Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   eten/drinken in het vliegtuig? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1227596)

evanescence 14-07-2005 16:03

eten/drinken in het vliegtuig?

Hey ik heb net een reisje geboekt naar Gran Canaria!
de vliegreis duurt ongeveer 4 a 4,5 uur zeiden ze op het reisbureau...nu bedacht ik me later:
Krijgen we dan in het vliegtuig drinken? of eventueel wat te eten?
weten jullie hoe dat zit

ik heb nog nooit gevlogen en dit wordt mn eerste vakantie in het buitenland zonder ouders etc...dus ik maak me druk om vanalles en nog wat...hopelijk kunnen jullie mij helpen...

cyntha 14-07-2005 16:36

Dat ligt eraan. Er zijn de laatste tijd veel maatschappijen die niet meer standaard eten en drinken rond brengen tijdens de vlucht. Maar ze komen een paar keer (afhankelijk van de lengte van de vlucht) langs met eten en drinken waar je asociaal veel voor moet betalen. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je? Als het eten er niet gratis bij zit zou ik gewoon een fles water meenemen. Is veel goedkoper en makkelijker.

Anneka 14-07-2005 16:52

Gewoon zelf een flesje water en blikje van het een of ander meenemen idd!

per piacere 14-07-2005 17:09

Bij 'gewone' vliegmaatschappijen als KLM zit het eten gewoon bij de prijs inbegrepen. Vlieg je met een prijsvechter dan zou ik zelf eten meebrengen, maar prijsvechters vliegen niet bepaald naar vakantiebestemmingen, eerder grote steden.

Anneka 14-07-2005 17:26

Citaat:

per piacere schreef op 14-07-2005 @ 18:09 :
Bij 'gewone' vliegmaatschappijen als KLM zit het eten gewoon bij de prijs inbegrepen. Vlieg je met een prijsvechter dan zou ik zelf eten meebrengen, maar prijsvechters vliegen niet bepaald naar vakantiebestemmingen, eerder grote steden.
Ik vlieg in September naar Noorwegen met KLM. Ik geloof dat het een uur vliegen is. Hoe moet ik me dan voorstellen met drinken, komt er gewoon een stewardeslangs met een karretje, of mag je zelf pakken ofzo?

evanescence 14-07-2005 19:05

wij vliegen met Martin Air ofzo???

maar als je dus moet betalen is het gewoon zoals bij de kassa lijkt mij dan? centjes wisselen met elkaar ??

per piacere 14-07-2005 19:09

Citaat:

Anneka schreef op 14-07-2005 @ 18:26 :
Ik vlieg in September naar Noorwegen met KLM. Ik geloof dat het een uur vliegen is. Hoe moet ik me dan voorstellen met drinken, komt er gewoon een stewardeslangs met een karretje, of mag je zelf pakken ofzo?
Ja, gewoon een stewardess met een karretje, je krijgt waarschijnlijk alleen wat te drinken, eten op zo'n korte vlucht zal waarschijnlijk niet.

@evanescence: gewoon centjes wisselen ja ;) maar drinken en eten zal hoogstwaarschijnlijk wel bij de prijs inbegrepen zijn. Misschien kan je op de website van de vliegmaatschappij kijken hoe het zit?

rubenrtv 14-07-2005 19:41

Toen ik naar Gran Canaria vloog kreeg ik iig drinken, eten weet ik niet meer zeker, maar ik geloof het wel

Leonoor 14-07-2005 19:48

Ik weet niet hoe het op dit moment is, maar tot nog toe heb ik alle keren dat ik gevlogen heb (3x: naar Londen, Oslo en iets in Turkije) wat te eten en te drinken gekregen. Iets meenemen kan nooit kwaad, 4/4,5 uur is best een aardige tijd (vind ik iig) en dan is het wel lekker als je gewoon wat kunt eten en drinken als jij dat wilt.

per piacere 14-07-2005 20:58

Ik heb alleen op vluchten naar Italie geen eten gehad, altijd wel wat drinken. Ook op de vlucht naar Gran Canaria eigenlijk, dus dat zal zeker wel :)

snoopy 14-07-2005 21:28

Martin Air geeft wel eten en drinken. Heb toevallig een week geleden met Martin Air gevlogen en kreeg een pakketje met een broodje kaas, een mandarijn, een kitkat, een zakje zoutjes, een bakje sinaasappelsap en een kopje thee.

Maar een week later vloog ik terug met Transavia en kreeg ik niks :s

cyntha 15-07-2005 08:49

Ja, toen ik een paar jaar geleden met Martinair vloog kreeg ik ook gewoon eten en drinken. Dit jaar vloog ik met Transavia en zij waren over gegaan op de a-la-carte-service. Dus je moet betalen voor je eten en drinken.

Anneka 15-07-2005 09:22

Citaat:

per piacere schreef op 14-07-2005 @ 20:09 :
Ja, gewoon een stewardess met een karretje, je krijgt waarschijnlijk alleen wat te drinken, eten op zo'n korte vlucht zal waarschijnlijk niet.

@evanescence: gewoon centjes wisselen ja ;) maar drinken en eten zal hoogstwaarschijnlijk wel bij de prijs inbegrepen zijn. Misschien kan je op de website van de vliegmaatschappij kijken hoe het zit?

Ok, nja niet dat het zoveel uitmaakt voor zo'n kort reisje maar toch lekker als ik zenuwachtig de lucht in ga (eerste keer vliegen), om iets te drinken.

MetalliCat 15-07-2005 11:08

:)

Leonoor 15-07-2005 11:23

Citaat:

Anneka schreef op 15-07-2005 @ 10:22 :
Ok, nja niet dat het zoveel uitmaakt voor zo'n kort reisje maar toch lekker als ik zenuwachtig de lucht in ga (eerste keer vliegen), om iets te drinken.
Dan neem je toch wat mee? :p

Neem iig kauwgom mee voor tijdens het opstijgen en landen, daar heb je meer aan. ;) :)

Ik vlieg deze vakantie naar Zweden en ik zorg er iig voor dat ik zelf wat meeneem, dan kan ik tenminsten drinken wanneer, wat en zoveel ik wil. :)

*~Angel~* 15-07-2005 12:17

Citaat:

evanescence schreef op 14-07-2005 @ 20:05 :
wij vliegen met Martin Air ofzo???

maar als je dus moet betalen is het gewoon zoals bij de kassa lijkt mij dan? centjes wisselen met elkaar ??

Daar heb ik ook mee gevlogen. Toen gingen we naar Rhodos (iets van 3,5 uur vliegen ofzo)

We vlogen rond 6 uur in de ochten. We kregen een ontbijtje :) en thee/koffie/water/jus.

Later kwamen ze ook met frisdrank aan en met kleine zakjes chips.

Alles was gratis, vond ik toch wel netjes, want ze hoeven het niet te doen. Op de terug weg precies hetzelfde.

en als je moet betalen is het gewoon bij de desbetreffende persoon die met de kar rondloopt voor drank etc.

Trouwens als je tv wilt kijken daar, neem dan je oordopjes van een discman mee, als je die hebt. Iemand in het vliegtuig had het bij zich en werkte nog ook :D en anders moet je er voor betalen :p (maar vind beetje vies, wie weet wie die dingen al in z'n oren heeft gehad :s of het zijn nieuwe, dat weet ik niet meer)

Balance 15-07-2005 12:53

Ik kreeg wel eten en drinken op m'n vlucht naar Gran Canaria, maar op zich is de vlucht niet zo lang dat dat echt nodig is. Eventueel kun je voor jezelf iets lekkers in je tas doen, want dat soort dingen zijn aan boord vaak nogal duur.

.Pure 15-07-2005 15:21

met Martin Air krijg je vrijwel altijd wel iets te eten en drinken. Drinken kan je sowieso altijd kopen.

Ik heb vd week 2x met Martin Air naar Spanje gevlogen, beide rond middernacht, en kreeg zowel heen als terug een pakketje met daarin 2 bolletjes, een koekje/cakeje, minimarsje, jus d'orange, kwarkje, kaaschipsjes en een mandarijntje. Daarna nog koffie of thee.

Best goed geregeld dus (y)

per piacere 16-07-2005 13:34

Citaat:

Anneka schreef op 15-07-2005 @ 10:22 :
Je kan altijd zelf iets meenemen ja, maar drinken krijg je sowieso wel. Wel zou ik (zoals al gezegd is) eigen koptelefoon oid meenemen, misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)

Anneka 16-07-2005 15:28

Citaat:

per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:34 :
Je kan altijd zelf iets meenemen ja, maar drinken krijg je sowieso wel. Wel zou ik (zoals al gezegd is) eigen koptelefoon oid meenemen, misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)
ok:)
nja heb denk ik sowieso mn mp3speler wel bij me. Daarbij vlieg ik met mn klas, dus heb ik genoeg afleiding van de rest:). Kauwgom lijkt me idd ook een goede.

per piacere 16-07-2005 18:29

Citaat:

Anneka schreef op 16-07-2005 @ 16:28 :
ok:)
nja heb denk ik sowieso mn mp3speler wel bij me. Daarbij vlieg ik met mn klas, dus heb ik genoeg afleiding van de rest:). Kauwgom lijkt me idd ook een goede.

Met de klas vliegen is idd wel het leukste, dan is de kans erg klein dat je uberhaupt de kans krijgt om tv te kijken, maar de vlucht is ook maar erg kort.

Leonoor 16-07-2005 18:37

Citaat:

per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:34 :
misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)
Ik heb tot nog toe altijd flinke last van mijn oren gehad... :s Volgens mij is het behalve van de omstandigheden ook heel erg per persoon afhankelijk. Zeker als je nog nooit gevlogen hebt en dus niet weet hoe je er op reageert, is het, denk ik, verstandig om wat kauwgom mee te nemen, al is het maar voor de zekerheid.

per piacere 16-07-2005 18:48

Citaat:

Leonoor schreef op 16-07-2005 @ 19:37 :
Ik heb tot nog toe altijd flinke last van mijn oren gehad... :s Volgens mij is het behalve van de omstandigheden ook heel erg per persoon afhankelijk. Zeker als je nog nooit gevlogen hebt en dus niet weet hoe je er op reageert, is het, denk ik, verstandig om wat kauwgom mee te nemen, al is het maar voor de zekerheid.
Ik heb zo'n 12 of 14x gevlogen denk ik, ik kreeg eerder last van de luchtdruk in een touringcar dan in het vliegtuig :p
Maar goed, voor de zekerheid iig meenemen :)

levi's 16-07-2005 22:03

Ik verheug me toch altijd zo op het eten in het vliegtuig<3

Anneka 16-07-2005 22:53

Citaat:

per piacere schreef op 16-07-2005 @ 19:29 :
Met de klas vliegen is idd wel het leukste, dan is de kans erg klein dat je uberhaupt de kans krijgt om tv te kijken, maar de vlucht is ook maar erg kort.
idd:)

ik ga uberhaupt voor mn gevoel maar weinig tijd op schiphol doorbregen. 11.02 uur uit houten weg, om half 4 landen we al in Sandefjord (100 km van Oslo). Dus hopelijk kunnen we nog taxfreeshoppen:D

Leonoor 17-07-2005 07:30

Zo voordelig is dat taxfree shoppen meestal niet...vind ik iig...het scheelt soms wel iets, maar niet super veel, en je koopt dan alleen maar dingen die je niet per se nodig hebt, dus geef je als nog (te) veel geld uit.

@per piacere: Zoals ik al zei, het is erg afhankelijk per persoon: ik heb pas drie keer gevlogen en drie keer last van m'n oren gehad.

Morda 17-07-2005 17:48

Vorig jaar hadden ze geen vegetarisch eten op het vliegtuig (n)

vrijgezel 17-07-2005 23:36

Citaat:

cyntha schreef op 15-07-2005 @ 09:49 :
Ja, toen ik een paar jaar geleden met Martinair vloog kreeg ik ook gewoon eten en drinken. Dit jaar vloog ik met Transavia en zij waren over gegaan op de a-la-carte-service. Dus je moet betalen voor je eten en drinken.

in mei heb ik met transavia gevlogen was 3 uur vliegen en continu kwamen ze voorbij met hun karretje en dure troep...
wij hadden zelf drinken mee en brood...
grappig vind ik wel dat ze gewoon boeken en speelgoed en alles lopen aan te bieden eigenlijk loop je gewoon een beetje voor lul met je enorme glimlach...

maar dinsdag vlieg ik met martinair en had al gehoord dat je dan gewoon eten en drinken krijgt.. is wel stuk relaxter...

Balance 18-07-2005 10:56

Citaat:

vrijgezel schreef op 18-07-2005 @ 00:36 :
in mei heb ik met transavia gevlogen was 3 uur vliegen en continu kwamen ze voorbij met hun karretje en dure troep...
grappig vind ik wel dat ze gewoon boeken en speelgoed en alles lopen aan te bieden eigenlijk loop je gewoon een beetje voor lul met je enorme glimlach...

:confused: waarom lopen ze voor lul? Ze doen gewoon hun werk?

$un$hine 18-07-2005 11:10

Citaat:

Morda schreef op 17-07-2005 @ 18:48 :
Vorig jaar hadden ze geen vegetarisch eten op het vliegtuig (n)
Had je dat dan opgegeven bij het boeken van je reis? Zulk soort dingen moet je (dacht ik) van te voren doorgeven. Als je het wel opgegeven had is t wel stom dat ze dat niet hadden ja.

flupkeflup 18-07-2005 11:11

Blegh, vliegtuigeten is altijd smerig :D

MissKiss1985 19-07-2005 13:26

Citaat:

vrijgezel schreef op 18-07-2005 @ 00:36 :

maar dinsdag vlieg ik met martinair en had al gehoord dat je dan gewoon eten en drinken krijgt.. is wel stuk relaxter...

Dat je geen eten krijgt bij transavia was van te voren al bekent.
Tis bekent dat bepaalde matschapijen dat niet meer doen en die tickets zijn dan ook goedkoper.

Slaat beetje nergens op dat ze voor lul lopen.

loeserr 20-07-2005 16:27

ik ben ook weleens met martinair naar gran canaria gevlogen, is prima geregeld je krijgt echt wel genoeg eten en drinken maar zoals al 50 anderen zeiden, neem wel kauwgom mee en zelf wat te eten

mocht je niet van nasi oid houden zoals ik :)

ik had in ieder geval zo'n last van mn oren dat ik er vroeger altijd om moest huilen, oke dat nu dan niet meer maar het doet echt verdomde pijn

maarja dat heb ik ook in de auto met hoogteverschillen

:rolleyes:

vliegen is gewoon kut :P tis alleen snel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.