![]() |
roken
Help!!!
Ik mag niet roken van mijn ouders, maar ik kan en wil niet stoppen omdat ik het heel lekker vind. Ik ben nu 13 jaar en mijn moeder rookt ook. Mijn vader is erg tegen roken, en was erg kwaad. Toch wil ik doorgaan, heeft er iemand tips om toch te kunnen roken, stiekem doen heeft geen zin want ze ruiken het toch. Thnx |
Roken is niet stoer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet je uberhaupt waarom je ouders je vader iets tegen roken heeft? Heb je je ooit wel eens afgevraagt hoe slecht het voor je is?
Vinden je vriendjes je nu vet stoer omdat je stiekum in de pauze om een hoekje gaat staan roken? Op je dertiende al verslaafd aan roken... :nono:. En dan ons lastig komen vallen met debiele vragen als hoe je het stiekem moet doen omdat je papie anders zo boos op je word? Als je echt zo stoer bent als dat je waarschijnlijk denkt dat je bent dan ga je nu voor de neus van je pa staan steek je een peuk op en vertel je hem dat ie de tering kan krijgen... :rolleyes: |
Citaat:
Je wil toch roken, maar je wil t niet stiekem doen, want dan ruiken ze het.:rolleyes: De beste truuk blijft: het uur voor je naar huis gaat, geen peuk meer opsteken. |
of gewoon lekker met je ouders praten en probeer je belangen op tafel te krijgen, hoewel dat verdomd moeilijk is voor een 13 jarige die wil roken ;)
|
Citaat:
1 [inf.] in het geheim kwaad doend => achterbaks, achter zijn rug om, als een dief in de nacht, in het geniep 2 [inf.] heimelijk Gast, word 5 jaar ouder en we praten verder. Of stuur een brief naar VPRO's achterwerk. SLOTJE |
please, stop ermee, je bent bezig een heeeeeeeeeeeeeeel erg slechte verslaving te ontwikkelen waarmee je nu nog kunt stoppen, anders ben je over tien jaar een van de duizenden mensen die poging na poging wagen om van die stinkstok af te komen...een slaafje zijn is niet cool, zeker niet als je een slaafje bent van een paar gebleekte blaadjes van een ranzige plant in een stukkie papier!
damn, je bent 13, hou je tanden en je longen nog lekker schoon joh. en lekker? Yeah right, het zoent ook zo enorm lekker :rolleyes: conclusie: je bent een stuk stoerder en je valt een stuk meer bij de meiden in de smaak als je een roos/whatever in je hand hebt ipv een sigaret. en t kost je nog geld ook dat je niet hebt als je 13 bent. |
ik zou wiet gaan roken, dat ruik je veel minder
|
Koop een bio-stabiel (Y)
|
je bent 13, ik geloof nooit dat je evrslaafd bent, en het uberhaupt lekker vind :P [dat komt nog wel ;)]
Je ouders hebben gelijk dat ze het je verbieden, je bent nog veel te jong. Je hebt nu nog neit in de gaten wat roken met je lichaam doet. Dus zoek iets anders om stoer te zijn, en kijk over een paar jaar of je het nog gaaf vind. |
Stop nu het nog kan, ik rook vanaf mijn elfde, inderdaad om "stoer" te lijken tegenover mijn vriendjes toen en zit nu met de gebakken peren.
M'n conditie is rot, m'n portemonnee leeg, m'n adem stinkt en als ik het niet doe voel ik me NOG kutter. |
Kijk dat het lekker is, komt omdat je verslaafd bent aan de nicotine. Het vervelende van roken is dat het stinkt en dat ruiken je ouders. Je moet gewoon aan je leraar scheikunde vragen hoe je nicotine uit sigaretten haalt. Dan kan je de nicotine bijvoorbeeld injecteren. Wel goed verdunnen want nicotine is zeer giftig.
|
Citaat:
|
Help!!!
