Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 22:01
Xabzof
Xabzof is offline
Hallo,

Er doet een nieuw virus de ronde. Een vrij hardnekkig zelfs. Het stuurt via MSN URL's door met een engels citaatje ervoor. Bv: for you only, lolz,...
Weet iemand hoe je het verwijdert? Ik heb Ad-aware zijn werk al laten doen, tevergeefse moeite.
Klik om te vergroten

Deze bestandjes vind ik bij mn Documents and Settings. Ik heb ze al meerdere malen verwijdert, toch blijven ze terugkomen. Klik om te vergroten
Help.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 22:05
Verwijderd
probeer vlak voordat je de bestanden verwijderd eens de taak in taakbeheer af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 07:43
Verwijderd
Scan eens met AVG (bovenste link, is een trial).

edit: Je kunt ook nog in de veilige modus proberen die bestanden te verwijderen, maar misschien lukt het ook gewoon met AVG.

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 07:48.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 09:59
freyk
freyk is offline
Ik ben benieuwd of de huidige virusscanners msn-virussen kunnen verwijderen. (zo ver ik het weet, vinden ze nooit wat)

Dus ik raad ff aan om een log te maken met Hijackthis en deze hier te posten.

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:06
Arjon
Arjon is offline
hmhm... je kan proberen om met Antivir Pers. Edition te scannen... dat programma gebruik ik ook, is volledig gratis, en wordt volgens mij wekelijks geupdate, en die updates kan je ook nog eens gratis downloaden...

hier is de link naar de site:
AntiVir PE site
en hier kan je hem downloaden:
Download AntiVir PE

bij mij haalt hij de meeste virussen eruit... (ook één of ander MSN virus dat wel een beetje op die van jou lijkt)
Oud 07-08-2005, 08:37
SuperAn
SuperAn is offline
Heb hetzelfde probleem gehad. AVG is idd vrij grondig, maar toch heeft dat niet veel uitgehaald bij mij toen.. Ik heb uiteindelijk mijn pc toevertrouwd aan mijn huisgenoot, die hem geformatteerd heeft en dan extra beveiligd... Rottig, maar kom, ben er van verlost nu.
Oud 07-08-2005, 08:47
Verwijderd
Formatteren is misschien een beetje grondig, niet? Je bent er wel in één keer vanaf, maar al het extra werk om alles weer op orde te krijgen duurt misschien langer dan even tijd te besteden aan het verwijderen van dat virus.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 09:01
SuperAn
SuperAn is offline
Citaat:
mrboot schreef op 07-08-2005 @ 09:47 :
Formatteren is misschien een beetje grondig, niet? Je bent er wel in één keer vanaf, maar al het extra werk om alles weer op orde te krijgen duurt misschien langer dan even tijd te besteden aan het verwijderen van dat virus.
Akkoord, het is een extreme oplossing. Maar na weken zwoegen om een manier te vinden van het virus af te raken, zonder succes, zit er meestal niet veel anders meer op. Bovendien ging mijn pc ondertussen zo ongelooflijk traag dat elke poging ongelooflijk tijdrovend en vooral frustrerend werd
Oud 07-08-2005, 10:12
freyk
freyk is offline
Ik snap jullie logica niet, want formateren is onwijs moeilijk doen als het makkelijk kan.
Een virus bestaat maar uit een paar bestanden die je alleen hoeft te verwijderen.
Als ze goed verwijderd zijn, dan is het virus ook weg.

Maar ja, als je de boel formateerd is alles weg.
Ik formateer alleen als het écht geen andere oplossing is, want mijn gegevens zijn mijn dierbaar.

Met hijackthis kan ik zien welke bestanden er draaien en welke automatisch worden opstart.
En als je daar de bestanden ontdekt die dit probleem veroorzaken en deze verwijderd, dan heb je er ook geen last meer van.
Zo makkelijk is dat.

Als je een fileinfector had, dan mocht je van mij de boel gaan formateren.
Maar msn-virussen zijn meestal knullig geschreven en werken meestal met een aantal losse bestanden.

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ehh als het om een slim virus gaat is het vrijwel onmogelijk om ooit nog een schoon systeem te hebben. Gelukkig zijn veel van dit soort progjes door newbie coders gemaakt, maar er zitten zeker ook geavanceerde trojans tussen.
Reageren

Regels voor berichten