![]() |
te erge ruzie met vriend :S
Ik ben al meer dan 2jaar samen met mijn vriend. En ik ben nog steeds stapelgek op hem. Een week geleden zijn we op vakantie geweest met vrienden een week en dat was erg leuk. Alleen hebben we 2x erge ruzie gehad. Maar niet voor het eerst. We zijn allebei te koppig en geven ook nooit toe in een relatie. Je zou kunnen zeggen dat we aan de ene kant het tegenover gestelde van elkaar zijn. Maar aan de andere kant ook weer hetzelfde zijn. En daardoor lopen onze ruzies ook vaak erg uit. Tegen elkaar schreeuwen en schelden hoort er ook dan zeker bij. Maar verder gaat het juist weer heel goed tussen ons.
Vandaag vanwege iets heel kleins ruzie gekregen en hij nu kwaad naar huis :( We weten soms echt niet meer hoe we nou het samen moeten halen... Behalve als we praten dan lossen we het op en is het weer goed maar tot de volgende ruzie. Is er een manier om de juiste manier te vinden het samen op te lossen? |
je geeft het antwoord zelf al, gewoon proberen af te leren zo koppig te zijn, niet te schreeuwen en beter naar de andere te luisteren
d'oh |
Citaat:
|
De volgende keer dat je merkt dat een discussie uit de hand loopt, gewoon even iets zeggen als 'nee, dit gaat te ver' en naar een andere kamer lopen. Dit natuurlijk wel van te voren met hem afspreken, zodat hij op dat moment niet jou woedend achterna stormt maar gewoon blijft waar hij is ;). Als jullie allebei rustig geworden zijn, kun je dan weer verder praten (of misschien was het iets zo onbelangrijks dat je besluit er niet meer over te praten, mag ook).
Citaat:
|
Citaat:
|
Oei ja mijn vriend en ik zijn allebei ook zoooo eigenwijs, zucht :| Wij kunnen het echt zo geweldig hebben samen en soms echt zo ontzettend boos zijn op elkaar. Ik heb hem echt wel eens willen slaan maar heb dan gewoon keihard langs hem heen op bijv. het bed geslagen :bloos:
Soms denk ik: ik moet gewoon erg groot ergens neer kalken dat een relatie geven en nemen is en dat je naar elkaar gevoelens moet luisteren en niet direct in de tegenstrijd moet gaan (omdat je je aangevallen voelt). Want daardoor hebben wij meestal wel ruzie. |
Elkaar beter begrijpen lijkt me een betere oplossing. Een beetje rekening houden met elkaar in een relatie is nooit verkeerd.
|
als je zo'n ruzie voelt aankomen, niet blijven doorgaan zodat het nog erger wordt. Probeer samen met elkaar af te spreken dat als jullie het weer te ver voelen gaan, jullie zeggen: stop het wordt weer een ruzie, en dan ook echt STOPPEN.
jullie willen toch allebei geen ruzie meer? dan moeten jullie ook állbei niet nog jullie zin gaan doordrammen als het te ver dreigt te gaan. |
Schelden tijdens een ruzie gebeurt bij mij ook wel eens, vooral van mijn kant :o . Mijn vriend weet dit en laat het niet aan zijn hart komen. Je hebt namelijk verschillende mogelijkheden om op schelden te reageren. Ofwel voel je je erg gekwetst en wil je hem niet meer spreken en blabla, ofwel weet je: och dat is nu eenmaal een irritant karaktertrekje van hem. Ik laat hem uitrazen.
Ik zou zeggen: hou gewoon rekening met mekaars persoonlijkheid, ook in een ruzie :) |
Als je de volgende keer ruzie hebt je proberen te beheersen en eerder dingen uitpraten met elkaar ipv eerst de ruzie te laten escaleren, waardoor je veel narigheid uit de weg gaat
|
Ten eerste zal je je erbij neer moeten leggen dat jullie het af en toe niet met elkaar eens zijn. Je mag dan wel een relatie hebben en om elkaar geven maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je het ook altijd met elkaar eens moet zijn. Jullie zijn allebei ook maar mensen en mensen hebben nou een keer meningsverschillen en daar zul je je maar bij neer moeten leggen.
Verder is het volgens mij belangrijk dat je je openstelt voor de mening van een ander (in dit geval die van je vriend en omgekeerd natuurlijk precies hetzelfde. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen anders schiet het niet op.) in plaats van er tegen in willen gaan en perse je gelijk willen halen. Zodra je merkt dat een discussie of een gesprek uit de hand dreigt te lopen probeer dan vooral rustig te blijven en als je er na 2 of 3 woordenwisselinggen niet uit komt houd dan op en leg je erbij neer dat je er niet uit gaat komen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |