige is dat ik geen druk op mijn oor mag zetten, (bijvoorbeeld hard blazen met je mond en neus dicht) maar ik heb echt zwaar last van hooikoorts op het moment en kan nu dus mijn neus niet snuiten want dan voel ik meteen weer die lucht uit mijn oor komen, dit vertraagt dus zwaar de genezing. Mijn gehoor is gewoon goed, maar die van mij is dan ook niet gescheurd, maar er zit gewoon een gat in ofzo. :s |
Citaat:
|
naar de dokter gaan.
Mijn zus die had door velemale buisjes een gat in dr trommelvlies en heeft daarom een nieuw trommelvlies. Maar vroeger mocht ze nooit zonder oordoppen zwemmen. Dus nog even niet zwemmen. |
Citaat:
|
Ik ga over 8 dagen op vakantie en nu ben ik bang dat ik heel veel dingen die ik van plan was om te doen, niet kan gaan doen.
Zwemmen met oordopjes wordt mij door iedereen afgeraden omdat die dingen niet goed afsluiten. Maar ik vroeg me voor de rest nog af: Ik was van plan om te gaan bungeejumpen, kan dit wel (ivm drukverschillen) ? Te harde muziek is sowieso al schadelijk voor oren, zal het in dit geval niet nog veel meer schade aanrichten ? |
ik zou het gewoon even vragen bij de dokter :)
|
Citaat:
Hoe doe je dan nu dan met douchen/haarwassen? Op vakantie kan je lijkt me wel het water in maar je moet gewoon niet te diep gaa ("pootjebaden :p") |
Citaat:
|
Citaat:
iig bedankt voor de tip (y) |
Ik heb ook gaatjes in mijn trommelvlies door de vele oorontstekingen vroeger. Ik weet niet of dit al genezen is, volgens mij was het onherstelbaar. Ik weet alleen als ik te lang of te diep onder water ga ik enkele dagen verschrikkelijk veel pijn heb aan mijn oren, dus mijd ik dat maar.
Maar volgens mij mag je wel nog gaan zwemmen, hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan ook een badmuts over de oordopjes doen :p
staat niet cool maar als je naar italie gaat, is een soort badmuts toch vaak verplicht |
Citaat:
|
Citaat:
@ phensicske: wat merk je ervan als je gaat vliegen? ik ga deze zomer met het vliegtuig, en zijn er dingen die kunnen 'helpen' (slikken oid?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De ene keer valt het al beter mee dan de andere keer. De laatste keer had ik wel verschrikkelijk veel pijn, heb ik er met de tranen in de ogen gezeten tijdens de landing en heb ik een dag met kop -en oorpijn rondgelopen. Maar uiteindelijk is het maar een dagje dat ik er maximum al eens last van het gehad. Idereen voelt zowiezo die druk wel op zijn oren, ook als je geen gaatjes heb of zo. Maar t is gewoon mogelijk dat het wel pijnlijk is voor mensen met een beschadigd trommelvlies. Dus maak je geen zorgen, je ziet wel hoe het loopt. Het kan evengoed super meevallen. Neem gewoon kauwgom en zo mee, dat kan al veel schelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |