![]() |
Ziekenfonds
Ik ben nu 18 en ik ga mijn eigen ziekenfonds betalen..
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel anderen van deze leeftijd nou precies betalen, ik vind namelijk dat ik best genaaid wordt voor een student, ik betaal nu namelijk 52 eur per maand, aanvullende verzekering (AV TOP, zorg en zekerheid) dat moet toch goedkoper kunnen?? kom maar op :) |
Moet je die aanvullende verzekering(en) weghalen, dan kan het altijd goedkoper.
|
Ik betaal geloof ik 58, maar als die nieuwe regeling komt, dat iedereen basis is, en je overal extra voor moet verzekeren ben ik nog meer kwijt, aangezien ik niet helemaal 100% ben.
|
Die van mij kost 46,90 per maand.
|
Ik betaal 46,90 € per maand, daar zit wel de aanvullende verzekering van de tandarts bij. Maar die aanvullende verzekering is gewoon een sigaar uit eigen doos. :o
Volgend jaar vanaf 1 januari worden de ziekenfonds verzekerden finacieel afgeslacht, maar ik hoop dan toch die 255 € no claim premie terug te krijgen! ;) |
ik zit op 60 euro per maand of zo.
|
Citaat:
|
ik heb nu een particuliere verzekering (studentenpolis); moet je vanaf 1 januari nou ook zelf regelen dat dat wat anders word in t nieuwe stelsel, of gaat dat vanzelf ?
|
Ik ben particulier verzekerd (basis en aanvullend).
Citaat:
|
Ik ben particulier want ik heb geen baantje en betaal zo'n 65 of 68 euro pm.
|
Ik ben ook particulier verzekerd en betaal over de €100 per maand. Laat die basisverzekering maar komen...
|
@jades : geen studentenverzekering zeker ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik betaal 74 euro per maand. Maar ik moet even kijken of ik niet kan switchen naar een studentenverzekering (weet nog niet of ik een officiele baan heb). Die 74 euro pm is wel alles dr op en eraan (voor zover het kan voor een ziekenfonds verzekering). Ik betaal m tot nu toe zelf, straks mag mn vader het weer doen en die zal er niet blij mee zijn :p |
Je kunt inderdaad nog eventjes een studentenverzekering nemen. Ik ga 36 euro in de maand betalen, als het goed is, maar ik heb het nog niet allemaal uitgezocht. Volgend jaar wordt het nog steeds redelijk problematisch, zoals het er nu uitziet. Er zijn plannen gemaakt speciaal voor studententeruggaaf, maar ik vraag me af of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
|
Argh, stomme ziekenfonds. En waarom zouden we t nog doen. Je krijgt toch al bijna niets meer terug. :mad:
|
Ik betaal ook iets van 46 euro per maand, incl aanvullend. Maar met die fantastisch basisverzekering voor iedereen zal dan na januari wel 3voudige worden (100 euro per maand en dan nog aanvullend deel).
|
Citaat:
ik verdien E80 p/m, stufie is ca. 220.- p/m =300 -170E voor m'n kamer= 130.- en daar moet ik dan dus ook nog ziekenfonds van gaan betalen, de hele maand eten, telefoonabbonement van betalen etc. etc. volgens mij ga ik dat nooit redden :s (n) (volgens mij ben ik nu trouwens ook niet verzekerd :bloos: ?) |
Nouja er komt wel zoiets als een zorgtoeslag. Dan kun je max 420 euro per jaar terug krijgen. Voor de meeste studenten zal het wel zo zijn dat ze op basis van hun inkomen de volledige 420 euro krijgen. Maar dan blijft er nog 680 euro per jaar over voor alleen de basisverzekering. De tarieven voor het aanvullende deel zijn nog niet bekend, nu is dat zo rond de 20 euro per maand. Dus met dat erbij kom je alsnog weer rond de 1100 per jaar uit.
Net zoals dit jaar kan je wel weer 255 euro terug krijgen als je gedurende het jaar geen gebruik van zorg gemaakt hebt. Mij ontgaat nog waar voor de mensen die nu ziekenfonds verzekerd zijn, de meerderheid, het voordeel zit. |
Ik heb een studenten pakket polis, particulier bij Groeneland Achmea. Hier betaal ik 65 euro voor per maand met daarbij een eigen risico van 250 euro. (Toegegeven; ben aanvullend verzekerd + een tandtotaal verzekering).
|
Citaat:
(Weet je het zeker? Niet bij ouders meeverzekerd? Nu kun je trouwens best zonder verzekering zitten, maar straks dus niet meer.) |
Citaat:
hoogstwaarschijnlijk wordt het gecompenseerd door een teruggave (zorgtoeslag) via de belasting, en meer stufi. maar blijft idd afwachten. |
Citaat:
|
Die 420 euro heeft niets te maken met hoeveel belasting je betaald. Er wordt door de belastingdienst voor de zorgtoeslag naar je jaarinkomen gekeken. Voor een alleenstaande met een jaarinkomen van max 25000 is de zorgtoeslag dan max 420 euro. Elke maand krijg je dan voor de betaaldatum van de premie een bedrag op je rekening.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben particulier verzekerd. En ik geloof dat er voor mij toch wel grof meer betaald wordt dan de gemiddelde ziekenfondser. Kom maar op met die nieuwe tarieven. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens betaalt een vriendin van mij 100 euro per maand voor dr particuliere verzekering, dat is dus net zo duur als de nieuwe regeling. |
Citaat:
Hatelijk aan particulier is ook dat de no claim terruggave alleen geldt voor ziekenfonds :mad: Ik heb echt niks aan zorg uitbesteed dit jaar (tandards al zowat 2 jaar niet omdat ik het geld gewoon niet heb om daar heen te gaan) maar kan niks terugvragen, terwijl ik toch meer betaal dan ziekenfondsers. lekker is dat weer. Ze verwachten echt dat je stinkendrijk bent als je particulier bent, nee dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met die domme nieuwe verzekering betaal ik gewoon 100 euro per maand, ik denk wel meer, damm man dat is toch niet meer normaal?
|
Een ander gevolg van 1 basisverzekering zal denk ik dus ook het einde betekenen van speciale verzekeringen voor studenten. Want het wordt 1 verzekering voor iedereen. Ook voor studenten die nu particulier verzekerd zijn en rond de 60-80 euro per maand betalen en die hoopten minder te gaan betalen die komen bedrogen uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) klopt:) Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. :bloos: |
Citaat:
|
Ik heb van de ib-groep begrepen dat er in oktober meer informatie bekend wordt gemaakt mbt de compensatie voor de basisverzekering.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toch zullen we dr wel weer op achteruit gaan, vrees ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |