Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: Hoe vaak eet jij FastFood ?!...
1 x per twee weken of minder? 107 68.15%
1 x per week? (gemiddeld) 40 25.48%
2 x per week of meer? 10 6.37%
Aantal stemmers: 157. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 23:08
Quick-XS.net
Quick-XS.net is offline
Ik heb de DVD van SuperSize Me gezien en ik ben er erg van onder de indruk... Op Gezondheid.be kun je er een gezonde revisie over lezen.

Voor de gezondheidsfreaks onder ons misschien leuk om te weten: Ik heb een banner gemaakt (en op mijn site geplaatst. ) en wilde m ff verspreiden...

Ziehier de banner...

Wat vinden jullie er van? Hebben jullie de dvd ook gezien? Denk je dat het maken van deze banner bijdraagt aan een gezonder Nederland?

Ik hoor het wel... Groetjes,
Joost

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 08:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 00:13
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat reclame hier niet mag en er een slotje op dit topic komt
Oud 12-07-2005, 01:03
Kevin D.
Kevin D. is offline
elke dag friet

das goeie shit
Oud 12-07-2005, 01:05
Verwijderd
Heb gestemd op 2x per week of meer, maar vaak is het alleen maar een paar frietjes of een ijsje ofzo, tis niet zo dat ik vaker dan 2 keer per week hele menu's naar binnenwerk...

En waarom is het trouwens "McDonald's kan leveraandoeningen en hart- en vaatziekten veroorzaken"?
Het doet me een beetje denken aan die boodschappen die op pakjes sigaretten staan. Daar staat toch ook op "Roken veroorzaakt dit en dat..." en niet bv. "marlboro blabla"
Ik vind het wat 'netter' staan als er fastfood stond ipv McDonald's...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 02:29
Wammus
Wammus is offline
Ik haat banners .
Oud 12-07-2005, 03:40
MTpower
MTpower is offline
Goed dat ik weet dat macdonalds zo slecht is, ga ik voortaan naar de BK
1x per week gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 08:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je mag geen verkapte link naar je eigen site zonder duidelijke reden (anders dan reclame) posten, dus ik heb je startpost even aangepast.
Oud 12-07-2005, 08:23
Phlox
Phlox is offline
Haha je banner is cool Het is idd logischer om 'fastfood kan blablabla veroorzaken' op je banner te zetten maar snap het ook wel want op de een of andere manier heb ik ook een ergere hekel aan mcdonalds dan aan andere fastfood restaurants
Oud 12-07-2005, 08:55
Miracle
Miracle is offline
Wat valt er eigenlijk onder fastfood? Alleen dat eten van snackbars en MAC en BK? Dat eet ik gelukkig bijna nooit.
Oud 12-07-2005, 09:43
cyntha
cyntha is offline
1x per week of minder.

Fastfood kan inderdaad leveraandoeningen en hart- en vaatziekten veroorzaken. Maar je bent zelf verantwoordelijk over wat je eet en niet McDonalds. Ieder normaal mens weet dat het niet gezond is om 3 x per dag fastfood te eten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:53
Mara
Mara is offline
Bijna nooit, misschien dat ik er 3x per jaar zit waarvan ik er 1x echt iets te eten bestel.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gemiddeld een keer per twee weken of minder. Normaal echt eens per maand ofzo. Nu in de vakantieperiode wel wat vaker maar ik probeer het toch niet al te vaak te eten. Dan vind ik het ook niet lekker meer.
Oud 12-07-2005, 10:20
Iduna
Iduna is offline
Ik kom er soms voor de Milkshake of Mcflurry. Bezoeken voor de andere dingen zijn op 1 hand te tellen over een periode van 3 jaar.

