![]() |
heb ik een soa?
mijn vriend heeft sinds 3 dagen een rood plekje vlak naast zijn mond. Dit was eerst een gewoon puistje en is nu rood met 2 hele kleine blaasjes.
Wij dachten agh een ontstoken puist.. maar nu begin ik te twijfelen... We hebben geen van beide ooit last gehad van een koortstlip dus dat kan het dan niet zijn lijkt mij. Verder is de plek bij hem niet pijnlijk en jeukt het ook niet. het is gewoon rood en schraal met 2 miniblaasjes. Wat kan dit zijn en is het besmettelijk?? Want probleem 2.... hij ging gister naar beneden bij mij om mij te beffen maar na 5 sec dacht ik aan die plek en wilde ik niet meer. We hebben dit niet meer gedaan verder maar ik zit mezelf nu 'bang te maken' en nu lijkt het net of ik een soort brandend iets voel tussen me benen... (dit kan ook komen omdat ik er steeds aan denk.. denk maar eens steeds aan jeuk op je arm, dan krijg je het ook) Help!! maak ik mezelf gewoon bang of kan ik nu een soa hebben?? |
Ga naar de dokter en je weet het zeker:). Bultjes kunnen echt overal door komen dus ik weet het echt niet.
|
ik heb geen last van bultjes...
Ik weet alleen niet goed of het wel KAN.... als het geen koortslip is... kan het dan nog iets anders zijn wat ook herpes maakt?? of kan echt alleen een koortslip dat doen?? |
dat kan alleen een koortslip doen...
maar je kunt wel koortslip-herpes hebben zonder dat je het merkt. Zo lang je weerstand goed is, ben je wél besmet met het virus, maar heb je geen koortslip. Hij kan het dus hebben opgelopen door met iemand te zoenen voordat hij iets met jou kreeg. |
Citaat:
|
Citaat:
Het kan ook dat ie het heeft opgelopen toen ie uit is gegaan(vieze glazen) of met iemand een blikje drinken delen.... |
Hij kan wel het herpes-virus hebben hoor.
Ik heb het zelf ook (gelukkig bijna nooit last van), en ik zou ook niet weten hoe ik het heb opgelopen: nooit met iemand gezoend met een koortslip enzo. Maar goed ik zou mezelf niet te bang maken, als ik jou was. ALS hij al herpes heeft, en ALS het door die 5 seconden overgedragen is, dan heb je idd herpes. Maar die kans is niet zo groot: bovendien, ookal heb je het virus, dan kun je er toch niks aan doen. Behalve als je blaasjes krijgt, maar dat is dus afwachten! |
Citaat:
|
http://www.soaaids.nl/soa_vervolg/herpes
hier staat verschillende informatie er over, maar ik heb altijd gemeent dat je met een koortslip niet andere delen van het lichaam kunt ''infecteren''.. maar alleen rond de mond, neus en wangen.. |
Citaat:
|
Als je het virus 'in je hebt'. maar op het moment geen koortslip hebt. Ook geen tinteling voelt ofzo. Dan kan je toch wel gewoon orale seks hebben?
Dit is misschien domme vraag hoor :bloos: |
Als je vriend over pak weg 2 maanden nog leeft zal het waarschijnlijk NIET dodelijk zijn.
Toch een hele geruststelling mijn inziens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'koortslip' is niet een andere naam van de 'ziekte', het is gewoon een symptoom en het kan van allebei de versies een symptoom zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zo, nu deed ik t ook :P en nu ga ik niet meer offtopic hier :) |
Ff een vraagje:
We hebben: een niet geteste jongen, enkele onveilige seksuele contacten in het verleden langs die jongen zijn kant, een mooi propere penis, geen klachten en een orale beurt aan die jongen. Hoe groot is de kans op een soa? :bloos: |
Citaat:
|
een propere penis :D
sorry... volgens mij is de kans op soa's via oraal contact niet groot bij niet-zichtbare afwijkingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal soa's waarbije niet kan zien dat iemand het heeft, chlamydia heeft een besmettingkans van 70% bij eenmalig contact, hepatitis B is veel voorkomend en kan ook op andere manieren dan seks worden overgedragen. Als je iets niet ziet wil het niet zeggen dat het er niet is. |
Estar, zou je bronnen bij de hierboven vermelde percentages willen plakken? Ben ik erg benieuwd naar namelijk.
@Silverchoice "Die kans is even groot als bij wel zichtbare 'afwijkingen'.." Gelul, als je al wratten oid ziet zitten is de kans op een evt besmetting van zijn kant wel aanzienlijk groter dan wanneer er niets zichtbaar is zou ik zo denken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kans op HIV is miniem bij orale seks als je geen sperma doorslikt hoor. De rest zullen we later wel zien. Ik laat me binnen enkele weekjes wel eens testen, maar ik ben er vrij gerust in. Hij zei zelf ook dat de kans klein was... Maar ja, je weet nooit... Ik hou het zeker in het oog :)
|
Citaat:
www.sexwoordenboek.nl bij soa's :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |