Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 18:27
peoplehateme
peoplehateme is offline
Help!!!

Ik mag niet roken van mijn ouders, maar ik kan en wil niet stoppen omdat ik het heel lekker vind. Ik ben nu 13 jaar en mijn moeder rookt ook. Mijn vader is erg tegen roken, en was erg kwaad. Toch wil ik doorgaan, heeft er iemand tips om toch te kunnen roken, stiekem doen heeft geen zin want ze ruiken het toch. Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 18:41
Kreator
Kreator is offline
Roken is niet stoer.
Oud 03-07-2005, 19:35
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-07-2005 @ 19:41 :
Roken is niet stoer.
dat je nou van alle argumenten die er zijn de slechtste eruit moet halen
Oud 03-07-2005, 19:43
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 03-07-2005 @ 20:35 :
dat je nou van alle argumenten die er zijn de slechtste eruit moet halen
Voor 13-jarigen is dat wel de belangrijkste. Die realiseren zich gezondheidsrisico's nog niet zo.
Oud 03-07-2005, 19:58
Wammus
Wammus is offline
Weet je uberhaupt waarom je ouders je vader iets tegen roken heeft? Heb je je ooit wel eens afgevraagt hoe slecht het voor je is?
Vinden je vriendjes je nu vet stoer omdat je stiekum in de pauze om een hoekje gaat staan roken?
Op je dertiende al verslaafd aan roken... .
En dan ons lastig komen vallen met debiele vragen als hoe je het stiekem moet doen omdat je papie anders zo boos op je word?

Als je echt zo stoer bent als dat je waarschijnlijk denkt dat je bent dan ga je nu voor de neus van je pa staan steek je een peuk op en vertel je hem dat ie de tering kan krijgen...

Oud 03-07-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
peoplehateme schreef op 03-07-2005 @ 19:27 :
Help!!!

Ik mag niet roken van mijn ouders, maar ik kan en wil niet stoppen omdat ik het heel lekker vind. Ik ben nu 13 jaar en mijn moeder rookt ook. Mijn vader is erg tegen roken, en was erg kwaad. Toch wil ik doorgaan, heeft er iemand tips om toch te kunnen roken, stiekem doen heeft geen zin want ze ruiken het toch. Thnx
Euh?

Je wil toch roken, maar je wil t niet stiekem doen, want dan ruiken ze het.

De beste truuk blijft: het uur voor je naar huis gaat, geen peuk meer opsteken.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:24
Verwijderd
of gewoon lekker met je ouders praten en probeer je belangen op tafel te krijgen, hoewel dat verdomd moeilijk is voor een 13 jarige die wil roken
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:49
Risce
Risce is offline
Citaat:
peoplehateme schreef op 03-07-2005 @ 19:27 :
Toch wil ik doorgaan, heeft er iemand tips om toch te kunnen roken, stiekem doen heeft geen zin want ze ruiken het toch. Thnx
stie·kem (bn.)
1 [inf.] in het geheim kwaad doend => achterbaks, achter zijn rug om, als een dief in de nacht, in het geniep
2 [inf.] heimelijk

Gast, word 5 jaar ouder en we praten verder. Of stuur een brief naar VPRO's achterwerk.

SLOTJE
Oud 03-07-2005, 21:15
DvoorA
DvoorA is offline
please, stop ermee, je bent bezig een heeeeeeeeeeeeeeel erg slechte verslaving te ontwikkelen waarmee je nu nog kunt stoppen, anders ben je over tien jaar een van de duizenden mensen die poging na poging wagen om van die stinkstok af te komen...een slaafje zijn is niet cool, zeker niet als je een slaafje bent van een paar gebleekte blaadjes van een ranzige plant in een stukkie papier!

damn, je bent 13, hou je tanden en je longen nog lekker schoon joh.

en lekker? Yeah right, het zoent ook zo enorm lekker

conclusie: je bent een stuk stoerder en je valt een stuk meer bij de meiden in de smaak als je een roos/whatever in je hand hebt ipv een sigaret.

en t kost je nog geld ook dat je niet hebt als je 13 bent.
Oud 03-07-2005, 22:20
little nemo
little nemo is offline
ik zou wiet gaan roken, dat ruik je veel minder
Oud 04-07-2005, 00:05
Onderkrocht
Onderkrocht is offline
Koop een bio-stabiel
Oud 04-07-2005, 10:18
Kaater
Kaater is offline
je bent 13, ik geloof nooit dat je evrslaafd bent, en het uberhaupt lekker vind [dat komt nog wel ]
Je ouders hebben gelijk dat ze het je verbieden, je bent nog veel te jong. Je hebt nu nog neit in de gaten wat roken met je lichaam doet.
Dus zoek iets anders om stoer te zijn, en kijk over een paar jaar of je het nog gaaf vind.
Oud 04-07-2005, 14:09
MTpower
MTpower is offline
Stop nu het nog kan, ik rook vanaf mijn elfde, inderdaad om "stoer" te lijken tegenover mijn vriendjes toen en zit nu met de gebakken peren.
M'n conditie is rot, m'n portemonnee leeg, m'n adem stinkt en als ik het niet doe voel ik me NOG kutter.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:44
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Kijk dat het lekker is, komt omdat je verslaafd bent aan de nicotine. Het vervelende van roken is dat het stinkt en dat ruiken je ouders. Je moet gewoon aan je leraar scheikunde vragen hoe je nicotine uit sigaretten haalt. Dan kan je de nicotine bijvoorbeeld injecteren. Wel goed verdunnen want nicotine is zeer giftig.
Oud 04-07-2005, 17:54
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-07-2005 @ 15:09 :
Stop nu het nog kan, ik rook vanaf mijn elfde, inderdaad om "stoer" te lijken tegenover mijn vriendjes toen en zit nu met de gebakken peren.
M'n conditie is rot, m'n portemonnee leeg, m'n adem stinkt en als ik het niet doe voel ik me NOG kutter.
stop dan gewoon loser
Oud 04-07-2005, 18:03
RIV
RIV is offline
Help!!!

Ik snap wat je bedoelt, ik rook zelf ook, niet om stoer te doen, maar omdat ik het lekker vind. En nee, dat komt niet door de nicotine, want ik vond m'n eerste sigaret ook al lekker...
maarja, tips als je toch stiekem wil roken:

-zorg dat je nooit natte handen hebt als je rookt, dat geeft gele uitslag op je handen, en dat zouden je ouders kunnen merken

- rook zoveel mogelijk buiten, met je rug tegen de wind in, zodat de rook zo min mogelijk in je kleren gaat zitten. Als je ouders toch rook ruiken in je kleren, zeg je dat je omgaat met mensen die wel roken, maar dat je zelf gestopt bent.

- veeg na het roken je handen (vooral de vingers waarmee je de sigaret vasthoud) goed af met bladeren. Dat stinkt verschrikkelijk, maar je ruikt de rook niet meer =p

- rook alleen als je toch al weg moest, op school bijvoorbeeld, zeg nooit, ik ga even een blokje om ofzo. Dat maakt je ouders achterdochtig.

- En tenslotte de adem. Zorg dat je altijd kauwgom bij je hebt. Kauwgom is helaas naar 15 minuten weer uitgewerkt en dan komt de adem weer terug, maar het helpt toch een beetje. Gebruik daarnaast bijvoorbeeld mondwater, of drink koffie ofzo.
En indien mogelijk je tanden poetsen na het roken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

succes er mee!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:21
Verwijderd
vet een les hoe kun je para roken van een 15 jarig kereltje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:27
Phenobarbidoll
Citaat:
little nemo schreef op 04-07-2005 @ 18:54 :
stop dan gewoon loser
ssst laat hem nou even overdrijven voor dat jochie
Oud 04-07-2005, 23:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Is dit een serieus bericht? Ik vraag het me af.

Als het gemeend is: lekker stoppen, nu het nog kan!

Trouwens, in Engeland is nu zelfs de vakbond van horecapersoneel voor rookverbod:

Citaat:
Here...

http://www.tuc.org.uk/h_and_s/tuc-10063-f0.cfm#to

... you can tell you want the smoking ban to include all bars and clubs!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
RIV schreef op 04-07-2005 @ 19:03 :
of drink koffie ofzo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Ten eerste bestaat er zoiets als een quote knop dan weet iedereen ten minste wat je bedoeld. Ik dacht nu namelijk dat jij ook zo'n 13jarige 1337 koter was die het vet stoer vond om te roken. Totdat ik naar je leeftijd keek en zag dat je 15 was....

Verder:

Ga jij m ook ff koffie aanpraten. Dat is in combinatie met een peuk heel lekker en het zal vast je adem niet meer naar rook laten ruiken maar in plaats daarvan naar koffie. Verder is ook dat vrij verslavend en als ie werkelijk zo dom is als dat ie nu op me over komt gaat ie dus bij iedere peuk die ie opsteekt heel stoer ook een kop koffie drinken en dan word het zo'n opgefockt kereltje als het maar wezen kan met een conditie van lik me reet zodat ie het iig niet zo snel volhoudt en ie goed is uitgeput aan het eind van de dag....
Oud 05-07-2005, 11:27
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik ken dat jammer genoeg.

Heb het aan mijn ouders verteld.....

Is het beste. Mijn ouders weten dat ik af en toe nog 1 opsteek, maar niet meer zoveel als eerst.

Beter voor je financiën, elke dag 1 of 2.

13 jaar en verslaafd? Dat is wel ziek,je moet er mee stoppen, voor mij is het te laat
Oud 05-07-2005, 12:29
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Om de rook uit je kleren te houden en ermee te kunnen stoppen moet je iedere dag een flesje Dampo bij droge hoest opdrinken.
Er moet wel dextromethorfanhydrobromide inzitten want dat is het spul dat ervoor zorgt dat je snel van het roken afbent en er een afkeer naar krijgt.

Gewoon proberen joh, die DXM houdt je er echt af!

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:23
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
E Che Guevara schreef op 05-07-2005 @ 13:29 :
Om de rook uit je kleren te houden en ermee te kunnen stoppen moet je iedere dag een flesje Dampo bij droge hoest opdrinken.
Er moet wel dextromethorfanhydrobromide inzitten want dat is het spul dat ervoor zorgt dat je snel van het roken afbent en er een afkeer naar krijgt.

Gewoon proberen joh, die DXM houdt je er echt af!

Lazlow

heb je hem weer
Oud 05-07-2005, 14:58
herz
herz is offline
stress is slecht
roken helpt tegen stress

roken is goed
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
RIV schreef op 04-07-2005 @ 19:03 :
Help!!!
Bla bla bla...

Ik snap wat je bedoelt, ik rook zelf ook, niet om stoer te doen, maar omdat ik het lekker vind. En nee, dat komt niet door de nicotine, want ik vond m'n eerste sigaret ook al lekker...

Bla bla bla...
Whaha prachtig hoe sommige mensen lulverhalen aan zichzelf verkopen, is tenminste iemand die je gelooft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2005, 16:16
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 05-07-2005 @ 12:27 :
Ik ken dat jammer genoeg.

Heb het aan mijn ouders verteld.....

Is het beste. Mijn ouders weten dat ik af en toe nog 1 opsteek, maar niet meer zoveel als eerst.

Beter voor je financiën, elke dag 1 of 2.

13 jaar en verslaafd? Dat is wel ziek,je moet er mee stoppen, voor mij is het te laat
Ja voor jou is 't al te laat.
Oud 05-07-2005, 18:59
HTID
HTID is offline
Citaat:
Onderkrocht schreef op 04-07-2005 @ 01:05 :
Koop een bio-stabiel
omfg
Oud 05-07-2005, 20:48
Verwijderd
Ik lach me echt de kanker met dit topic.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 05-07-2005 @ 21:48 :
Ik lach me echt de kanker met dit topic.
Ja hoor helpt de TS niet alleen zichzelf aan de kanker, maar ook nog eens de lezers van dit topic!