Citaat:
Quick-XS.net schreef op 12-07-2005 @ 00:08 :
Wat vinden jullie er van? Hebben jullie de dvd ook gezien? Denk je dat het maken van deze banner bijdraagt aan een gezonder Nederland?
Ik vind de banner misleidend Alles (zo niet, veel) kan aandoeningen en ziektes veroorzaken, dus waarom alleen de Mac. Ik ken de docu(film), maar niet gezien. Die man ging 30 dagen(?) alleen maar bij de Mac eten, gewone mensen eten er soms, dus het valt wel mee met de risico's, lijkt me.
De banner zal echt niet bijdragen aan een gezonder Nederland.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 11:08
freakje
freakje is offline
nooit
Oud 12-07-2005, 11:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-07-2005 @ 09:55 :
Wat valt er eigenlijk onder fastfood? Alleen dat eten van snackbars en MAC en BK? Dat eet ik gelukkig bijna nooit.
idd. of ook als je zelf gewoon patat maakt in de frituurpan?

bij het eerste: zelden.
bij het tweede: 1x per week

en ik denk dat je banner echt totaal niks uitmaakt.
Oud 12-07-2005, 12:28
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik eet ong. 2 keer per week fastfood .
Oud 12-07-2005, 12:59
Bloem
Bloem is offline
Lijkt me dat friet en andere dingen die je zelf frituurt ook onder fastfood vallen ja. Imo in elk geval wel

Anyway, 1 keer per 2 weken of minder. Eet bijna nooit meer friet ed, soms pizza en af en toe een ijsje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:43
MarMaar
MarMaar is offline
Ik heb die film vorige week ook gezien.
Nou moet ik zeggen dat het daar in amerika ook wel heel extreem is. de kleine daar is de medium van ons. en een grote cola is daar ruim 1 liter als ik het goed heb.

Ik eet ongeveer 1x per 2 weken mac.
Trouwens, veel mensen weten niet dat de mac een folder heeft waar alle calorieen instaan. Heel handig om te weten hoeveel je eigenlijk naar binnen propt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:47
marrel
marrel is offline
ik kom wel af en toe bij de mc, voor ijs of soms als we gaan winkelen voor wat eten. Maar ik laat me echt niet af schrikken door een bannertje eigelijk, t is lekker, en zo eens in de 2 weken ofzo een keer iets halen moet toch wel mogen
Oud 12-07-2005, 16:00
soultodeny
soultodeny is offline
Ik vraag me af hoeveel mensen die banner van je zullen zien, maar dat terzijde. Ik heb Supersize Me een klein stukje gezien, maar dat is toch wel heel iets anders dan gewoon af en toe eens fastfood eten. Zolang je alles met mate doet is het toch geen probleem?

Ondanks dat ik zelf bij een McDonalds werk, eet ik bijna nooit wat daar. Is al minstens 2 maanden geleden dat ik daar iets op heb. 'Gewoon' friet is ook al minstens 3 weken geleden.
Oud 12-07-2005, 20:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een keer per week gemiddeld. Alleen de laatste 2 weekenden heb ik zoiets het hele weekend dat soort zooi gegeten.

Ik zie trouwens weinig verband tussen de poll en de openingspost.
Oud 12-07-2005, 21:23
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
die onderste, maar als er een KFC in Leeuwaden zou zitten
Oud 13-07-2005, 02:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2005 @ 11:19 :
Gemiddeld een keer per twee weken of minder. Normaal echt eens per maand ofzo. Nu in de vakantieperiode wel wat vaker maar ik probeer het toch niet al te vaak te eten. Dan vind ik het ook niet lekker meer.
Zo'n beetje het zelfde.
Oud 13-07-2005, 07:36
Roos
Roos is offline
Ze gaan een KFC bij mij om de hoek bouwen
Oud 13-07-2005, 08:29
ICEGURL
ICEGURL is offline
De film Supersize Me heeft een klein beetje indruk op mij gemaakt.
Maar ik kan mijzelf niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die 3 x (!) op een dag fastfood eten.

En als ze dat wel doen dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Iedereen weet dat het superslecht is. Dus ik vind het ook erg slecht dat Amerikanen gaan liggen zeiken dat ze er niet voor gewaarschuwd zijn.

Ja hallo. Denk zelf even na ofzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 09:03
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ICEGURL schreef op 13-07-2005 @ 09:29 :
De film Supersize Me heeft een klein beetje indruk op mij gemaakt.
Maar ik kan mijzelf niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die 3 x (!) op een dag fastfood eten.

En als ze dat wel doen dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Iedereen weet dat het superslecht is. Dus ik vind het ook erg slecht dat Amerikanen gaan liggen zeiken dat ze er niet voor gewaarschuwd zijn.

Ja hallo. Denk zelf even na ofzo!
Hier misschien niet, maar in Amerika weet je het natuurlijk maar nooit.

Ik kom er ook niet zo vaak, en als dan is het bij de KFC omdat ik nogal gecharmeerd ben van hun Twister.
Oud 13-07-2005, 09:39
?OWAN!
?OWAN! is offline
ik mis de optie: ik boycot fast food!
ik eet bijna nooit fast food, omdat de naam al ongezond klinkt.
fast food = a slow death

p.s. ik heb de film "supersize me" niet gezien, slechts "the making of special" en die benadrukte meteen bij mij dat ik met het boycotten reeds op de goede weg ben.
Oud 13-07-2005, 10:16
AlopiA
AlopiA is offline
1x per week ongeveer
ik werk bij McDonald's, maar meestal eet ik een paar kipstukjes oid, of een salade, niet erg ongezond iig.
Voordat ik er werkte at ik hooguit eens per jaar wat bij de mac.
Oud 14-07-2005, 13:40
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 12-07-2005 @ 17:00 :

Ondanks dat ik zelf bij een McDonalds werk, eet ik bijna nooit wat daar. Is al minstens 2 maanden geleden dat ik daar iets op heb. 'Gewoon' friet is ook al minstens 3 weken geleden.
Voor ik er werkte at ik er meer dan nu

Daarbij vind ik die film flink overdreven. vind je het gek dat je ziek wordt als je 3x per dag een supermenu'tje eet. wat een lamer.
Oud 14-07-2005, 14:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kaater schreef op 14-07-2005 @ 14:40 :
Voor ik er werkte at ik er meer dan nu

Daarbij vind ik die film flink overdreven. vind je het gek dat je ziek wordt als je 3x per dag een supermenu'tje eet. wat een lamer.
Je moet 's weten hoe het er aan toe gaat in veel Amerikaanse gezinnen.

Hier in Nederland is er eigenlijk niemand die zo leeft, maar in Amerika..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-07-2005 @ 09:55 :
Zogezegd snel eten, alles wat je eventjes in de oven, frietpan of magnetron moet gooien om het klaar te maken is fastfood. Het is natuurlijk je eigen inschattig of het echt fastfood is, maar als het vet is, is het meestal toch wel fastfood te noemen.

Ik eet trouwens nooit bij de mac, maar als we oefenen met de band willen ze nog wel eens langs de mac of de friettent rijden, voor mij nemen ze dan een chickenburgertje mee ofzo. Maar anders houd ik 4 uur oefenen ook niet vol.
Oud 14-07-2005, 20:03
Wammus
Wammus is offline
Ik zie net dat ik nog niet gestemd heb dus dat doe ik ook maar.

Het hangt er vanaf wat er onder fastfood valt. Alleen Mc Donalds/Burger king oid en KFC? Of ook shoarma, pita kaas, de gewone snackber en weet ik het wat om 3 uur s'nachts ?

In het eerste geval bijna nooit. Ik ben toevallig afgelopen Maandag naar de Mac geweest maar daar kom ik normaal bijna nooit. Burger King en KFC hebben we hier niet . Anders zou ik waarschijnlijk wel vaker gaan.

Als shoarma ed er ook bij hoort 2 of 3 keer ín de week. Het ligt er net aan tot hoe laat ik in de stad ben blijven hangen. En wat ik er heb gedaan natuurlijk .

Ik heb dus maar voor optie 3 gekozen.
Oud 14-07-2005, 20:55
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-07-2005 @ 08:36 :
not fair
Oud 18-07-2005, 12:17
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-07-2005 @ 08:36 :
Das oneerlijk van ze.
Oud 19-07-2005, 09:20
Stefanie
Stefanie is offline
Ik eet ongeveer 1x per maand bij de Mac. Vaak is het ook minder.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:46
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik eet 1x per jaar bij mac donalds
Oud 26-07-2005, 12:54
Lilium
Lilium is offline
De keren dat ik bij macdonald's gegeten heb, zijn op twee handen te tellen.
Oud 26-07-2005, 13:29
Verwijderd
Inderdaad, McDonald's veroorzaakt kanker, fiets er dus niet te dicht langs, maar fiets er met een boog omheen!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:45
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Bijna nooit
Oud 26-07-2005, 15:09
Vitamintje
Vitamintje is offline
Alles met mate. Bijna alles is tegenwoordig ongezond. Fastfood, drop, melk. Vroeger at ik best wel ongezond, maar ik ben toen nog nooit zo ziek geweest als toen ik daarna extreem ging lijnen en anorexia kreeg. Overal die calorieën opzetten vind ik dan ook echt niet goed, je moet gewoon een beetje opletten dat je niet te vaak bij de mac eet maar 1 x in de week kan echt geen kwaad hoor. En je moet ook gevarieerd eten alleen maar groente en fruit is ook niet goed want dan mis je allerlei stoffen. Dus niet zo zeuren over de Mac want anders kun je overal wel een waarschuwingsstickertje opplakken. Maar dan ook op de weegschaal en de calorieëntabel: veelvuldig gebruik van dit product kan anorexia veroorzaken!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:34
Pla
Pla is offline
Toevallig had ik het er vandaag nog over op mijn werk.. Daar vroegen ze wat een patatje kostte..

Ik heb echt geen idee, en ik bedacht me dat het al dik een maand geleden is dat ik een patatje opheb..
Oud 27-07-2005, 16:50
Verwijderd
Wat toevallig, dit is de enige post ooit van de TS!

Maar goed. Ligt eraan of je daadwerkelijk het bezoeken van een fastfoodzaak bedoelt, dan één keer per twee weken ofzo, en dat is dan meestal tijdens uitgaan.

Als het zelf mikken van wat frietjes in mijn friteuse eronder valt zit ik op drie keer per twee weken, die ene keer tijdens het uitgaan meegerekend.

Ik vind je banner hypocriet en stom.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 22:51
Skilly
Skilly is offline
1 x per twee weken of minder?

Minder 1 keer per 3 weken want de enige fastfood die ik eet is Kentucky KFC

Ik hou niet van McDonald en ook Niet van Burgerking..

Ik eet nooit friet in snackbars en fastfood. Want ik heb een viezigheid tegen veel gebruikte olie. Ik vindt het ranzig vraag me niet waarom. Je zal me ook niet olie waarmee ik vlees heb gebakken gieten in de grote pan met olie voor de patat Die gaat in een fles en als ze vol is gooien we ze weg

Maar alleen KFC en Bramladage eet ik van dit soort eten. Verder eet ik alleen in dure restaurants. Want die goedkope troep wie weet wat voor kakkerlakken er zijn in de keuken
Oud 30-07-2005, 20:52
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
1x in het half jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:14
Verwijderd
1x in de maand ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 15:05
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
1x per week gemiddeld....

Meestal bij de KFC of Pizza Hut. Sinds de McBacon niet meer verkrijgbaar is, kom ik nog zelden bij de Mac (en ik kwam er al niet vaak).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:49
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Het is jammer dat deze film enkel dmv een praktische test McDonalds op de korrel neemt terwijl het probleem van 'obesity' (zwaargewicht / vetzucht) veel dieper gaat dan enkel McDonalds of zelfs enkel fastfood. Het bevat dan ook weinig theorie over het probleem 'obesity'. Ik vond 'm wel enigzins grappig maar helaas inhoudelijk zwak. Zelfs de vriendin van de hoofdpersoon, vegan (of vegetarier?) had inhoudelijk bar weinig te vertellen over waarom ze dat was dmv argumenten mbt gezondheid. Zo zou je eens kunnen uitleggen hoe voedsel in ons lichaam verteert wordt, wat er precies gebeurd als je eten kookt ipv rauw te eten en wat je moet doen om ervoor te zorgen dat je lichaam het vet/vergif dat in het lichaam zit verwijdert. Helaas doet de film dat niet; had de film dat wel gedaan was-ie een stuk informatiever. Het lijkt nu meer een aanval op McDonalds; dat is symptoon-bestrijding en zorgt bovendien voor nogal wat nutteloze flamewars.

Zo is het echt niet alleen McDonalds dat kanker veroorzaakt. Wat dacht je van gebakken voedsel. De moleculen (maakt niet uit of het vlees, groente, noten of wat dan ook betreft) zijn in dat geval omgezet naar carbon (een vergif; maakt niet uit wat het was, dit is wat het wordt). Je lichaam slaat dat op waardoor je dik wordt of het heeft moeite het te verwerken, wat energie kost, waardoor je moe wordt (kopje koffie om 20:00 bij het journaal? ). Bovendien tast het je darmflora en spijsvertering aan ook omdat de vezels die er in zaten voor je het kookte vernietigd zijn. Bacterien gaan ook dood tijdens koken (ja, ook die zgn B12 in je vlees maar ik zal hier even niet verder op in gaan). Dik wordt je niet alleen van McDonalds. De suikers ed. zorgen er misschien voor dat je dikker wordt. Maar wie denkt dat een SAD (Standard American Diet, ongeveer zelfde als Nederlandse tegenwoordig) gezond is moet nog maar 'ns goed nadenken, onderzoeken en lezen...

Ik eet overigens nooit bij McDonalds. De laatste keer dat ik dat heb gedaan is ergens begin van het nieuwe millenium geweest. McNugget-6 of 9 menu met frietjes en cola. Meegenomen naar de trein omdat ik gauw een trein moest halen en het niet op kon eten bij de McD zelf. Kotsmisselijk van geweest, kon het ook niet op. Ik eet ook nooit fastfood, tenzij ik niet anders kan, en dat komt zelden voor. Mijn optie staat er dus helaas niet bij.

PS: Overigens is eten in de VS goedkoper dan in Nederland. McDonalds kost daar stukken minder. Voor minder dan een dollar heb je een big mac. Je hebt er zelfs happy hours, dan kun je gratis eten, maar dat is pas heel laat in de avond. In een 'saloon' bestel en betaal je bijv 1 kopje koffie en mag je zo vaak 'bijtanken' als je wilt. En zo zijn er wel meer cultuurverschillen qua eetgewoonten, vergis je daar niet in! Je hebt ook streken waar wel veel gezonde mensen wonen en waar wel veel aandacht aan gezondheid wordt geschonken. Zo heeft Californie een rijke agricultuur

Laatst gewijzigd op 31-07-2005 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 22:47
daar
daar is offline
Toevallig had ik deze film net vanavond gekeken. Wat mij vooral opviel was dat die man moest kokken bij een of ander super size-menu terwijl je weet dat andere Amerikanen zo'n menuutje zo naar binnen werken.

Wat is btw precies het verschil tussen fastfood en junkfood dan?

x d
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 00:00
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Simpel gezegd:

Junk == rotzooi; slaat op gezondheid hoewel het maar de vraag is of het eten dat wij doorgaans eten wel zo gezond is;
Fast == snel; slaat op feit dat 't enkel afgebakt hoeft te worden of snel geserveerd wordt.

De twee worden vaak met elkaar in verband gebracht en soms door elkaar gehaald. Dat betekent nog niet dat er een causaal verband bestaat. Je kunt nl. lang doen om een ongezonde maaltijd klaar te maken. Je kunt ook snel een lekkere, gezonde hap klaarmaken. Daar hoef je niet eens voor te koken; vers fruit, verse noten, enz. Let wel: wat ongezond voor de een is, is gezond voor de andere; het is en blijft een persoonlijke kwestie die alleen jij (mits je voldoende en correct wetenschappelijk onderzoekt) of een medicus (hoewel ook daar ezels tussen zitten) kan beoordelen.

Met lekker heeft 't ook niet veel te maken hoewel junkfood meestal veel suikers/koolhydraten bevat en gebakken is, dat weer invloed heeft op de gemoedstoestand, wat de reden is dat sommigen het niet kunnen laten staan of er aan verslaafd zijn. Eigenlijk is McDonalds dus een wereldwijde, gelegaliseerde drug-dealer! zullen we 't dan toch maar 'junk-food' noemen?
Oud 01-08-2005, 10:31
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 26-07-2005 @ 14:45 :
Bijna nooit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten