![]() |
[MSN] Virus
Hallo,
Er doet een nieuw virus de ronde. Een vrij hardnekkig zelfs. Het stuurt via MSN URL's door met een engels citaatje ervoor. Bv: for you only, lolz,... Weet iemand hoe je het verwijdert? Ik heb Ad-aware zijn werk al laten doen, tevergeefse moeite. http://img211.imageshack.us/img211/7910/virus0df.jpg Klik om te vergroten Deze bestandjes vind ik bij mn Documents and Settings. Ik heb ze al meerdere malen verwijdert, toch blijven ze terugkomen. :( http://img255.imageshack.us/img255/6061/verdacht8vd.jpg Klik om te vergroten Help. |
probeer vlak voordat je de bestanden verwijderd eens de taak in taakbeheer af te sluiten.
|
Scan eens met AVG (bovenste link, is een trial).
edit: Je kunt ook nog in de veilige modus proberen die bestanden te verwijderen, maar misschien lukt het ook gewoon met AVG. |
Ik ben benieuwd of de huidige virusscanners msn-virussen kunnen verwijderen. (zo ver ik het weet, vinden ze nooit wat)
Dus ik raad ff aan om een log te maken met Hijackthis en deze hier te posten. |
hmhm... je kan proberen om met Antivir Pers. Edition te scannen... dat programma gebruik ik ook, is volledig gratis, en wordt volgens mij wekelijks geupdate, en die updates kan je ook nog eens gratis downloaden...
hier is de link naar de site: AntiVir PE site en hier kan je hem downloaden: Download AntiVir PE bij mij haalt hij de meeste virussen eruit... (ook één of ander MSN virus dat wel een beetje op die van jou lijkt) |
Heb hetzelfde probleem gehad. AVG is idd vrij grondig, maar toch heeft dat niet veel uitgehaald bij mij toen.. Ik heb uiteindelijk mijn pc toevertrouwd aan mijn huisgenoot, die hem geformatteerd heeft en dan extra beveiligd... Rottig, maar kom, ben er van verlost nu.
|
Formatteren is misschien een beetje grondig, niet? Je bent er wel in één keer vanaf, maar al het extra werk om alles weer op orde te krijgen duurt misschien langer dan even tijd te besteden aan het verwijderen van dat virus.
|
Citaat:
|
Ik snap jullie logica niet, want formateren is onwijs moeilijk doen als het makkelijk kan.
Een virus bestaat maar uit een paar bestanden die je alleen hoeft te verwijderen. Als ze goed verwijderd zijn, dan is het virus ook weg. Maar ja, als je de boel formateerd is alles weg. Ik formateer alleen als het écht geen andere oplossing is, want mijn gegevens zijn mijn dierbaar. Met hijackthis kan ik zien welke bestanden er draaien en welke automatisch worden opstart. En als je daar de bestanden ontdekt die dit probleem veroorzaken en deze verwijderd, dan heb je er ook geen last meer van. Zo makkelijk is dat. Als je een fileinfector had, dan mocht je van mij de boel gaan formateren. Maar msn-virussen zijn meestal knullig geschreven en werken meestal met een aantal losse bestanden. |
Ehh als het om een slim virus gaat is het vrijwel onmogelijk om ooit nog een schoon systeem te hebben. Gelukkig zijn veel van dit soort progjes door newbie coders gemaakt, maar er zitten zeker ook geavanceerde trojans tussen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18. |