![]() |
eten/drinken in het vliegtuig?
Hey ik heb net een reisje geboekt naar Gran Canaria!
de vliegreis duurt ongeveer 4 a 4,5 uur zeiden ze op het reisbureau...nu bedacht ik me later: Krijgen we dan in het vliegtuig drinken? of eventueel wat te eten? weten jullie hoe dat zit ik heb nog nooit gevlogen en dit wordt mn eerste vakantie in het buitenland zonder ouders etc...dus ik maak me druk om vanalles en nog wat...hopelijk kunnen jullie mij helpen... |
Dat ligt eraan. Er zijn de laatste tijd veel maatschappijen die niet meer standaard eten en drinken rond brengen tijdens de vlucht. Maar ze komen een paar keer (afhankelijk van de lengte van de vlucht) langs met eten en drinken waar je asociaal veel voor moet betalen. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je? Als het eten er niet gratis bij zit zou ik gewoon een fles water meenemen. Is veel goedkoper en makkelijker.
|
Gewoon zelf een flesje water en blikje van het een of ander meenemen idd!
|
Bij 'gewone' vliegmaatschappijen als KLM zit het eten gewoon bij de prijs inbegrepen. Vlieg je met een prijsvechter dan zou ik zelf eten meebrengen, maar prijsvechters vliegen niet bepaald naar vakantiebestemmingen, eerder grote steden.
|
Citaat:
|
wij vliegen met Martin Air ofzo???
maar als je dus moet betalen is het gewoon zoals bij de kassa lijkt mij dan? centjes wisselen met elkaar ?? |
Citaat:
@evanescence: gewoon centjes wisselen ja ;) maar drinken en eten zal hoogstwaarschijnlijk wel bij de prijs inbegrepen zijn. Misschien kan je op de website van de vliegmaatschappij kijken hoe het zit? |
Toen ik naar Gran Canaria vloog kreeg ik iig drinken, eten weet ik niet meer zeker, maar ik geloof het wel
|
Ik weet niet hoe het op dit moment is, maar tot nog toe heb ik alle keren dat ik gevlogen heb (3x: naar Londen, Oslo en iets in Turkije) wat te eten en te drinken gekregen. Iets meenemen kan nooit kwaad, 4/4,5 uur is best een aardige tijd (vind ik iig) en dan is het wel lekker als je gewoon wat kunt eten en drinken als jij dat wilt.
|
Ik heb alleen op vluchten naar Italie geen eten gehad, altijd wel wat drinken. Ook op de vlucht naar Gran Canaria eigenlijk, dus dat zal zeker wel :)
|
Martin Air geeft wel eten en drinken. Heb toevallig een week geleden met Martin Air gevlogen en kreeg een pakketje met een broodje kaas, een mandarijn, een kitkat, een zakje zoutjes, een bakje sinaasappelsap en een kopje thee.
Maar een week later vloog ik terug met Transavia en kreeg ik niks :s |
Ja, toen ik een paar jaar geleden met Martinair vloog kreeg ik ook gewoon eten en drinken. Dit jaar vloog ik met Transavia en zij waren over gegaan op de a-la-carte-service. Dus je moet betalen voor je eten en drinken.
|
Citaat:
|
:)
|
Citaat:
Neem iig kauwgom mee voor tijdens het opstijgen en landen, daar heb je meer aan. ;) :) Ik vlieg deze vakantie naar Zweden en ik zorg er iig voor dat ik zelf wat meeneem, dan kan ik tenminsten drinken wanneer, wat en zoveel ik wil. :) |
Citaat:
We vlogen rond 6 uur in de ochten. We kregen een ontbijtje :) en thee/koffie/water/jus. Later kwamen ze ook met frisdrank aan en met kleine zakjes chips. Alles was gratis, vond ik toch wel netjes, want ze hoeven het niet te doen. Op de terug weg precies hetzelfde. en als je moet betalen is het gewoon bij de desbetreffende persoon die met de kar rondloopt voor drank etc. Trouwens als je tv wilt kijken daar, neem dan je oordopjes van een discman mee, als je die hebt. Iemand in het vliegtuig had het bij zich en werkte nog ook :D en anders moet je er voor betalen :p (maar vind beetje vies, wie weet wie die dingen al in z'n oren heeft gehad :s of het zijn nieuwe, dat weet ik niet meer) |
Ik kreeg wel eten en drinken op m'n vlucht naar Gran Canaria, maar op zich is de vlucht niet zo lang dat dat echt nodig is. Eventueel kun je voor jezelf iets lekkers in je tas doen, want dat soort dingen zijn aan boord vaak nogal duur.
|
met Martin Air krijg je vrijwel altijd wel iets te eten en drinken. Drinken kan je sowieso altijd kopen.
Ik heb vd week 2x met Martin Air naar Spanje gevlogen, beide rond middernacht, en kreeg zowel heen als terug een pakketje met daarin 2 bolletjes, een koekje/cakeje, minimarsje, jus d'orange, kwarkje, kaaschipsjes en een mandarijntje. Daarna nog koffie of thee. Best goed geregeld dus (y) |
Citaat:
|
Citaat:
nja heb denk ik sowieso mn mp3speler wel bij me. Daarbij vlieg ik met mn klas, dus heb ik genoeg afleiding van de rest:). Kauwgom lijkt me idd ook een goede. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, voor de zekerheid iig meenemen :) |
Ik verheug me toch altijd zo op het eten in het vliegtuig<3
|
Citaat:
ik ga uberhaupt voor mn gevoel maar weinig tijd op schiphol doorbregen. 11.02 uur uit houten weg, om half 4 landen we al in Sandefjord (100 km van Oslo). Dus hopelijk kunnen we nog taxfreeshoppen:D |
Zo voordelig is dat taxfree shoppen meestal niet...vind ik iig...het scheelt soms wel iets, maar niet super veel, en je koopt dan alleen maar dingen die je niet per se nodig hebt, dus geef je als nog (te) veel geld uit.
@per piacere: Zoals ik al zei, het is erg afhankelijk per persoon: ik heb pas drie keer gevlogen en drie keer last van m'n oren gehad. |
Vorig jaar hadden ze geen vegetarisch eten op het vliegtuig (n)
|
Citaat:
in mei heb ik met transavia gevlogen was 3 uur vliegen en continu kwamen ze voorbij met hun karretje en dure troep... wij hadden zelf drinken mee en brood... grappig vind ik wel dat ze gewoon boeken en speelgoed en alles lopen aan te bieden eigenlijk loop je gewoon een beetje voor lul met je enorme glimlach... maar dinsdag vlieg ik met martinair en had al gehoord dat je dan gewoon eten en drinken krijgt.. is wel stuk relaxter... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Blegh, vliegtuigeten is altijd smerig :D
|
Citaat:
Tis bekent dat bepaalde matschapijen dat niet meer doen en die tickets zijn dan ook goedkoper. Slaat beetje nergens op dat ze voor lul lopen. |
ik ben ook weleens met martinair naar gran canaria gevlogen, is prima geregeld je krijgt echt wel genoeg eten en drinken maar zoals al 50 anderen zeiden, neem wel kauwgom mee en zelf wat te eten
mocht je niet van nasi oid houden zoals ik :) ik had in ieder geval zo'n last van mn oren dat ik er vroeger altijd om moest huilen, oke dat nu dan niet meer maar het doet echt verdomde pijn maarja dat heb ik ook in de auto met hoogteverschillen :rolleyes: vliegen is gewoon kut :P tis alleen snel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |