Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 16:55
mystery86
mystery86 is offline
mijn vriend heeft sinds 3 dagen een rood plekje vlak naast zijn mond. Dit was eerst een gewoon puistje en is nu rood met 2 hele kleine blaasjes.
Wij dachten agh een ontstoken puist.. maar nu begin ik te twijfelen...

We hebben geen van beide ooit last gehad van een koortstlip dus dat kan het dan niet zijn lijkt mij.
Verder is de plek bij hem niet pijnlijk en jeukt het ook niet. het is gewoon rood en schraal met 2 miniblaasjes.
Wat kan dit zijn en is het besmettelijk??

Want probleem 2.... hij ging gister naar beneden bij mij om mij te beffen maar na 5 sec dacht ik aan die plek en wilde ik niet meer. We hebben dit niet meer gedaan verder maar ik zit mezelf nu 'bang te maken' en nu lijkt het net of ik een soort brandend iets voel tussen me benen... (dit kan ook komen omdat ik er steeds aan denk.. denk maar eens steeds aan jeuk op je arm, dan krijg je het ook)

Help!! maak ik mezelf gewoon bang of kan ik nu een soa hebben??
Oud 18-07-2005, 17:07
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ga naar de dokter en je weet het zeker. Bultjes kunnen echt overal door komen dus ik weet het echt niet.
Oud 18-07-2005, 17:15
mystery86
mystery86 is offline
ik heb geen last van bultjes...
Ik weet alleen niet goed of het wel KAN.... als het geen koortslip is... kan het dan nog iets anders zijn wat ook herpes maakt??
of kan echt alleen een koortslip dat doen??
Oud 18-07-2005, 17:17
Verwijderd
dat kan alleen een koortslip doen...

maar je kunt wel koortslip-herpes hebben zonder dat je het merkt. Zo lang je weerstand goed is, ben je wél besmet met het virus, maar heb je geen koortslip. Hij kan het dus hebben opgelopen door met iemand te zoenen voordat hij iets met jou kreeg.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:18
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-07-2005 @ 18:17 :

maar je kunt wel koortslip-herpes hebben zonder dat je het merkt. Zo lang je weerstand goed is, ben je wél besmet met het virus, maar heb je geen koortslip. Hij kan het dus hebben opgelopen door met iemand te zoenen voordat hij iets met jou kreeg.
Dat heeft ie niet... daar hadden we het al over gehad en hij heeft nooit met iemand gezoend met een koortslip.
Oud 18-07-2005, 17:34
Estar
Estar is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 18-07-2005 @ 18:18 :
Dat heeft ie niet... daar hadden we het al over gehad en hij heeft nooit met iemand gezoend met een koortslip.
Hij kan het als klein ukkie al hebben opgelopen toen iemand hem een kus gaf.

Het kan ook dat ie het heeft opgelopen toen ie uit is gegaan(vieze glazen) of met iemand een blikje drinken delen....
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:44
Roos
Roos is offline
Hij kan wel het herpes-virus hebben hoor.
Ik heb het zelf ook (gelukkig bijna nooit last van), en ik zou ook niet weten hoe ik het heb opgelopen: nooit met iemand gezoend met een koortslip enzo.

Maar goed ik zou mezelf niet te bang maken, als ik jou was.

ALS hij al herpes heeft, en ALS het door die 5 seconden overgedragen is, dan heb je idd herpes.
Maar die kans is niet zo groot: bovendien, ookal heb je het virus, dan kun je er toch niks aan doen. Behalve als je blaasjes krijgt, maar dat is dus afwachten!
Oud 18-07-2005, 18:53
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-07-2005 @ 18:17 :
Herpes-genitalis kan ook blaasjes rond de mond veroorzaken hoor..
Oud 18-07-2005, 19:15
LittleLucille
LittleLucille is offline
http://www.soaaids.nl/soa_vervolg/herpes

hier staat verschillende informatie er over, maar ik heb altijd gemeent dat je met een koortslip niet andere delen van het lichaam kunt ''infecteren''.. maar alleen rond de mond, neus en wangen..
Oud 18-07-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 18-07-2005 @ 19:53 :
Herpes-genitalis kan ook blaasjes rond de mond veroorzaken hoor..
ja maar het gaat hier over het veróórzaken van herpes bij de vagina dóór orale seks. Of het dan herpes genitalis of herpes simplex is, 't kan dan alleen door een koortslip komen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 21:45
Onbekend
Onbekend is offline
Als je het virus 'in je hebt'. maar op het moment geen koortslip hebt. Ook geen tinteling voelt ofzo. Dan kan je toch wel gewoon orale seks hebben?

Dit is misschien domme vraag hoor
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:08
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je vriend over pak weg 2 maanden nog leeft zal het waarschijnlijk NIET dodelijk zijn.

Toch een hele geruststelling mijn inziens.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:50
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-07-2005 @ 22:17 :
ja maar het gaat hier over het veróórzaken van herpes bij de vagina dóór orale seks. Of het dan herpes genitalis of herpes simplex is, 't kan dan alleen door een koortslip komen.
Mja, maar TS vraagt of er nog iets anders is 'dat herpes maakt' en dat is dus niet alleen koortslip (=herpes simplex).
Oud 19-07-2005, 11:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 18-07-2005 @ 22:45 :
Als je het virus 'in je hebt'. maar op het moment geen koortslip hebt. Ook geen tinteling voelt ofzo. Dan kan je toch wel gewoon orale seks hebben?

Dit is misschien domme vraag hoor
Alleen het koortsblaasje is besmettelijk, voor zover ik geinformeerd ben.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 18-07-2005 @ 23:50 :
Mja, maar TS vraagt of er nog iets anders is 'dat herpes maakt' en dat is dus niet alleen koortslip (=herpes simplex).
zoals je zelf al zei kan herpes genitalis ook bij de mond voorkomen, en dan is het dus wel een koortslip
'koortslip' is niet een andere naam van de 'ziekte', het is gewoon een symptoom en het kan van allebei de versies een symptoom zijn.

Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:40
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-07-2005 @ 17:28 :
zoals je zelf al zei kan herpes genitalis ook bij de mond voorkomen, en dan is het dus wel een koortslip
'koortslip' is niet een andere naam van de 'ziekte', het is gewoon een symptoom en het kan van allebei de versies een symptoom zijn.
Voor de meeste mensen staat koortslip echter gelijk aan simplex; te triviale benaming, maar dit is mierenneuken
Oud 19-07-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 19-07-2005 @ 17:40 :
Voor de meeste mensen staat koortslip echter gelijk aan simplex; te triviale benaming, maar dit is mierenneuken
Nee, dat doet het niet. Voor de meeste mensen staat koortslip gelijk aan een vervelend besmettelijk blaasje bij je mond, een symptoom dus. De meeste mensen hebben echt geen verstand van virussen, laat staan van verschillende versies van hetzelfde virus. Ik ben misschien aan het mierenneuken, maar dat jij mij dan verbetert met een stukje onzin omdat het anders te goed klopt, dat slaat wel echt nergens op
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:54
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-07-2005 @ 17:48 :
Ik ben misschien aan het mierenneuken
Dat sloeg omop mezelf..

Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 19-07-2005 @ 17:54 :
Dat sloeg om mezelf..
óp jezelf, niet om
zo, nu deed ik t ook
en nu ga ik niet meer offtopic hier
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:02
Muchacha
Muchacha is offline
Ff een vraagje:
We hebben: een niet geteste jongen, enkele onveilige seksuele contacten in het verleden langs die jongen zijn kant, een mooi propere penis, geen klachten en een orale beurt aan die jongen.

Hoe groot is de kans op een soa?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 19-07-2005 @ 23:02 :
Ff een vraagje:
We hebben: een niet geteste jongen, enkele onveilige seksuele contacten in het verleden langs die jongen zijn kant, een mooi propere penis, geen klachten en een orale beurt aan die jongen.

Hoe groot is de kans op een soa?
50%
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 05:57
Roos
Roos is offline
een propere penis

sorry... volgens mij is de kans op soa's via oraal contact niet groot bij niet-zichtbare afwijkingen.
Oud 20-07-2005, 08:25
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-07-2005 @ 06:57 :
een propere penis

sorry... volgens mij is de kans op soa's via oraal contact niet groot bij niet-zichtbare afwijkingen.
Dacht ik ook...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:23
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Die kans is even groot als bij wel zichtbare 'afwijkingen'..
Oud 20-07-2005, 14:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 18-07-2005 @ 20:15 :
hier staat verschillende informatie er over, maar ik heb altijd gemeent dat je met een koortslip niet andere delen van het lichaam kunt ''infecteren''.. maar alleen rond de mond, neus en wangen..
je kunt alle slijmvliezen besmetten. zo ook bijv je neus en je oog. maar da's erg zeldzaam
Oud 20-07-2005, 15:12
Estar
Estar is offline
Citaat:
een propere penis

chlamydia, hiv,hepatitis B...

Allemaal soa's waarbije niet kan zien dat iemand het heeft, chlamydia heeft een besmettingkans van 70% bij eenmalig contact, hepatitis B is veel voorkomend en kan ook op andere manieren dan seks worden overgedragen.

Als je iets niet ziet wil het niet zeggen dat het er niet is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:33
The0
The0 is offline
Estar, zou je bronnen bij de hierboven vermelde percentages willen plakken? Ben ik erg benieuwd naar namelijk.

@Silverchoice "Die kans is even groot als bij wel zichtbare 'afwijkingen'.."
Gelul, als je al wratten oid ziet zitten is de kans op een evt besmetting van zijn kant wel aanzienlijk groter dan wanneer er niets zichtbaar is zou ik zo denken.
Oud 20-07-2005, 19:40
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-07-2005 @ 20:33 :
Gelul, als je al wratten oid ziet zitten is de kans op een evt besmetting van zijn kant wel aanzienlijk groter dan wanneer er niets zichtbaar is zou ik zo denken.
Dat is dus onzin. Natuurlijk is niet bij iedere aandoening de kans op overdracht even groot, maar iets wat je niet ziet heeft niet per definitie minder kans dan iets wat je wel ziet. Daar gaf Estar ook al voorbeelden van; een aantal dingen die je niet ziet hebben zelfs grotere kans.
Oud 20-07-2005, 19:45
The0
The0 is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 20-07-2005 @ 20:40 :
Dat is dus onzin. Natuurlijk is niet bij iedere aandoening de kans op overdracht even groot, maar iets wat je niet ziet heeft niet per definitie minder kans dan iets wat je wel ziet. Daar gaf Estar ook al voorbeelden van; een aantal dingen die je niet ziet hebben zelfs grotere kans.
Maar iets wat je WEL ziet heeft een grotere overdrachtskans dan iets wat je NIET ziet.. (we praten langs elkaar heen, ik doel op het feit dat de kans op genitale wratten groter is wanneer ze zichtbaar zijn, dan wanneer ze onzichtbaar zijn en jij bedoeld op alle fronten tegelijk).
Oud 20-07-2005, 19:52
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-07-2005 @ 20:45 :
Maar iets wat je WEL ziet heeft een grotere overdrachtskans dan iets wat je NIET ziet.. (we praten langs elkaar heen, ik doel op het feit dat de kans op genitale wratten groter is wanneer ze zichtbaar zijn, dan wanneer ze onzichtbaar zijn en jij bedoeld op alle fronten tegelijk).
Ja ok, dat ben ik met je eens Maar dat is niet wat Roos en Muchacha bedoelden volgens mij
Oud 20-07-2005, 22:19
Muchacha
Muchacha is offline
Kans op HIV is miniem bij orale seks als je geen sperma doorslikt hoor. De rest zullen we later wel zien. Ik laat me binnen enkele weekjes wel eens testen, maar ik ben er vrij gerust in. Hij zei zelf ook dat de kans klein was... Maar ja, je weet nooit... Ik hou het zeker in het oog
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:22
Estar
Estar is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-07-2005 @ 20:33 :
Estar, zou je bronnen bij de hierboven vermelde percentages willen plakken? Ben ik erg benieuwd naar namelijk.

@Silverchoice "Die kans is even groot als bij wel zichtbare 'afwijkingen'.."

www.sexwoordenboek.nl

bij soa's
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten