![]() |
Waarheen op vakantie?
Ik vroeg me af waar jullie nou naar toe gaan op vakantie. Ik ga naar Duitsland, maar mensen vinden dat raar omdat het niet bekend staat als een vakantieland. Daarom wil ik graag weten, of er meer mensen naar Duitsland op vakantie gaan, of dat ik echt de enige ben die daar straks zit!? :o
|
Nou, ik denk dat er wel meer mensen naar Duitsland op vakantie gaan hoor!
Ik ga naar Tsjechië, Nyrsko en Zdar. Ik heb nooit anders gedaan dan naar Tsjechie te gaan in de zomer :D! Met nieuwjaar ga ik wel naar Turkije ofzo en met pasen naar Spanje... |
Ik heb je vraag een beetje veranderd, aangezien we al een aantal topic's hebben over waar mensen op vakantie gaan. :)
Hij past bwt ook beter op europa |
he, gelukkig :) tis natuurlijk niet een ubergaaf vakantieland, lijkt qua weer teveel op nederland
|
Citaat:
Het grootste verschil zit hem in het gebied WAAR je op vakantie gaat. Kijk het Ruhrgebied lijkt redelijk op de randstad. Veel grote steden, wegen ed. Maar het Zwarte Woud, het gebied rondom Munchen, richting Berlijn enz. is totaal anders. Ik ben paar keer in Duitsland geweest en zou er graag nog keertje op vakantie gaan. Helaas denkt de rest van de familie daar anders over:p. Dit jaar kom ik er wel doorheen als ik naar Kroatie rij. |
Ik ben jarenlang op vakantie geweest in Duitsland. Vond het altijd wel erg leuk, we gingen vaak naar de voormalige DDR of het Zwarte Woud of daar in de buurt. Was altijd wel leuk.
|
en de skigebieden, die in de zomer natuurlijk ook veel te bieden hebben? hoe is dat om in de zomer op vakantie te gaan?
|
Zuid Duitsland vond ik opzich best wel tof :)
|
Ik ben wel een aantal keer op vakantie geweest in Duitsland :).
Bij de Bodensee en bij Fusen (Bij Slot neue Schwanstein) en daar heb ik het erg naar mijn zin gehad :).. Duitsland vind ik fijn, je begrijpt alles toch wel en de duitsers begrijpen jou ook meestal wel.. |
Ook ik ben jaren op vakantie in Duitsland geweest met mijn ouders. Vond het altijd fantastisch daar!
Alleen nu wil ik ook eens andere landen zien, daarom ben ik er al jaren niet meer geweest. Maar ik weet zeker dat ik er ooit weer eens op vakantie ga. |
Ik ga deze zomervakantie 2 weken naar Duitsland met mijn ouders. Ik ben er nog niet eerder op vakantie geweest, maar het lijkt me heel leuk! We gaan ergens naar een dorpje in een bos :)
Dus nee, je bent niet de enige die in Duitsland zit. Waar ga je precies heen? |
haha nee gelukkig niet:) we gaan in de buurt van winterbergen. de precieze plaats weet ik niet. jij?
|
Wij gaan naar Winterberg! Is dat hetzelfde dorp?
Kijk ook in je fotoboek :) |
jij ook:P
|
jij weer :p
|
ik ben verschillende keren in Duitsland geweest en vind het een leuk vakantie land. In het zuiden, zwarte woud enzo zeer moi en gezelig. Bovenin is wel vlakker en vond ik iets minder, maar voor mensen die van wandelen, fietsen etc houd is het daar ook heel mooi.
|
haha jij ook:P welke weken ga jij eigenlijk?? ik van 23 tot 30 juli :D
|
ik ga in de laatste week van juli en de eerste week van augustus.
|
Ik ga dit jaar ook naar duitsland. Alleen dan wel op de motor. Begin in de buurt van bielefeld (volgens mij is dat t zwartzwald gebied, en duik dan naar beneden. slaap nog een nachtje of mischien wel meerdere in winterbergen enga daarna de rein opzoeken en via de eifel terug richting nederland. Ben nog nooit op vakantie geweest in duitsland. Ben erg benieuwd of het me een beetje bevalt
|
Citaat:
Ik ga nu tien dagen naar München. :cool: :cool: :cool: (y) Duitsland is cool. |
ja zie, wij zijn dus echt niet de enigen die naar duitsland gaan, aldus mijn zus. En we zitten in een luxe huisje dus wat mekkert ze? wel leuk hoor dat jullie ook naar duitsland gaan ;) :p
|
Duitslan is een ongelofelijk mooi land.
Je hebt er alle landschapsvormen van Europa. Waddeneilanden, grote meren, gigantische heidevelden, middelgebergte, hooggebergte, megasteden... En voor reizen raad ik absoluut de trein aan. Er is geen betere manier om je door (en naar) Duitsland te verplaatsen dan de trein. :) Duitsland is geweldig. (y) |
@Dror: Je vergeet het strand. :D
Anyway, vooral in de korte vakanties ben ik vaak in Duitsland geweest (Eifel), en de natuur is er erg mooi. De steden zijn ook leuk. Düsseldorf en Keulen roeleren. :cool: Natuurlijk heb je ongeveer hetzelfde weer als in NL, maar ik vraag me af hoe dat in Bayern is? Ik zou graag een keer naar München willen. En naar Berlijn ook trouwens. :) |
Citaat:
Düsseldorf ben ik nooit geweest (wel vaak door gereden met de trein). Wel in Dortmund en Köln: beiden absolute aanraders. :) En Bonn: prachtig historisch stadscentrum. Dortmund lijkt een beetje op Utrecht, maar zonder grachten en met een wat zuidelijk tintje. Köln lijkt op Rotterdam, maar dan 2x zo groot en veel drukker en levendiger. Berlin lijkt mij minder interessant. Te weinig heuvels, teveel mensen. Ik hou van een heuvelachtig / bergachtig landschap, zoals rond Stuttgart en Nürnberg. :) |
Ik ben weer terug, heb echt een superweek gehad!!
Wij hadden heerlijk weer, 34 graden!! En hier was regen :p Maar goed, Duitsland is niet echt toeristisch, althans, waar wij zaten. In ons park wel veel Nederlandse auto's geteld, maar verder geen Nederlands echt gesproken. Bedankt voor jullie reacties!:) |
ik ben deze zomer naar berlijn geweest, en ik heb mij echt onwijs goed vermaakt. prachtige stad waar veel aan valt te ontdekken.
maar ik ook wel eens naar zon kerstmarkt geweest maar daar moet je net van houden, wasniet echt aan mij besteed. maar als je door het negatieve beeld prikt kan je in bepaalde plekken van duitsland (lees:grotere steden) zeker een vakantie houden. |
Mensen tips voor Zuid-Duitsland/ Beieren? Dan lees ik ze graag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |