![]() |
nieuwsgroepen forum
dag mensen,
ik ben sinds kort begonnen met het downloaden via nieuws groepen. heb 1 forum waar ik mijn 'dingen' op vind. ben nu op zoek naar andere forums die deze dingen aanbieden. kan ze op internet niet vinden. iemand een paar tips of aanraaders?? ik zie het graag! graag volledige adres geven alvast erg bedankt! |
Gebruik je geen ftd?
Is dit trouwens niet illigaal op dit forum om te vragen? :s |
Volgens mij is dit ook illegaal ja.
|
Waarom zou dit illegaal zijn?
Als hij toch freeware programma's wil downloaden mag hij dat toch doen? :) |
Ik snap echt geen hol van die nieuws groepen.
Hoe dat allemaal in elkaar zit, pff, parretje hier, parretje daar. |
Niet alles wat op nieuwsgroepen staat is auteursrechtelijk beschermde software. Er zijn zelfs vele nieuwsgroepen waar je muziek van beginnende bands of films van hobbyisten kunt downloaden en die maar wat blij zijn dat ze zo'n goedkoop en goed medium tot hun beschikking hebben. Niet te para doen.
|
Citaat:
|
nou op dit moment gebruik ik
www.flapflap.net om alles op te zoeken, maar ik vroeg me af hoe jullie dit doen, en welke programma's jullie hier voor gebruiken? |
http://alt.binaries.nl is wel een goede zoekmachine om een eerste indruk te krijgen. Als grabber trouwens Newsbin Pro. Verder gebruik ik nieuwsgroepen niet zoveel, beetje vervelend om te moeten wachten tot er iets langskomt en je hebt zoveel kans dat er iets misgaat.
|
Links posten gaat wel weer wat ver.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat er bij het downloaden vanaf nieuwsgroepen veel kan misgaan als je al die headers op moet zoeken.
tegenwoordig zoek je de NZB op en laad deze in op je programma bijv. newsleecher enz. dan kan er weing fout gaan hoor, herstellen uitpakken en klaar. alleen is het grote probleem altijd: vind maar eens wat je zoekt, en daarom dat ik probeer mijn horizon hier wat te verbreden. de bekende dingen zoals films en games zijn makkelijk te vinden, maar de wat kleinere software en andere tools zijn moeilijk te vinden. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
slot pleidooi:-) ik ben er best tevreden over |
Citaat:
|
Citaat:
Zo heb je nog van die usenet-zoekmachines waar je alles kunt vinden Tja, meer heb je eigenlijk niet nodig. En dan heb je altijd een goede verbinding. En je upped het 1 keer en iedereen kan het downloaden. Of je download de bestanden alleen maar. Je hebt dus geen upload nodig om iets te kunnen downloaden |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zit bij demon en krijg alles compleet binnen, alleen is bij hele groepen de retentie slechts een dag of twee. Bij een kleinere groep is het downloaden van dingen van een maand of twee oud mogelijk. Met usenet kan je tenminste nog dvd's downloaden, dat hoef je bij andere dingen niet te proberen, daar gaat het echt te traag voor. |
Bittorrent > usenet
|
Bittorent vind ik ook wel fijn idd, al hang je er soms maar met 30kbs aan.
Ach jah, dan maar wat wachten. |
Mwah, ik vind veel van die usenetposters een beetje zielig, downloaden gewoon torrent batches en posten ze daarna op alt.binaries.multimedia.anime en doen alsof ze zo geweldig zijn dat zij die dingen posten :o
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |