Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 09:00
Ostentation
Ostentation is offline
Ik vroeg me af waar jullie nou naar toe gaan op vakantie. Ik ga naar Duitsland, maar mensen vinden dat raar omdat het niet bekend staat als een vakantieland. Daarom wil ik graag weten, of er meer mensen naar Duitsland op vakantie gaan, of dat ik echt de enige ben die daar straks zit!?
Advertentie
Oud 29-06-2005, 09:05
NIRV
NIRV is offline
Nou, ik denk dat er wel meer mensen naar Duitsland op vakantie gaan hoor!
Ik ga naar Tsjechië, Nyrsko en Zdar.
Ik heb nooit anders gedaan dan naar Tsjechie te gaan in de zomer !
Met nieuwjaar ga ik wel naar Turkije ofzo en met pasen naar Spanje...
Oud 29-06-2005, 09:07
Miracle
Miracle is offline
Ik heb je vraag een beetje veranderd, aangezien we al een aantal topic's hebben over waar mensen op vakantie gaan.

Hij past bwt ook beter op europa
Oud 29-06-2005, 09:08
Ostentation
Ostentation is offline
he, gelukkig tis natuurlijk niet een ubergaaf vakantieland, lijkt qua weer teveel op nederland
Oud 29-06-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Blondien schreef op 29-06-2005 @ 10:08 :
he, gelukkig tis natuurlijk niet een ubergaaf vakantieland, lijkt qua weer teveel op nederland
En dat is denk ik waar veel mensen al de fout in gaan. Het lijkt mss qua weer veel op Nederland. Maar Duitsland is natuurlijk totaal anders.
Het grootste verschil zit hem in het gebied WAAR je op vakantie gaat. Kijk het Ruhrgebied lijkt redelijk op de randstad. Veel grote steden, wegen ed. Maar het Zwarte Woud, het gebied rondom Munchen, richting Berlijn enz. is totaal anders.

Ik ben paar keer in Duitsland geweest en zou er graag nog keertje op vakantie gaan. Helaas denkt de rest van de familie daar anders over.
Dit jaar kom ik er wel doorheen als ik naar Kroatie rij.
Oud 29-06-2005, 11:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben jarenlang op vakantie geweest in Duitsland. Vond het altijd wel erg leuk, we gingen vaak naar de voormalige DDR of het Zwarte Woud of daar in de buurt. Was altijd wel leuk.
Oud 29-06-2005, 11:51
Ostentation
Ostentation is offline
en de skigebieden, die in de zomer natuurlijk ook veel te bieden hebben? hoe is dat om in de zomer op vakantie te gaan?
Oud 29-06-2005, 16:54
Sandersss
Sandersss is offline
Zuid Duitsland vond ik opzich best wel tof
Oud 29-06-2005, 17:26
Verwijderd
Ik ben wel een aantal keer op vakantie geweest in Duitsland .

Bij de Bodensee en bij Fusen (Bij Slot neue Schwanstein) en daar heb ik het erg naar mijn zin gehad ..

Duitsland vind ik fijn, je begrijpt alles toch wel en de duitsers begrijpen jou ook meestal wel..
Oud 30-06-2005, 15:31
Verwijderd
Ook ik ben jaren op vakantie in Duitsland geweest met mijn ouders. Vond het altijd fantastisch daar!
Alleen nu wil ik ook eens andere landen zien, daarom ben ik er al jaren niet meer geweest. Maar ik weet zeker dat ik er ooit weer eens op vakantie ga.
Oud 30-06-2005, 19:41
welle
welle is offline
Ik ga deze zomervakantie 2 weken naar Duitsland met mijn ouders. Ik ben er nog niet eerder op vakantie geweest, maar het lijkt me heel leuk! We gaan ergens naar een dorpje in een bos
Dus nee, je bent niet de enige die in Duitsland zit. Waar ga je precies heen?
Oud 01-07-2005, 10:28
Ostentation
Ostentation is offline
haha nee gelukkig niet we gaan in de buurt van winterbergen. de precieze plaats weet ik niet. jij?
Oud 02-07-2005, 14:03
welle
welle is offline
Wij gaan naar Winterberg! Is dat hetzelfde dorp?
Kijk ook in je fotoboek
Oud 02-07-2005, 16:31
Ostentation
Ostentation is offline
jij ook
Oud 03-07-2005, 14:05
welle
welle is offline
jij weer
Oud 03-07-2005, 14:32
marrel
marrel is offline
ik ben verschillende keren in Duitsland geweest en vind het een leuk vakantie land. In het zuiden, zwarte woud enzo zeer moi en gezelig. Bovenin is wel vlakker en vond ik iets minder, maar voor mensen die van wandelen, fietsen etc houd is het daar ook heel mooi.
Oud 03-07-2005, 16:47
Ostentation
Ostentation is offline
haha jij ook welke weken ga jij eigenlijk?? ik van 23 tot 30 juli
Oud 05-07-2005, 11:56
welle
welle is offline
ik ga in de laatste week van juli en de eerste week van augustus.
Oud 13-07-2005, 09:30
sail fan
sail fan is offline
Ik ga dit jaar ook naar duitsland. Alleen dan wel op de motor. Begin in de buurt van bielefeld (volgens mij is dat t zwartzwald gebied, en duik dan naar beneden. slaap nog een nachtje of mischien wel meerdere in winterbergen enga daarna de rein opzoeken en via de eifel terug richting nederland. Ben nog nooit op vakantie geweest in duitsland. Ben erg benieuwd of het me een beetje bevalt
Oud 13-07-2005, 09:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sail fan schreef op 13-07-2005 @ 10:30 :
Ik ga dit jaar ook naar duitsland. Alleen dan wel op de motor. Begin in de buurt van bielefeld (volgens mij is dat t zwartzwald gebied, en duik dan naar beneden. slaap nog een nachtje of mischien wel meerdere in winterbergen enga daarna de rein opzoeken en via de eifel terug richting nederland. Ben nog nooit op vakantie geweest in duitsland. Ben erg benieuwd of het me een beetje bevalt
Bielefeld is geen SchwarzWald hoor.

Ik ga nu tien dagen naar München.
Duitsland is cool.
Oud 13-07-2005, 20:14
Ostentation
Ostentation is offline
ja zie, wij zijn dus echt niet de enigen die naar duitsland gaan, aldus mijn zus. En we zitten in een luxe huisje dus wat mekkert ze? wel leuk hoor dat jullie ook naar duitsland gaan
Oud 24-07-2005, 13:02
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Duitslan is een ongelofelijk mooi land.

Je hebt er alle landschapsvormen van Europa.

Waddeneilanden, grote meren, gigantische heidevelden, middelgebergte, hooggebergte, megasteden...

En voor reizen raad ik absoluut de trein aan. Er is geen betere manier om je door (en naar) Duitsland te verplaatsen dan de trein.

Duitsland is geweldig.
Oud 24-07-2005, 17:35
fractuur
fractuur is offline
@Dror: Je vergeet het strand.

Anyway, vooral in de korte vakanties ben ik vaak in Duitsland geweest (Eifel), en de natuur is er erg mooi. De steden zijn ook leuk. Düsseldorf en Keulen roeleren. Natuurlijk heb je ongeveer hetzelfde weer als in NL, maar ik vraag me af hoe dat in Bayern is? Ik zou graag een keer naar München willen. En naar Berlijn ook trouwens.
Oud 24-07-2005, 20:11
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-07-2005 @ 18:35 :
@Dror: Je vergeet het strand.

Anyway, vooral in de korte vakanties ben ik vaak in Duitsland geweest (Eifel), en de natuur is er erg mooi. De steden zijn ook leuk. Düsseldorf en Keulen roeleren. Natuurlijk heb je ongeveer hetzelfde weer als in NL, maar ik vraag me af hoe dat in Bayern is? Ik zou graag een keer naar München willen. En naar Berlijn ook trouwens.
Strand hoort bij Waddeneilanden, maar inderdaad, strand.

Düsseldorf ben ik nooit geweest (wel vaak door gereden met de trein). Wel in Dortmund en Köln: beiden absolute aanraders. En Bonn: prachtig historisch stadscentrum.

Dortmund lijkt een beetje op Utrecht, maar zonder grachten en met een wat zuidelijk tintje.
Köln lijkt op Rotterdam, maar dan 2x zo groot en veel drukker en levendiger.

Berlin lijkt mij minder interessant. Te weinig heuvels, teveel mensen. Ik hou van een heuvelachtig / bergachtig landschap, zoals rond Stuttgart en Nürnberg.
Oud 01-08-2005, 21:08
Ostentation
Ostentation is offline
Ik ben weer terug, heb echt een superweek gehad!!

Wij hadden heerlijk weer, 34 graden!! En hier was regen

Maar goed, Duitsland is niet echt toeristisch, althans, waar wij zaten. In ons park wel veel Nederlandse auto's geteld, maar verder geen Nederlands echt gesproken.

Bedankt voor jullie reacties!
Advertentie
Oud 03-08-2005, 12:42
merels
merels is offline
ik ben deze zomer naar berlijn geweest, en ik heb mij echt onwijs goed vermaakt. prachtige stad waar veel aan valt te ontdekken.
maar ik ook wel eens naar zon kerstmarkt geweest maar daar moet je net van houden, wasniet echt aan mij besteed. maar als je door het negatieve beeld prikt kan je in bepaalde plekken van duitsland (lees:grotere steden) zeker een vakantie houden.
Oud 04-08-2005, 21:44
TRXD
TRXD is offline
Mensen tips voor Zuid-Duitsland/ Beieren? Dan lees ik ze graag.
Advertentie

Regels voor berichten