Echt gewoon tactloos!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:57
Melissa1985
Melissa1985 is offline
Lolzzz iedereen kan stoppen met roken Ze moeten het alleen wel echt willen.. dan hebben ze de disipline genoeg om te stoppen met roken en die wil hebben veel mensen niet.. Dus zodra de echte wil er niet is.. for get it!!

Greetz Melis
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:22
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Melissa1985 schreef op 05-07-2005 @ 21:57 :
Lolzzz iedereen kan stoppen met roken Ze moeten het alleen wel echt willen.. dan hebben ze de disipline genoeg om te stoppen met roken en die wil hebben veel mensen niet.. Dus zodra de echte wil er niet is.. for get it!!

Greetz Melis
Dat vind ik ook!!

Waarom wil je btw doorgaan?? Je krijgt er echt enorm veel negatieve reacties op! Die heb ik ook gehad en dat is echt niet leuk. Je krijgt enorm vaak te horen dat het slecht is voor je gezondheid, dat het stinkt, dat het enorm duur is etc.
Je ouders zeggen dit niet voor niks! Daarbij vind ik het geen excuus dat je zegt dat je moeder ook rookt. Omdat zij rookt mag jij het ook? Waarschijnlijk wil ze dat je het niet doet omdat zij niet wilt dat je verslaafd raakt ofzo??
Oud 05-07-2005, 22:30
RIV
RIV is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 05-07-2005 @ 17:10 :
Whaha prachtig hoe sommige mensen lulverhalen aan zichzelf verkopen, is tenminste iemand die je gelooft
hehe, ja, ik ben heel goed in mezelf voor de gek houden, maar er werd gezegd dat het niet lekker was, maar dat dat zo leek door de nicotine ofzo, nou, als je nog niet aan nicotine gewend bent, en je vind het toch lekker, dan vind je het misschien wel ECHT lekker =p

en al dat gedoe van stop der mee... pff, laat iedereen dat ff zelf weten, ik was vroeger ook zo'n anti-rook iemand, maar ik ben der blijkbaar zelf ook voor gevallen =p
En jah, het is ongezond, maar ik ga niet m'n hele leven allerlei leuke dingen niet doen, om iets langer te kunnen leven
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 05-07-2005 @ 21:53 :
Ja hoor helpt de TS niet alleen zichzelf aan de kanker, maar ook nog eens de lezers van dit topic!

Echt gewoon tactloos!
wat een domme reply
Oud 06-07-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
pierpkeblap schreef op 05-07-2005 @ 21:53 :

Echt gewoon tactloos!
Tactloos?

Hallo? Blijft het niet iemands eigen keuze om te beginnen met roken of niet, ongeacht de groepsdrang/populariteitsboost?

Je zult ook zien dat de meeste posts in dit topic, de TS niet echt helpen met zijn probleem. (alhoewel er best ingenieuze oplossingen tussen zitten).

Nog een sneer richting RIV:

Rot toch op man "Ik vond mn eerste sigaret al lekker". Dat zeg je alleen maar om jezelf er van te overtuigen dat het niet je eigen schuld is dat je bent gaan roken.

ik vind t trouwens wel nog steeds heel erg knap klote dat ik niet op mezelf woon.. van dit topic krijg ik zin in een peuk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:11
Verwijderd
Ik snap niet dat die ouders dat allemaal ruiken. Op internaat hadden we daar nooit last van. Maar we rookten met links omdat ze rechts controleerden, we gebruikten overvloedig deo, rookten buiten en waaiden uit, vraten kauwgom (ook verboden overigens)...

Op zich allemaal niet zo moeilijk. En je ouders overtuigen... tja. Een goed gesprek kun je altijd proberen...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:48
RIV
RIV is offline
[QUOTE]

Rot toch op man "Ik vond mn eerste sigaret al lekker". Dat zeg je alleen maar om jezelf er van te overtuigen dat het niet je eigen schuld is dat je bent gaan roken. [QUOTE]

Volgens mji snap je het niet helemaal...
Je doet net alsof ik ben gaan roken om stoer te doen en nu heel bedroefd ben omdat ik niet meer kan stoppen ofzo..

Nou niet dus, ik ben gaan roken, omdat ik het wel eens wou proberen en ik vond het dus lekker...
Ik weet heel goed hoe ongezond het is en ik hoef mezelf absoluut nergens van te overtuigen...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
RIV schreef op 06-07-2005 @ 11:48 :
Citaat:

Rot toch op man "Ik vond mn eerste sigaret al lekker". Dat zeg je alleen maar om jezelf er van te overtuigen dat het niet je eigen schuld is dat je bent gaan roken.
Je doet net alsof ik ben gaan roken om stoer te doen en nu heel bedroefd ben omdat ik niet meer kan stoppen ofzo..

Nou niet dus, ik ben gaan roken, omdat ik het wel eens wou proberen en ik vond het dus lekker...
Ik weet heel goed hoe ongezond het is en ik hoef mezelf absoluut nergens van te overtuigen...
Dat zeg ik helemaal niet. Het probleem van de meeste jonge rokers is, omdat ze onder druk staan, hun eerste sigaret kennelijk lekker vinden, omdat ze een excuus nodig hebben om door te gaan met roken.

Overigens vond ik mn eerste hele sigaret ook redelijk, alvorens eerst 20x over mn nek gegaan te zijn van kleine hijsjes. Je longen kunnen dat echt niet aan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:06
Verwijderd
"everyone of them looks reeeaal good to me now... like it was made by god, rolled by jesus, and moistened shut with claudia shiffers pussy" - Bill Hicks

ohja ik ben zelf dus gestopt en van dit topic krijg ik alleen maar weer zin in een peuk

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 11:09.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:23
RIV
RIV is offline
Citaat:
Lilith schreef op 06-07-2005 @ 11:56 :

Dat zeg ik helemaal niet. Het probleem van de meeste jonge rokers is, omdat ze onder druk staan, hun eerste sigaret kennelijk lekker vinden, omdat ze een excuus nodig hebben om door te gaan met roken.

Overigens vond ik mn eerste hele sigaret ook redelijk, alvorens eerst 20x over mn nek gegaan te zijn van kleine hijsjes. Je longen kunnen dat echt niet aan. [/B][/QUOTE]

dan had ik het verkeerd begrepen, maar zo klonk het wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:25
RIV
RIV is offline
en waarom werkt mijn quote ding niet, terwijl ik gewoon op quote druk =\
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:22
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Fishy schreef op 06-07-2005 @ 12:06 :

ohja ik ben zelf dus gestopt en van dit topic krijg ik alleen maar weer zin in een peuk
Oud 06-07-2005, 20:11
Kaater
Kaater is offline
Ach, ik ben niet gestopt, en ik heb er ook zin in
Oud 06-07-2005, 20:27
Phenobarbidoll
Ach, ik rook nieteens en ik krijg er zin in
Oud 15-07-2005, 12:07
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
herz schreef op 05-07-2005 @ 15:58 :
stress is slecht
roken helpt tegen stress

roken is goed
roken is een placebo

Het helpt tegen stress, dus is kalmerend

But hey, men verveelt zich en steekt een sigaret op!

Maar hoe kan iets dat je rustig maakt tegen verveling helpen?

BIZAAAAAAAAR!
Oud 15-07-2005, 12:12
Verwijderd
als je kan ker wil moet je het vooral doen

( ik rook zelf ook hor lol)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:21
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 15-07-2005 @ 13:12 :
als je kan ker wil moet je het vooral doen

( ik rook zelf ook hor lol)
[zeurmode]
Wat een lol zeg, die posts van jou
[/zeurmode]

@ Peoplehateme: Nicotinepleisters.
Kan je op school tóch stoer zijn door een paar weken lang vol te houden dat die peister over je pasgezette tattoo heen zit, en thuis weer flink onrust stoken omdat je niet meer rookt

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:23
Verwijderd
Shut Up
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:26
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Oeeehh, capital typing - im scared!
Wanna fight in Onzin?
Oud 15-07-2005, 12:32
Verwijderd