Ik mag niet roken van mijn ouders, maar ik kan en wil niet stoppen omdat ik het heel lekker vind. Ik ben nu 13 jaar en mijn moeder rookt ook. Mijn vader is erg tegen roken, en was erg kwaad. Toch wil ik doorgaan, heeft er iemand tips om toch te kunnen roken, stiekem doen heeft geen zin want ze ruiken het toch. Thnx Ik snap wat je bedoelt, ik rook zelf ook, niet om stoer te doen, maar omdat ik het lekker vind. En nee, dat komt niet door de nicotine, want ik vond m'n eerste sigaret ook al lekker... maarja, tips als je toch stiekem wil roken: -zorg dat je nooit natte handen hebt als je rookt, dat geeft gele uitslag op je handen, en dat zouden je ouders kunnen merken - rook zoveel mogelijk buiten, met je rug tegen de wind in, zodat de rook zo min mogelijk in je kleren gaat zitten. Als je ouders toch rook ruiken in je kleren, zeg je dat je omgaat met mensen die wel roken, maar dat je zelf gestopt bent. - veeg na het roken je handen (vooral de vingers waarmee je de sigaret vasthoud) goed af met bladeren. Dat stinkt verschrikkelijk, maar je ruikt de rook niet meer =p - rook alleen als je toch al weg moest, op school bijvoorbeeld, zeg nooit, ik ga even een blokje om ofzo. Dat maakt je ouders achterdochtig. - En tenslotte de adem. Zorg dat je altijd kauwgom bij je hebt. Kauwgom is helaas naar 15 minuten weer uitgewerkt en dan komt de adem weer terug, maar het helpt toch een beetje. Gebruik daarnaast bijvoorbeeld mondwater, of drink koffie ofzo. En indien mogelijk je tanden poetsen na het roken. Ik hoop dat je er wat aan hebt succes er mee! |
vet een les hoe kun je para roken van een 15 jarig kereltje. (Y)
|
Citaat:
|
Is dit een serieus bericht? Ik vraag het me af.
Als het gemeend is: lekker stoppen, nu het nog kan! Trouwens, in Engeland is nu zelfs de vakbond van horecapersoneel voor rookverbod: Citaat:
|
Citaat:
Verder: Ga jij m ook ff koffie aanpraten. Dat is in combinatie met een peuk heel lekker en het zal vast je adem niet meer naar rook laten ruiken maar in plaats daarvan naar koffie. Verder is ook dat vrij verslavend en als ie werkelijk zo dom is als dat ie nu op me over komt gaat ie dus bij iedere peuk die ie opsteekt heel stoer ook een kop koffie drinken en dan word het zo'n opgefockt kereltje als het maar wezen kan met een conditie van lik me reet zodat ie het iig niet zo snel volhoudt en ie goed is uitgeput aan het eind van de dag.... |
Ik ken dat jammer genoeg.
Heb het aan mijn ouders verteld..... Is het beste. Mijn ouders weten dat ik af en toe nog 1 opsteek, maar niet meer zoveel als eerst. Beter voor je financiën, elke dag 1 of 2. 13 jaar en verslaafd? Dat is wel ziek,je moet er mee stoppen, voor mij is het te laat ;) |
Om de rook uit je kleren te houden en ermee te kunnen stoppen moet je iedere dag een flesje Dampo bij droge hoest opdrinken.
Er moet wel dextromethorfanhydrobromide inzitten want dat is het spul dat ervoor zorgt dat je snel van het roken afbent en er een afkeer naar krijgt. Gewoon proberen joh, die DXM houdt je er echt af! Lazlow |
Citaat:
:| heb je hem weer ;) |
stress is slecht
roken helpt tegen stress roken is goed :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lach me echt de kanker met dit topic. :D
|
Citaat:
Echt gewoon tactloos! :nono: |
Lolzzz :D iedereen kan stoppen met roken :p Ze moeten het alleen wel echt willen.. dan hebben ze de disipline genoeg om te stoppen met roken :D en die wil hebben veel mensen niet.. ;) Dus zodra de echte wil er niet is.. for get it!!
Greetz Melis |
Citaat:
Waarom wil je btw doorgaan?? Je krijgt er echt enorm veel negatieve reacties op! Die heb ik ook gehad en dat is echt niet leuk. Je krijgt enorm vaak te horen dat het slecht is voor je gezondheid, dat het stinkt, dat het enorm duur is etc. Je ouders zeggen dit niet voor niks! Daarbij vind ik het geen excuus dat je zegt dat je moeder ook rookt. Omdat zij rookt mag jij het ook? Waarschijnlijk wil ze dat je het niet doet omdat zij niet wilt dat je verslaafd raakt ofzo?? |
Citaat:
en al dat gedoe van stop der mee... pff, laat iedereen dat ff zelf weten, ik was vroeger ook zo'n anti-rook iemand, maar ik ben der blijkbaar zelf ook voor gevallen =p En jah, het is ongezond, maar ik ga niet m'n hele leven allerlei leuke dingen niet doen, om iets langer te kunnen leven |
Citaat:
|
Citaat:
Hallo? Blijft het niet iemands eigen keuze om te beginnen met roken of niet, ongeacht de groepsdrang/populariteitsboost? Je zult ook zien dat de meeste posts in dit topic, de TS niet echt helpen met zijn probleem. (alhoewel er best ingenieuze oplossingen tussen zitten). Nog een sneer richting RIV: Rot toch op man "Ik vond mn eerste sigaret al lekker". Dat zeg je alleen maar om jezelf er van te overtuigen dat het niet je eigen schuld is dat je bent gaan roken. ik vind t trouwens wel nog steeds heel erg knap klote dat ik niet op mezelf woon.. van dit topic krijg ik zin in een peuk |
Ik snap niet dat die ouders dat allemaal ruiken. Op internaat hadden we daar nooit last van. Maar we rookten met links omdat ze rechts controleerden, we gebruikten overvloedig deo, rookten buiten en waaiden uit, vraten kauwgom (ook verboden overigens)...
Op zich allemaal niet zo moeilijk. En je ouders overtuigen... tja. Een goed gesprek kun je altijd proberen... |
[QUOTE]
Nog een sneer richting RIV: Rot toch op man "Ik vond mn eerste sigaret al lekker". Dat zeg je alleen maar om jezelf er van te overtuigen dat het niet je eigen schuld is dat je bent gaan roken. [QUOTE] Volgens mji snap je het niet helemaal... Je doet net alsof ik ben gaan roken om stoer te doen en nu heel bedroefd ben omdat ik niet meer kan stoppen ofzo.. Nou niet dus, ik ben gaan roken, omdat ik het wel eens wou proberen en ik vond het dus lekker... Ik weet heel goed hoe ongezond het is en ik hoef mezelf absoluut nergens van te overtuigen... |
Citaat:
Overigens vond ik mn eerste hele sigaret ook redelijk, alvorens eerst 20x over mn nek gegaan te zijn van kleine hijsjes. Je longen kunnen dat echt niet aan. |
"everyone of them looks reeeaal good to me now... like it was made by god, rolled by jesus, and moistened shut with claudia shiffers pussy" - Bill Hicks
ohja ik ben zelf dus gestopt en van dit topic krijg ik alleen maar weer zin in een peuk :p |
Citaat:
Overigens vond ik mn eerste hele sigaret ook redelijk, alvorens eerst 20x over mn nek gegaan te zijn van kleine hijsjes. Je longen kunnen dat echt niet aan. [/B][/QUOTE] dan had ik het verkeerd begrepen, maar zo klonk het wel. |
en waarom werkt mijn quote ding niet, terwijl ik gewoon op quote druk =\
|
Citaat:
|
Ach, ik ben niet gestopt, en ik heb er ook zin in ;)
|
Ach, ik rook nieteens en ik krijg er zin in
|
Citaat:
Het helpt tegen stress, dus is kalmerend But hey, men verveelt zich en steekt een sigaret op! Maar hoe kan iets dat je rustig maakt tegen verveling helpen? :o BIZAAAAAAAAR! |
als je kan ker wil moet je het vooral doen :o
( ik rook zelf ook hor lol) |
Citaat:
Wat een lol zeg, die posts van jou :confused: [/zeurmode] @ Peoplehateme: Nicotinepleisters. Kan je op school tóch stoer zijn door een paar weken lang vol te houden dat die peister over je pasgezette tattoo heen zit, en thuis weer flink onrust stoken omdat je niet meer rookt (Y) |
Shut Up
|
Oeeehh, capital typing - im scared!
Wanna fight in Onzin? :D |
Neeh :p ( ik ga nu )
Not today :) |
flame on!
doe es lief :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |