Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 13:28
JessieL
JessieL is offline
ik ga binnenkort voor het eerst lenzen kopen (laten meten en alles) en wilde ze eigenlijk al hebben voor ik op vakantie zou gaan (in augustus), maar ik heb het momenteel nogal druk.
Daarom wilde ik weten hoe lang het duurt voordat ze geleverd worden. ik weet dat met een bril soms best lang kan duren. hebben opticien vaak al wat sterktes op voorraad? En zo niet hoe lang meot ik ongeveer wachten. Dan kan ik er rekening mee houden (mss duurt het zo lang en is het al te laat haha)

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:33
dutch gamer
dutch gamer is offline
Gewoon zo snel mogelijk gaan .

Ik zelf heb zachte lenzen en die zijn er iedere keer ongeveer een halve week na de controle, maar ga er maar vanuit dat het de eerste keer langer doet, aangezien je waarschijnlijk wel iets van proeflenzen krijgt die je eerst twee weken moet gebruiken .
Oud 29-06-2005, 13:34
Verwijderd
Ligt er aan of je zachte lenzen of harde lenzen neemt, wat je sterkte is of je een cilinder hebt, enz. Harde lenzen hebben ze iig nooit op voorraad (voor zo ver ik weet).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:36
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 14:34 :
Ligt er aan of je zachte lenzen of harde lenzen neemt, wat je sterkte is of je een cilinder hebt, enz. Harde lenzen hebben ze iig nooit op voorraad (voor zo ver ik weet).
Ik heb overigens ook een cilinder dus ik denk niet dat dat met zachte lenzen veel uit maakt... misschien met harde wel.
Oud 29-06-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 29-06-2005 @ 14:36 :
Ik heb overigens ook een cilinder dus ik denk niet dat dat met zachte lenzen veel uit maakt... misschien met harde wel.
Ik begrijp je niet helemaal...?

Zachte lenzen zonder cilinder hebben ze vaak op voorraad, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:43
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 14:41 :
Ik begrijp je niet helemaal...?

Zachte lenzen zonder cilinder hebben ze vaak op voorraad, volgens mij.
Ik bedoelde dat ik wel een cilinder heb en dat zelfs dan mijn lenzen er altijd in 3 a 4 dagen zijn. Eerst had ik nog lenzen zonder cilinder en dat duurde net zo lang, dus ik denk niet dat het bij zachte lenzen veel uit zal maken qua levertijd of je wel of geen cilinder hebt.
Oud 29-06-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 29-06-2005 @ 14:43 :
Ik bedoelde dat ik wel een cilinder heb en dat zelfs dan mijn lenzen er altijd in 3 a 4 dagen zijn. Eerst had ik nog lenzen zonder cilinder en dat duurde net zo lang, dus ik denk niet dat het bij zachte lenzen veel uit zal maken qua levertijd of je wel of geen cilinder hebt.
Ik heb geen cilinder (ik heb het wel, maar niet in m'n lenzen) en zachte lenzen kon ik altijd zo meekrijgen. Waar ik eerst mijn lenzen haalde hebben ze volgens mij de meest voorkomende lenzen gewoon op voorraad. (Nu heb ik nachtlenzen, dat gaat allemaal weer anders. )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:48
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 14:46 :
Ik heb geen cilinder (ik heb het wel, maar niet in m'n lenzen) en zachte lenzen kon ik altijd zo meekrijgen. Waar ik eerst mijn lenzen haalde hebben ze volgens mij de meest voorkomende lenzen gewoon op voorraad.
Ow oké, bij mij dus niet .
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 14:46 :
(Nu heb ik nachtlenzen, dat gaat allemaal weer anders. )
Dat blijf ik raar vinden... kan je dan eigenlijk snachts ook gewoon normaal zien?
Oud 29-06-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 29-06-2005 @ 14:48 :
Dat blijf ik raar vinden... kan je dan eigenlijk snachts ook gewoon normaal zien?
Als ik niet slaap en m'n ogen open heb wel.

(Je kunt met die lenzen in gewoon zien, je kunt ze ook gewoon overdag in doen (al is dat natuurlijk een beetje onzin, maar goed, het kan wel).)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:59
JessieL
JessieL is offline
Thnx zal zo snel mogelijk gaan meten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:40
ScRaN
ScRaN is offline
Mijn lenzen zijn er altijd, dus als ik langsga hebben ze meteen een nieuwe lens, dus het zal er wel van af hangen wat voor lenzen je moet hebben.
Oud 04-07-2005, 13:29
Sennah
Sennah is offline
Ik probeer nu ook zachte lenzen.
Ik heb wel een cilinder en zit nu aan m'n 2e paar, maar bij mij duurde het 2 weken voordat ze binnen waren, bij beide keren (moesten worden ge-importeerd uit engeland )
Dus zo snel mogelijk gaan is wel aan te raden!
Oud 05-07-2005, 11:58
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Gewone lens was op voorraad, maar cilinder lens niet. Het duurde iets van 2 weken ofzo.

Tenminste: als je voor 1ste keer lenzen krijg.

De rest van de maanden krijg ik per post opgestuurd
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:31
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn opticien heeft inderdaad al wat lenzen (met een normale sterkte, dus geen bijzondere lenzen) op voorraad. Ik heb ongeveer twee á drie weken moeten wachten op mijn lenzen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:16
Roos
Roos is offline
Ik snap dat echt niet.... waarom bel je niet gewoon de opticien i.p.v. dit topic te openen?
Oud 05-07-2005, 19:28
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-07-2005 @ 18:16 :
Ik snap dat echt niet.... waarom bel je niet gewoon de opticien i.p.v. dit topic te openen?

Omdat ik nog niet eens weet wat voor lenzen ik nodig heb, of de opticien ze uberhaupt verkoopt in die sterkte enz enz en aangezien er hier vele lensdragers zijn, kan je een soort van 'gemiddelde' nemen en zo een indruk krijgen wat je ongeveer kan veranderen (en ja ik weet dat het kan verschilllen en daarom is het ook maar om een idee te krijgen)

Snap je het nu wel?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 05-07-2005 @ 20:28 :
Omdat ik nog niet eens weet wat voor lenzen ik nodig heb, of de opticien ze uberhaupt verkoopt in die sterkte enz enz en aangezien er hier vele lensdragers zijn, kan je een soort van 'gemiddelde' nemen en zo een indruk krijgen wat je ongeveer kan veranderen (en ja ik weet dat het kan verschilllen en daarom is het ook maar om een idee te krijgen)

Snap je het nu wel?
Je hebt harde of zachte lenzen en de opticien kan je precies vertellen wat de voor- en nadelen zijn van beiden.

Ikzelf heb voor zachte lenzen gekozen omdat die wat goedkoper zijn (bij harde lenzen moet je in één keer een groot bedrag betalen) en je voelt ze minder zitten. De één voelt zich fijner met harde lenzen en de ander met zachte, dat verschilt dus per persoon.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten