Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 16:03
evanescence
evanescence is offline
Hey ik heb net een reisje geboekt naar Gran Canaria!
de vliegreis duurt ongeveer 4 a 4,5 uur zeiden ze op het reisbureau...nu bedacht ik me later:
Krijgen we dan in het vliegtuig drinken? of eventueel wat te eten?
weten jullie hoe dat zit

ik heb nog nooit gevlogen en dit wordt mn eerste vakantie in het buitenland zonder ouders etc...dus ik maak me druk om vanalles en nog wat...hopelijk kunnen jullie mij helpen...
Oud 14-07-2005, 16:36
cyntha
cyntha is offline
Dat ligt eraan. Er zijn de laatste tijd veel maatschappijen die niet meer standaard eten en drinken rond brengen tijdens de vlucht. Maar ze komen een paar keer (afhankelijk van de lengte van de vlucht) langs met eten en drinken waar je asociaal veel voor moet betalen. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je? Als het eten er niet gratis bij zit zou ik gewoon een fles water meenemen. Is veel goedkoper en makkelijker.
Oud 14-07-2005, 16:52
Verwijderd
Gewoon zelf een flesje water en blikje van het een of ander meenemen idd!
Oud 14-07-2005, 17:09
Verwijderd
Bij 'gewone' vliegmaatschappijen als KLM zit het eten gewoon bij de prijs inbegrepen. Vlieg je met een prijsvechter dan zou ik zelf eten meebrengen, maar prijsvechters vliegen niet bepaald naar vakantiebestemmingen, eerder grote steden.
Oud 14-07-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 14-07-2005 @ 18:09 :
Bij 'gewone' vliegmaatschappijen als KLM zit het eten gewoon bij de prijs inbegrepen. Vlieg je met een prijsvechter dan zou ik zelf eten meebrengen, maar prijsvechters vliegen niet bepaald naar vakantiebestemmingen, eerder grote steden.
Ik vlieg in September naar Noorwegen met KLM. Ik geloof dat het een uur vliegen is. Hoe moet ik me dan voorstellen met drinken, komt er gewoon een stewardeslangs met een karretje, of mag je zelf pakken ofzo?
Oud 14-07-2005, 19:05
evanescence
evanescence is offline
wij vliegen met Martin Air ofzo???

maar als je dus moet betalen is het gewoon zoals bij de kassa lijkt mij dan? centjes wisselen met elkaar ??

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 19:17.
Oud 14-07-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 14-07-2005 @ 18:26 :
Ik vlieg in September naar Noorwegen met KLM. Ik geloof dat het een uur vliegen is. Hoe moet ik me dan voorstellen met drinken, komt er gewoon een stewardeslangs met een karretje, of mag je zelf pakken ofzo?
Ja, gewoon een stewardess met een karretje, je krijgt waarschijnlijk alleen wat te drinken, eten op zo'n korte vlucht zal waarschijnlijk niet.

@evanescence: gewoon centjes wisselen ja maar drinken en eten zal hoogstwaarschijnlijk wel bij de prijs inbegrepen zijn. Misschien kan je op de website van de vliegmaatschappij kijken hoe het zit?
Oud 14-07-2005, 19:41
rubenrtv
rubenrtv is offline
Toen ik naar Gran Canaria vloog kreeg ik iig drinken, eten weet ik niet meer zeker, maar ik geloof het wel
Oud 14-07-2005, 19:48
Verwijderd
Ik weet niet hoe het op dit moment is, maar tot nog toe heb ik alle keren dat ik gevlogen heb (3x: naar Londen, Oslo en iets in Turkije) wat te eten en te drinken gekregen. Iets meenemen kan nooit kwaad, 4/4,5 uur is best een aardige tijd (vind ik iig) en dan is het wel lekker als je gewoon wat kunt eten en drinken als jij dat wilt.
Oud 14-07-2005, 20:58
Verwijderd
Ik heb alleen op vluchten naar Italie geen eten gehad, altijd wel wat drinken. Ook op de vlucht naar Gran Canaria eigenlijk, dus dat zal zeker wel
Oud 14-07-2005, 21:28
snoopy
snoopy is offline
Martin Air geeft wel eten en drinken. Heb toevallig een week geleden met Martin Air gevlogen en kreeg een pakketje met een broodje kaas, een mandarijn, een kitkat, een zakje zoutjes, een bakje sinaasappelsap en een kopje thee.

Maar een week later vloog ik terug met Transavia en kreeg ik niks
Oud 15-07-2005, 08:49
cyntha
cyntha is offline
Ja, toen ik een paar jaar geleden met Martinair vloog kreeg ik ook gewoon eten en drinken. Dit jaar vloog ik met Transavia en zij waren over gegaan op de a-la-carte-service. Dus je moet betalen voor je eten en drinken.
Oud 15-07-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 14-07-2005 @ 20:09 :
Ja, gewoon een stewardess met een karretje, je krijgt waarschijnlijk alleen wat te drinken, eten op zo'n korte vlucht zal waarschijnlijk niet.

@evanescence: gewoon centjes wisselen ja maar drinken en eten zal hoogstwaarschijnlijk wel bij de prijs inbegrepen zijn. Misschien kan je op de website van de vliegmaatschappij kijken hoe het zit?
Ok, nja niet dat het zoveel uitmaakt voor zo'n kort reisje maar toch lekker als ik zenuwachtig de lucht in ga (eerste keer vliegen), om iets te drinken.
Oud 15-07-2005, 11:08
Verwijderd
Oud 15-07-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 15-07-2005 @ 10:22 :
Ok, nja niet dat het zoveel uitmaakt voor zo'n kort reisje maar toch lekker als ik zenuwachtig de lucht in ga (eerste keer vliegen), om iets te drinken.
Dan neem je toch wat mee?

Neem iig kauwgom mee voor tijdens het opstijgen en landen, daar heb je meer aan.

Ik vlieg deze vakantie naar Zweden en ik zorg er iig voor dat ik zelf wat meeneem, dan kan ik tenminsten drinken wanneer, wat en zoveel ik wil.
Oud 15-07-2005, 12:17
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
evanescence schreef op 14-07-2005 @ 20:05 :
wij vliegen met Martin Air ofzo???

maar als je dus moet betalen is het gewoon zoals bij de kassa lijkt mij dan? centjes wisselen met elkaar ??
Daar heb ik ook mee gevlogen. Toen gingen we naar Rhodos (iets van 3,5 uur vliegen ofzo)

We vlogen rond 6 uur in de ochten. We kregen een ontbijtje en thee/koffie/water/jus.

Later kwamen ze ook met frisdrank aan en met kleine zakjes chips.

Alles was gratis, vond ik toch wel netjes, want ze hoeven het niet te doen. Op de terug weg precies hetzelfde.

en als je moet betalen is het gewoon bij de desbetreffende persoon die met de kar rondloopt voor drank etc.

Trouwens als je tv wilt kijken daar, neem dan je oordopjes van een discman mee, als je die hebt. Iemand in het vliegtuig had het bij zich en werkte nog ook en anders moet je er voor betalen (maar vind beetje vies, wie weet wie die dingen al in z'n oren heeft gehad of het zijn nieuwe, dat weet ik niet meer)
Oud 15-07-2005, 12:53
Balance
Balance is offline
Ik kreeg wel eten en drinken op m'n vlucht naar Gran Canaria, maar op zich is de vlucht niet zo lang dat dat echt nodig is. Eventueel kun je voor jezelf iets lekkers in je tas doen, want dat soort dingen zijn aan boord vaak nogal duur.
Oud 15-07-2005, 15:21
.Pure
.Pure is offline
met Martin Air krijg je vrijwel altijd wel iets te eten en drinken. Drinken kan je sowieso altijd kopen.

Ik heb vd week 2x met Martin Air naar Spanje gevlogen, beide rond middernacht, en kreeg zowel heen als terug een pakketje met daarin 2 bolletjes, een koekje/cakeje, minimarsje, jus d'orange, kwarkje, kaaschipsjes en een mandarijntje. Daarna nog koffie of thee.

Best goed geregeld dus
Oud 16-07-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 15-07-2005 @ 10:22 :
Je kan altijd zelf iets meenemen ja, maar drinken krijg je sowieso wel. Wel zou ik (zoals al gezegd is) eigen koptelefoon oid meenemen, misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)
Oud 16-07-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:34 :
Je kan altijd zelf iets meenemen ja, maar drinken krijg je sowieso wel. Wel zou ik (zoals al gezegd is) eigen koptelefoon oid meenemen, misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)
ok
nja heb denk ik sowieso mn mp3speler wel bij me. Daarbij vlieg ik met mn klas, dus heb ik genoeg afleiding van de rest. Kauwgom lijkt me idd ook een goede.
Oud 16-07-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 16-07-2005 @ 16:28 :
ok
nja heb denk ik sowieso mn mp3speler wel bij me. Daarbij vlieg ik met mn klas, dus heb ik genoeg afleiding van de rest. Kauwgom lijkt me idd ook een goede.
Met de klas vliegen is idd wel het leukste, dan is de kans erg klein dat je uberhaupt de kans krijgt om tv te kijken, maar de vlucht is ook maar erg kort.
Oud 16-07-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:34 :
misschien wat kauwgom als je last van de luchtdruk krijgt. (maar dat is maar zelden)
Ik heb tot nog toe altijd flinke last van mijn oren gehad... Volgens mij is het behalve van de omstandigheden ook heel erg per persoon afhankelijk. Zeker als je nog nooit gevlogen hebt en dus niet weet hoe je er op reageert, is het, denk ik, verstandig om wat kauwgom mee te nemen, al is het maar voor de zekerheid.
Oud 16-07-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2005 @ 19:37 :
Ik heb tot nog toe altijd flinke last van mijn oren gehad... Volgens mij is het behalve van de omstandigheden ook heel erg per persoon afhankelijk. Zeker als je nog nooit gevlogen hebt en dus niet weet hoe je er op reageert, is het, denk ik, verstandig om wat kauwgom mee te nemen, al is het maar voor de zekerheid.
Ik heb zo'n 12 of 14x gevlogen denk ik, ik kreeg eerder last van de luchtdruk in een touringcar dan in het vliegtuig
Maar goed, voor de zekerheid iig meenemen
Oud 16-07-2005, 22:03
levi's
levi's is offline
Ik verheug me toch altijd zo op het eten in het vliegtuig<3
Oud 16-07-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 19:29 :
Met de klas vliegen is idd wel het leukste, dan is de kans erg klein dat je uberhaupt de kans krijgt om tv te kijken, maar de vlucht is ook maar erg kort.
idd

ik ga uberhaupt voor mn gevoel maar weinig tijd op schiphol doorbregen. 11.02 uur uit houten weg, om half 4 landen we al in Sandefjord (100 km van Oslo). Dus hopelijk kunnen we nog taxfreeshoppen
Advertentie
Oud 17-07-2005, 07:30
Verwijderd
Zo voordelig is dat taxfree shoppen meestal niet...vind ik iig...het scheelt soms wel iets, maar niet super veel, en je koopt dan alleen maar dingen die je niet per se nodig hebt, dus geef je als nog (te) veel geld uit.

@per piacere: Zoals ik al zei, het is erg afhankelijk per persoon: ik heb pas drie keer gevlogen en drie keer last van m'n oren gehad.
Oud 17-07-2005, 17:48
Morda
Morda is offline
Vorig jaar hadden ze geen vegetarisch eten op het vliegtuig
Oud 17-07-2005, 23:36
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
cyntha schreef op 15-07-2005 @ 09:49 :
Ja, toen ik een paar jaar geleden met Martinair vloog kreeg ik ook gewoon eten en drinken. Dit jaar vloog ik met Transavia en zij waren over gegaan op de a-la-carte-service. Dus je moet betalen voor je eten en drinken.

in mei heb ik met transavia gevlogen was 3 uur vliegen en continu kwamen ze voorbij met hun karretje en dure troep...
wij hadden zelf drinken mee en brood...
grappig vind ik wel dat ze gewoon boeken en speelgoed en alles lopen aan te bieden eigenlijk loop je gewoon een beetje voor lul met je enorme glimlach...

maar dinsdag vlieg ik met martinair en had al gehoord dat je dan gewoon eten en drinken krijgt.. is wel stuk relaxter...
Oud 18-07-2005, 10:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
vrijgezel schreef op 18-07-2005 @ 00:36 :
in mei heb ik met transavia gevlogen was 3 uur vliegen en continu kwamen ze voorbij met hun karretje en dure troep...
grappig vind ik wel dat ze gewoon boeken en speelgoed en alles lopen aan te bieden eigenlijk loop je gewoon een beetje voor lul met je enorme glimlach...
waarom lopen ze voor lul? Ze doen gewoon hun werk?
Oud 18-07-2005, 11:10
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
Morda schreef op 17-07-2005 @ 18:48 :
Vorig jaar hadden ze geen vegetarisch eten op het vliegtuig
Had je dat dan opgegeven bij het boeken van je reis? Zulk soort dingen moet je (dacht ik) van te voren doorgeven. Als je het wel opgegeven had is t wel stom dat ze dat niet hadden ja.
Oud 18-07-2005, 11:11
flupkeflup
flupkeflup is offline
Blegh, vliegtuigeten is altijd smerig
Oud 19-07-2005, 13:26
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
vrijgezel schreef op 18-07-2005 @ 00:36 :

maar dinsdag vlieg ik met martinair en had al gehoord dat je dan gewoon eten en drinken krijgt.. is wel stuk relaxter...
Dat je geen eten krijgt bij transavia was van te voren al bekent.
Tis bekent dat bepaalde matschapijen dat niet meer doen en die tickets zijn dan ook goedkoper.

Slaat beetje nergens op dat ze voor lul lopen.
Oud 20-07-2005, 16:27
loeserr
loeserr is offline
ik ben ook weleens met martinair naar gran canaria gevlogen, is prima geregeld je krijgt echt wel genoeg eten en drinken maar zoals al 50 anderen zeiden, neem wel kauwgom mee en zelf wat te eten

mocht je niet van nasi oid houden zoals ik

ik had in ieder geval zo'n last van mn oren dat ik er vroeger altijd om moest huilen, oke dat nu dan niet meer maar het doet echt verdomde pijn

maarja dat heb ik ook in de auto met hoogteverschillen

vliegen is gewoon kut tis alleen snel

Regels voor berichten