![]() |
opofferingen
bij sommige geloven offeren ze dieren. ik vind dit niet kunnen, hoe verhelp je dit?
|
tja...
je zou ritueel slachten kunnen verbieden maar ik denk niet dat dat gebeuren zal :) |
dus maar gewoon accepteren?? :|
|
En ik zou niet opofferingen zeggen, maar offeringen. En er valt weinig aan te doen, je kunt geschriften waar die mensen al eeuwen in geloven niet zomaar veranderen.
|
en ze allemaal executeren is ook geen goed idee zeker?
|
het licht eraan wat je daarna met de opgeofferde dier doet. Als je het voor een of andere beeld doet, vind ik het persoonlijk niet kunnen (ik zou het iig niet doen). Maar als mensen zelf het dier eten daarna, who cares.
|
ik vind het gewoon echt niet kunnen.
|
Ach. Het zijn slechts dieren.
|
Citaat:
wie offert btw dieren nog op in nederland (op een in humane manier, en zonder consumptie van het gedoodde dier?) |
bio industrie vind ik net wat minder erg dan die (oke) offeringen.. die stammen zijn niet zo intelligent en we moeten die dieren beschermen!
|
Citaat:
|
Waarom hebben we het over ´stammen´? Het is niet alsof mainstream geloven geen offerrituelen en dierenslachtoffers kennen.
|
Citaat:
het is hetr zelfde als vlees eten, de dieren gaan ook dood. Ik vin het gewoon kunnen |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar denk nu eens aan die dieren.. denk je dat zij het leuk vinden?:mad:
|
Citaat:
|
in de bijbel word ook geoffert
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoewel dieren /natuur voor een hindoe wel heilig is |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vind ik mensen doden om zoiets dus ook onzin, maar ik neem aan dat jij wel snapte dat mijn opmerking niet geheel serieus was. ;) Citaat:
|
Citaat:
(simpel uitgelegt) een plant ondervind geen schade als je haar vruchten eet in tegendeel da's de bedoeling ;) wanneer kom je langs ? hand zeemleren zweepje :p |
Sommige lui kopen vlees bij de supermarkt. ik vind dit niet kunnen, hoe verhelp je dit?
|
Ik heb vandaag gebarbecued:
- zes kalkoenworstjes - vier lamskebab sticks - drie souvlaki sticks - twee hamburgers :) |
Citaat:
Wij staan aan de eenzame top van de voedselketen, wij kunnen dat. Er bestaat geen goed of fout het is allemaal een kwestie van hoe de waarnemer in het leven staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Dieren boven mensen? Even een stom voorbeeldje: Als iemand van het paron valt, op de rails met zijn hond, wie zou jij dan redden? Het betreffende persoon, of zijn hond? :p Ontopic: Ja ik vind het kunnen op enkele voorwaarden na: -niet martelen -moet schoon -geen oculte zaken -legaal gekocht (de dieren) |
Citaat:
|
Belachelijk natuurlijk.
maarja, als god het wil kan je als slaaf daar weinig aan doen. |
Citaat:
Ik kan nergens vinden dat God beveelt om dieren te offeren. Maar jij weet vast wel een link daarvoor. |
Citaat:
Waarom dan? Offerdieren hebben (bij een stam) vaak wel gewoon een vrij goed leven gehad. En deze dieren wordenin veel minder grote getalen afgeslacht dan bij de bioindustrie. Ze worden niet gefokt voor zoveel mogelijk vlees en met het idee van massa producktie. En bij offering is het vaak ook neit zo dat hier diet op een brute en lijdende manier wordt afgeslacht. (Ik heb het hierbij bijvoorbeeld niet over de hedendaagse turks/nederlandse generatie die 1 keer per jaar bij het slachthuis een schaap uit kiest voor het offer, maar echt over het 'oude'offeren.) |
Wat boeit het nou of je zo'n beest voor god slacht, en vervolgens opeet, ofdat je deze zomaar slacht, en opeet?
En daarnaast is het zo dat het vlees bij een Ilsmaitische slachting voor 1/3 deel naar armen moet. Nog een groot pluspunt zelfs ten opzichte van normale slachtingen. |
Citaat:
De motivatie om de dieren te offeren komt dus gewoon van de fanclub god's? |
Citaat:
|
De reden van offering in de bijbel is dat God wil 'testen' of een persoon's geloof echt is. Hiervoor wordt een offering van een dier gevraagd. In de tijd van de bijbel was een schaap oid een heel waardevol bezit, als je je schaap op wilde offeren voor God, getuigde dat van een 'groot' geloof
Tegenwoordig is een schaap helemaal niet zo'n waardevol bezit. Om offeringen in de context van deze tijd te plaatsen, kun je beter je net nieuwe auto kapot slaan omdat God dat wil |
Citaat:
Maar je vergelijking met een nieuwe auto is niet helemaal juist. In die tijd was er nog sprake van ruil-economie. Je krijg een varken voor tien kippen, ect. Je vee was je geld. Dus tegenwoordig kan je beter gewoon geld geven aan de armen of iets in die trend. Collecte in kerk? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kijk eens naar hoe de natuur als geheel op bepaalde dingen reageert misschien dat je dan een idee hebt van wat ik bedoel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dan zou ik kunnen voorstellen dat je zegt, dat is een soort instinct, maar meteen een geest? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |