Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 17:12
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik ben al meer dan 2jaar samen met mijn vriend. En ik ben nog steeds stapelgek op hem. Een week geleden zijn we op vakantie geweest met vrienden een week en dat was erg leuk. Alleen hebben we 2x erge ruzie gehad. Maar niet voor het eerst. We zijn allebei te koppig en geven ook nooit toe in een relatie. Je zou kunnen zeggen dat we aan de ene kant het tegenover gestelde van elkaar zijn. Maar aan de andere kant ook weer hetzelfde zijn. En daardoor lopen onze ruzies ook vaak erg uit. Tegen elkaar schreeuwen en schelden hoort er ook dan zeker bij. Maar verder gaat het juist weer heel goed tussen ons.

Vandaag vanwege iets heel kleins ruzie gekregen en hij nu kwaad naar huis
We weten soms echt niet meer hoe we nou het samen moeten halen... Behalve als we praten dan lossen we het op en is het weer goed maar tot de volgende ruzie.

Is er een manier om de juiste manier te vinden het samen op te lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 17:14
little nemo
little nemo is offline
je geeft het antwoord zelf al, gewoon proberen af te leren zo koppig te zijn, niet te schreeuwen en beter naar de andere te luisteren

d'oh
Oud 18-07-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
mizz-unknown schreef op 18-07-2005 @ 18:12 :
We zijn allebei te koppig en geven ook nooit toe in een relatie.
volgens mij is dat nou juist waar een relatie om draait...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:25
Verwijderd
De volgende keer dat je merkt dat een discussie uit de hand loopt, gewoon even iets zeggen als 'nee, dit gaat te ver' en naar een andere kamer lopen. Dit natuurlijk wel van te voren met hem afspreken, zodat hij op dat moment niet jou woedend achterna stormt maar gewoon blijft waar hij is . Als jullie allebei rustig geworden zijn, kun je dan weer verder praten (of misschien was het iets zo onbelangrijks dat je besluit er niet meer over te praten, mag ook).

Citaat:
little nemo schreef op 18-07-2005 @ 18:14 :
je geeft het antwoord zelf al, gewoon proberen af te leren zo koppig te zijn, niet te schreeuwen en beter naar de andere te luisteren

d'oh
ja, ze vraagt toch juist om tips hoe ze dat af moet leren? 'gewoon doen' is geen tip.

Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:30
ilse
ilse is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 18-07-2005 @ 18:25 :
volgens mij is dat nou juist waar een relatie om draait...
inderdaad. compromissen sluiten, niet alleen kijken wat jij zelf nou goed vindt etc. ruzie moet kunnen, maar als het echt leven tussen de ruzies is, dan zou ik eens goed gaan praten en als dat niet gaat misschien is het dan toch niet een hele goede relatie..
Oud 18-07-2005, 17:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oei ja mijn vriend en ik zijn allebei ook zoooo eigenwijs, zucht Wij kunnen het echt zo geweldig hebben samen en soms echt zo ontzettend boos zijn op elkaar. Ik heb hem echt wel eens willen slaan maar heb dan gewoon keihard langs hem heen op bijv. het bed geslagen

Soms denk ik: ik moet gewoon erg groot ergens neer kalken dat een relatie geven en nemen is en dat je naar elkaar gevoelens moet luisteren en niet direct in de tegenstrijd moet gaan (omdat je je aangevallen voelt). Want daardoor hebben wij meestal wel ruzie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Elkaar beter begrijpen lijkt me een betere oplossing. Een beetje rekening houden met elkaar in een relatie is nooit verkeerd.
Oud 18-07-2005, 18:50
Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
als je zo'n ruzie voelt aankomen, niet blijven doorgaan zodat het nog erger wordt. Probeer samen met elkaar af te spreken dat als jullie het weer te ver voelen gaan, jullie zeggen: stop het wordt weer een ruzie, en dan ook echt STOPPEN.
jullie willen toch allebei geen ruzie meer? dan moeten jullie ook állbei niet nog jullie zin gaan doordrammen als het te ver dreigt te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 19:13
mara18
mara18 is offline
Schelden tijdens een ruzie gebeurt bij mij ook wel eens, vooral van mijn kant . Mijn vriend weet dit en laat het niet aan zijn hart komen. Je hebt namelijk verschillende mogelijkheden om op schelden te reageren. Ofwel voel je je erg gekwetst en wil je hem niet meer spreken en blabla, ofwel weet je: och dat is nu eenmaal een irritant karaktertrekje van hem. Ik laat hem uitrazen.

Ik zou zeggen: hou gewoon rekening met mekaars persoonlijkheid, ook in een ruzie
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 10:11
WolterB
WolterB is offline
Als je de volgende keer ruzie hebt je proberen te beheersen en eerder dingen uitpraten met elkaar ipv eerst de ruzie te laten escaleren, waardoor je veel narigheid uit de weg gaat
Oud 19-07-2005, 11:40
Wammus
Wammus is offline
Ten eerste zal je je erbij neer moeten leggen dat jullie het af en toe niet met elkaar eens zijn. Je mag dan wel een relatie hebben en om elkaar geven maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je het ook altijd met elkaar eens moet zijn. Jullie zijn allebei ook maar mensen en mensen hebben nou een keer meningsverschillen en daar zul je je maar bij neer moeten leggen.

Verder is het volgens mij belangrijk dat je je openstelt voor de mening van een ander (in dit geval die van je vriend en omgekeerd natuurlijk precies hetzelfde. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen anders schiet het niet op.) in plaats van er tegen in willen gaan en perse je gelijk willen halen.

Zodra je merkt dat een discussie of een gesprek uit de hand dreigt te lopen probeer dan vooral rustig te blijven en als je er na 2 of 3 woordenwisselinggen niet uit komt houd dan op en leg je erbij neer dat je er niet uit gaat komen.
Oud 19-07-2005, 13:01
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-07-2005 @ 18:14 :

d'oh
Reageren

Regels voor berichten