![]() |
McDonalds (supersize me)
Ik heb de DVD van SuperSize Me gezien en ik ben er erg van onder de indruk... Op Gezondheid.be kun je er een gezonde revisie over lezen.
Voor de gezondheidsfreaks onder ons misschien leuk om te weten: Ik heb een banner gemaakt (en op mijn site geplaatst. :p) en wilde m ff verspreiden... :p Ziehier de banner... :eek: http://www.chathoekje.nl/img/McDonalds.jpg Wat vinden jullie er van? Hebben jullie de dvd ook gezien? Denk je dat het maken van deze banner bijdraagt aan een gezonder Nederland? Ik hoor het wel... Groetjes, Joost |
Ik denk dat reclame hier niet mag en er een slotje op dit topic komt:)
|
elke dag friet
das goeie shit |
Heb gestemd op 2x per week of meer, maar vaak is het alleen maar een paar frietjes of een ijsje ofzo, tis niet zo dat ik vaker dan 2 keer per week hele menu's naar binnenwerk...
En waarom is het trouwens "McDonald's kan leveraandoeningen en hart- en vaatziekten veroorzaken"? Het doet me een beetje denken aan die boodschappen die op pakjes sigaretten staan. Daar staat toch ook op "Roken veroorzaakt dit en dat..." en niet bv. "marlboro blabla" Ik vind het wat 'netter' staan als er fastfood stond ipv McDonald's... |
Ik haat banners :nono:.
|
Goed dat ik weet dat macdonalds zo slecht is, ga ik voortaan naar de BK :o
1x per week gemiddeld :) |
Je mag geen verkapte link naar je eigen site zonder duidelijke reden (anders dan reclame) posten, dus ik heb je startpost even aangepast. ;)
|
Haha je banner is cool :p Het is idd logischer om 'fastfood kan blablabla veroorzaken' op je banner te zetten maar snap het ook wel want op de een of andere manier heb ik ook een ergere hekel aan mcdonalds dan aan andere fastfood restaurants :|
|
Wat valt er eigenlijk onder fastfood? Alleen dat eten van snackbars en MAC en BK? Dat eet ik gelukkig bijna nooit. :)
|
1x per week of minder.
Fastfood kan inderdaad leveraandoeningen en hart- en vaatziekten veroorzaken. Maar je bent zelf verantwoordelijk over wat je eet en niet McDonalds. Ieder normaal mens weet dat het niet gezond is om 3 x per dag fastfood te eten. |
Bijna nooit, misschien dat ik er 3x per jaar zit waarvan ik er 1x echt iets te eten bestel.
|
Gemiddeld een keer per twee weken of minder. Normaal echt eens per maand ofzo. Nu in de vakantieperiode wel wat vaker maar ik probeer het toch niet al te vaak te eten. Dan vind ik het ook niet lekker meer.
|
Ik kom er soms voor de Milkshake of Mcflurry. Bezoeken voor de andere dingen zijn op 1 hand te tellen over een periode van 3 jaar.
Citaat:
De banner zal echt niet bijdragen aan een gezonder Nederland. :p |
nooit
|
Citaat:
bij het eerste: zelden. bij het tweede: 1x per week en ik denk dat je banner echt totaal niks uitmaakt. |
Ik eet ong. 2 keer per week fastfood :bloos: :p .
|
Lijkt me dat friet en andere dingen die je zelf frituurt ook onder fastfood vallen ja. Imo in elk geval wel :p
Anyway, 1 keer per 2 weken of minder. Eet bijna nooit meer friet ed, soms pizza en af en toe een ijsje ofzo. |
Ik heb die film vorige week ook gezien.
Nou moet ik zeggen dat het daar in amerika ook wel heel extreem is. de kleine daar is de medium van ons. en een grote cola is daar ruim 1 liter als ik het goed heb. Ik eet ongeveer 1x per 2 weken mac. Trouwens, veel mensen weten niet dat de mac een folder heeft waar alle calorieen instaan. Heel handig om te weten hoeveel je eigenlijk naar binnen propt. |
ik kom wel af en toe bij de mc, voor ijs of soms als we gaan winkelen voor wat eten. Maar ik laat me echt niet af schrikken door een bannertje eigelijk, t is lekker, en zo eens in de 2 weken ofzo een keer iets halen moet toch wel mogen :bloos:
|
Ik vraag me af hoeveel mensen die banner van je zullen zien, maar dat terzijde. Ik heb Supersize Me een klein stukje gezien, maar dat is toch wel heel iets anders dan gewoon af en toe eens fastfood eten. Zolang je alles met mate doet is het toch geen probleem?
Ondanks dat ik zelf bij een McDonalds werk, eet ik bijna nooit wat daar. Is al minstens 2 maanden geleden dat ik daar iets op heb. 'Gewoon' friet is ook al minstens 3 weken geleden. |
Een keer per week gemiddeld. Alleen de laatste 2 weekenden heb ik zoiets het hele weekend dat soort zooi gegeten. :bloos:
Ik zie trouwens weinig verband tussen de poll en de openingspost. :o |
die onderste, maar als er een KFC in Leeuwaden zou zitten
|
Citaat:
|
Ze gaan een KFC bij mij om de hoek bouwen :o
|
De film Supersize Me heeft een klein beetje indruk op mij gemaakt.
Maar ik kan mijzelf niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die 3 x (!) op een dag fastfood eten. En als ze dat wel doen dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Iedereen weet dat het superslecht is. Dus ik vind het ook erg slecht dat Amerikanen gaan liggen zeiken dat ze er niet voor gewaarschuwd zijn. Ja hallo. Denk zelf even na ofzo! |
Citaat:
Ik kom er ook niet zo vaak, en als dan is het bij de KFC omdat ik nogal gecharmeerd ben van hun Twister. :o |
ik mis de optie: ik boycot fast food!
ik eet bijna nooit fast food, omdat de naam al ongezond klinkt. fast food = a slow death p.s. ik heb de film "supersize me" niet gezien, slechts "the making of special" en die benadrukte meteen bij mij dat ik met het boycotten reeds op de goede weg ben. |
1x per week ongeveer
ik werk bij McDonald's, maar meestal eet ik een paar kipstukjes oid, of een salade, niet erg ongezond iig. Voordat ik er werkte at ik hooguit eens per jaar wat bij de mac. |
Citaat:
Daarbij vind ik die film flink overdreven. vind je het gek dat je ziek wordt als je 3x per dag een supermenu'tje eet. wat een lamer. |
Citaat:
Hier in Nederland is er eigenlijk niemand die zo leeft, maar in Amerika.. |
Citaat:
Ik eet trouwens nooit bij de mac, maar als we oefenen met de band willen ze nog wel eens langs de mac of de friettent rijden, voor mij nemen ze dan een chickenburgertje mee ofzo. Maar anders houd ik 4 uur oefenen ook niet vol. |
Ik zie net dat ik nog niet gestemd heb dus dat doe ik ook maar.
Het hangt er vanaf wat er onder fastfood valt. Alleen Mc Donalds/Burger king oid en KFC? Of ook shoarma, pita kaas, de gewone snackber en weet ik het wat om 3 uur s'nachts ;)? In het eerste geval bijna nooit. Ik ben toevallig afgelopen Maandag naar de Mac geweest maar daar kom ik normaal bijna nooit. Burger King en KFC hebben we hier niet :(. Anders zou ik waarschijnlijk wel vaker gaan. Als shoarma ed er ook bij hoort 2 of 3 keer ín de week. Het ligt er net aan tot hoe laat ik in de stad ben blijven hangen. En wat ik er heb gedaan natuurlijk ;):P. Ik heb dus maar voor optie 3 gekozen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik eet ongeveer 1x per maand bij de Mac. Vaak is het ook minder.
|
ik eet 1x per jaar bij mac donalds
|
De keren dat ik bij macdonald's gegeten heb, zijn op twee handen te tellen.
|
Inderdaad, McDonald's veroorzaakt kanker, fiets er dus niet te dicht langs, maar fiets er met een boog omheen!
|
Bijna nooit
|
Alles met mate. Bijna alles is tegenwoordig ongezond. Fastfood, drop, melk. Vroeger at ik best wel ongezond, maar ik ben toen nog nooit zo ziek geweest als toen ik daarna extreem ging lijnen en anorexia kreeg. Overal die calorieën opzetten vind ik dan ook echt niet goed, je moet gewoon een beetje opletten dat je niet te vaak bij de mac eet maar 1 x in de week kan echt geen kwaad hoor. En je moet ook gevarieerd eten alleen maar groente en fruit is ook niet goed want dan mis je allerlei stoffen. Dus niet zo zeuren over de Mac want anders kun je overal wel een waarschuwingsstickertje opplakken. Maar dan ook op de weegschaal en de calorieëntabel: veelvuldig gebruik van dit product kan anorexia veroorzaken! :mad:
|
Toevallig had ik het er vandaag nog over op mijn werk.. Daar vroegen ze wat een patatje kostte..
Ik heb echt geen idee, en ik bedacht me dat het al dik een maand geleden is dat ik een patatje opheb.. |
Wat toevallig, dit is de enige post ooit van de TS! :rolleyes:
Maar goed. Ligt eraan of je daadwerkelijk het bezoeken van een fastfoodzaak bedoelt, dan één keer per twee weken ofzo, en dat is dan meestal tijdens uitgaan. Als het zelf mikken van wat frietjes in mijn friteuse eronder valt zit ik op drie keer per twee weken, die ene keer tijdens het uitgaan meegerekend. Ik vind je banner hypocriet en stom. |
1 x per twee weken of minder?
Minder 1 keer per 3 weken want de enige fastfood die ik eet is Kentucky KFC Ik hou niet van McDonald en ook Niet van Burgerking.. Ik eet nooit friet in snackbars en fastfood. Want ik heb een viezigheid tegen veel gebruikte olie. Ik vindt het ranzig vraag me niet waarom. Je zal me ook niet olie waarmee ik vlees heb gebakken gieten in de grote pan met olie voor de patat :nono: Die gaat in een fles en als ze vol is gooien we ze weg :) Maar alleen KFC en Bramladage eet ik van dit soort eten. Verder eet ik alleen in dure restaurants. Want die goedkope troep wie weet wat voor kakkerlakken er zijn in de keuken :confused: :s |
1x in het half jaar ofzo
|
1x in de maand ofzo
|
1x per week gemiddeld....
Meestal bij de KFC of Pizza Hut. Sinds de McBacon niet meer verkrijgbaar is, kom ik nog zelden bij de Mac (en ik kwam er al niet vaak). |
Het is jammer dat deze film enkel dmv een praktische test McDonalds op de korrel neemt terwijl het probleem van 'obesity' (zwaargewicht / vetzucht) veel dieper gaat dan enkel McDonalds of zelfs enkel fastfood. Het bevat dan ook weinig theorie over het probleem 'obesity'. Ik vond 'm wel enigzins grappig maar helaas inhoudelijk zwak. Zelfs de vriendin van de hoofdpersoon, vegan (of vegetarier?) had inhoudelijk bar weinig te vertellen over waarom ze dat was dmv argumenten mbt gezondheid. Zo zou je eens kunnen uitleggen hoe voedsel in ons lichaam verteert wordt, wat er precies gebeurd als je eten kookt ipv rauw te eten en wat je moet doen om ervoor te zorgen dat je lichaam het vet/vergif dat in het lichaam zit verwijdert. Helaas doet de film dat niet; had de film dat wel gedaan was-ie een stuk informatiever. Het lijkt nu meer een aanval op McDonalds; dat is symptoon-bestrijding en zorgt bovendien voor nogal wat nutteloze flamewars.
Zo is het echt niet alleen McDonalds dat kanker veroorzaakt. Wat dacht je van gebakken voedsel. De moleculen (maakt niet uit of het vlees, groente, noten of wat dan ook betreft) zijn in dat geval omgezet naar carbon (een vergif; maakt niet uit wat het was, dit is wat het wordt). Je lichaam slaat dat op waardoor je dik wordt of het heeft moeite het te verwerken, wat energie kost, waardoor je moe wordt (kopje koffie om 20:00 bij het journaal? ;)). Bovendien tast het je darmflora en spijsvertering aan ook omdat de vezels die er in zaten voor je het kookte vernietigd zijn. Bacterien gaan ook dood tijdens koken (ja, ook die zgn B12 in je vlees maar ik zal hier even niet verder op in gaan). Dik wordt je niet alleen van McDonalds. De suikers ed. zorgen er misschien voor dat je dikker wordt. Maar wie denkt dat een SAD (Standard American Diet, ongeveer zelfde als Nederlandse tegenwoordig) gezond is moet nog maar 'ns goed nadenken, onderzoeken en lezen... :) Ik eet overigens nooit bij McDonalds. De laatste keer dat ik dat heb gedaan is ergens begin van het nieuwe millenium geweest. McNugget-6 of 9 menu met frietjes en cola. Meegenomen naar de trein omdat ik gauw een trein moest halen en het niet op kon eten bij de McD zelf. Kotsmisselijk van geweest, kon het ook niet op. Ik eet ook nooit fastfood, tenzij ik niet anders kan, en dat komt zelden voor. Mijn optie staat er dus helaas niet bij. PS: Overigens is eten in de VS goedkoper dan in Nederland. McDonalds kost daar stukken minder. Voor minder dan een dollar heb je een big mac. Je hebt er zelfs happy hours, dan kun je gratis eten, maar dat is pas heel laat in de avond. In een 'saloon' bestel en betaal je bijv 1 kopje koffie en mag je zo vaak 'bijtanken' als je wilt. En zo zijn er wel meer cultuurverschillen qua eetgewoonten, vergis je daar niet in! Je hebt ook streken waar wel veel gezonde mensen wonen en waar wel veel aandacht aan gezondheid wordt geschonken. Zo heeft Californie een rijke agricultuur :) |
Toevallig had ik deze film net vanavond gekeken. Wat mij vooral opviel was dat die man moest kokken bij een of ander super size-menu terwijl je weet dat andere Amerikanen zo'n menuutje zo naar binnen werken. :s
Wat is btw precies het verschil tussen fastfood en junkfood dan? x d |
Simpel gezegd:
Junk == rotzooi; slaat op gezondheid hoewel het maar de vraag is of het eten dat wij doorgaans eten wel zo gezond is; Fast == snel; slaat op feit dat 't enkel afgebakt hoeft te worden of snel geserveerd wordt. De twee worden vaak met elkaar in verband gebracht en soms door elkaar gehaald. Dat betekent nog niet dat er een causaal verband bestaat. Je kunt nl. lang doen om een ongezonde maaltijd klaar te maken. Je kunt ook snel een lekkere, gezonde hap klaarmaken. Daar hoef je niet eens voor te koken; vers fruit, verse noten, enz. Let wel: wat ongezond voor de een is, is gezond voor de andere; het is en blijft een persoonlijke kwestie die alleen jij (mits je voldoende en correct wetenschappelijk onderzoekt) of een medicus (hoewel ook daar ezels tussen zitten) kan beoordelen. Met lekker heeft 't ook niet veel te maken hoewel junkfood meestal veel suikers/koolhydraten bevat en gebakken is, dat weer invloed heeft op de gemoedstoestand, wat de reden is dat sommigen het niet kunnen laten staan of er aan verslaafd zijn. Eigenlijk is McDonalds dus een wereldwijde, gelegaliseerde drug-dealer! ;) zullen we 't dan toch maar 'junk-food' noemen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |