![]() |
Leveringstijd lenzen
ik ga binnenkort voor het eerst lenzen kopen (laten meten en alles) en wilde ze eigenlijk al hebben voor ik op vakantie zou gaan (in augustus), maar ik heb het momenteel nogal druk.
Daarom wilde ik weten hoe lang het duurt voordat ze geleverd worden. ik weet dat met een bril soms best lang kan duren. hebben opticien vaak al wat sterktes op voorraad? En zo niet hoe lang meot ik ongeveer wachten. Dan kan ik er rekening mee houden (mss duurt het zo lang en is het al te laat haha) alvast bedankt!! |
Gewoon zo snel mogelijk gaan :).
Ik zelf heb zachte lenzen en die zijn er iedere keer ongeveer een halve week na de controle, maar ga er maar vanuit dat het de eerste keer langer doet, aangezien je waarschijnlijk wel iets van proeflenzen krijgt die je eerst twee weken moet gebruiken :). |
Ligt er aan of je zachte lenzen of harde lenzen neemt, wat je sterkte is of je een cilinder hebt, enz. Harde lenzen hebben ze iig nooit op voorraad (voor zo ver ik weet).
|
Citaat:
|
Citaat:
Zachte lenzen zonder cilinder hebben ze vaak op voorraad, volgens mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(Je kunt met die lenzen in gewoon zien, je kunt ze ook gewoon overdag in doen (al is dat natuurlijk een beetje onzin, maar goed, het kan wel).) |
Thnx zal zo snel mogelijk gaan meten :D
|
Mijn lenzen zijn er altijd, dus als ik langsga hebben ze meteen een nieuwe lens, dus het zal er wel van af hangen wat voor lenzen je moet hebben.
|
Ik probeer nu ook zachte lenzen.
Ik heb wel een cilinder en zit nu aan m'n 2e paar, maar bij mij duurde het 2 weken voordat ze binnen waren, bij beide keren (moesten worden ge-importeerd uit engeland :| ) Dus zo snel mogelijk gaan is wel aan te raden! |
Gewone lens was op voorraad, maar cilinder lens niet. Het duurde iets van 2 weken ofzo.
Tenminste: als je voor 1ste keer lenzen krijg. De rest van de maanden krijg ik per post opgestuurd (y) |
Mijn opticien heeft inderdaad al wat lenzen (met een normale sterkte, dus geen bijzondere lenzen) op voorraad. Ik heb ongeveer twee á drie weken moeten wachten op mijn lenzen.
|
Ik snap dat echt niet.... waarom bel je niet gewoon de opticien i.p.v. dit topic te openen?
|
Citaat:
Omdat ik nog niet eens weet wat voor lenzen ik nodig heb, of de opticien ze uberhaupt verkoopt in die sterkte enz enz en aangezien er hier vele lensdragers zijn, kan je een soort van 'gemiddelde' nemen en zo een indruk krijgen wat je ongeveer kan veranderen (en ja ik weet dat het kan verschilllen en daarom is het ook maar om een idee te krijgen) Snap je het nu wel? :p |
Citaat:
Ikzelf heb voor zachte lenzen gekozen omdat die wat goedkoper zijn (bij harde lenzen moet je in één keer een groot bedrag betalen) en je voelt ze minder zitten. De één voelt zich fijner met harde lenzen en de ander met zachte, dat verschilt dus per persoon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |