![]() |
heeft iemand hier ooit neogeo spellen gespeeld ?
je weet wel
garou mark of the wolves de king of fighters serie metal slug serie fatal fury serie Samurai showdown kizuna close encounters en als er kenners zijn hier wat is je favoriet ? |
Ik had een NeoGeo pocket. :D
|
Citaat:
Je weet wel dat is het apparaat dat uitkwam tijdens de sega en snes dat zelf 800 dollar koste en de spellen zo een 200 dollar Zeg maar een hardcore gamer console :) |
King of fighters <3
|
Citaat:
|
'k heb wel is de 'metal slug' dingen gespeeld, maar vooral de twee 'last blade's' die'k geweldig vond
http://data.over-blog.com/lib/0/0/11...astbld2010.png |
jah die waren ook geweldig die gast op dat plaatje met die staaf die heeft zo een agterlijk pijnlijke special dat ie bruut gaat inslaan op de speler :P
|
Ik speel nog
(nee, nog nooit een neogeo console of spellen gehad) |
Gege, dagelijks ;)
Eigenaar van een MVS hier + metal slug + SNK vs capcom <3 |
Kheb Samourai Shodown en Fatal Fury 1 nog op me Sega gehad. Waren best kekke spellen :D
Samourai Shodown 5 is op de PS2 ofzo toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht 'Hey, leuk onderwerp.' Maar de topic-starter komt dermate dom over dat ik pas.
|
Ja, waarom kostte die spellen eigenlijk destijd zo belachelijk duur? Grootheidswaan van neogeo's kant?
|
Ik heb zelfs een Neo Geo CD gehad. Briljant apparaat, waarvan de spellen gelukkig een stuk betaalbaarder waren dan die van de 'gewone' Neo Geo.
569 gulden vragen voor bijvoorbeeld Art Of Fighting was in 1994 trouwens heel gewoon voor SNK. Stelletje asobiggen. |
telt die versies op de dreamcast ook als neogeo niet perse console
|
nu we het toch over oude consoles hebben: ik heb een N64 en ben op zoek naar het spel F-ZERO X....weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?
|
Citaat:
hopen dat de link 't doet. Anders .. zoek gewoon op ebay.nl :D |
Jammer dat de TS een 'iedereen die geen NeoGeo heeft of had is een niet serieuze gamer' mentaliteit heeft.
|
Citaat:
|
Zouden er echt mensen zo dom zijn geweest om een spel van ruim 200 piek (of die ene van 569,-) te kopen?
En volgens mij was zo'n spel dan niet veel beter dan een Sega of SNES-spel :D |
Citaat:
Ik heb zelf nog ergens een NeoGeo pocket color, maar mijn broer heeft een NeoGeo arcade. :D Wel gewoon tweedehands. :) Overgens is mijn favoriet nog steeds King of Fighters, maar Metal Slug vind ik ook erg gaaf. |
Citaat:
|
Als mijn geheugen me niet in de streek laat, waren de crappy SNK spelen vroegah 200-300 gulden. De KoF/AoF serie kostte al gauw 500-600 gulden. Het prijskaartje mag je danken aan de dure cartridge; SNK gebruikte volgens mij als eerste flash geheugen voor haar cartridges. Dat is tot op heden nog betrekkelijk duur qua geheugensoort, moet je nagaan hoeveel het 10 jaar geleden gekost zou moeten hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nintendo 64 versus ps3 :o |
Citaat:
|
Citaat:
Waren er verder nog andere games dan die serie die je genoemd hebt? Want met zo'n kleine line-up is het geen wonder dat het een flop werd. Als ik zo op Gamefaqs kijk zie ik vooral een hele hoop sequels en fighting games. Zelfs de Dreamcast had nog meer games denk ik. |
Citaat:
Citaat:
|
Spellen die fijn pickup&play zijn, Btere graphs&geluid dan toen de standaard was...
Dat ding klinkt verdorie als een arcadekast voor thuis :D |
Citaat:
Je bent pas gestoord als je zoveel geld neertelt voor een simpel vechtspelletje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
(Overigens beschouw ik 2d niet per definitie als simpel. En ja, ik speel ook liever oudere games dan nieuwe.) En nee, ik heb niet gehoord van Yomi Layers. Maar kom op, dat was mijn punt dus helemaal niet. Mijn punt was enkel dat de prijs belachelijk is, voor welk spel dan ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah, en aangezien een Arcadekast doorgaans peperduur is om te kopen liggen die prijzen van NG games wel hoog.
|
Nou ja, daar kwam gelukkig verandering in met de Neo Geo Cd. Toen betaalde ik hooguit 149,- voor een (goed) spel. En dat kwam goed overeen met de gemiddelde prijs van een console spel in die tijd, dus mij hoorde je niet klagen.
|
Juh idd, het duurste psx spel wat ik heb gekocht was FF9, die was toen 140 gulden) (standaardprijs voor nieuwe psx games)
Ik geloof dat in die tijd ook Conker voor de N64 uitkwam. Dat spel kostte gewoon 200 gulden :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En tsjah, je kan games eenmaal goedkoper aanbieden als het productieproces ook goedkoper wordt. Een cdtje kostte in die tijd erg weinig tov een cartridge. |
Citaat:
|
Citaat:
dikke combo's halen met buttonbashen is dom stel je voor je speelt KOF al 6 jaar je maakt iedereen totaal in komt je zusje van 8 spelen maakt ze je hard in omdat ze button basht xD |
WHehe, buttonbashers zijn bij mij bij voorbaat al de lul met KoF/SF
|
Citaat:
btw en daarom vinden ze het een kutspel :o omdat ze gewoon te achterlijk zijn om het te snappen |
Mja, dat vind ik mooier aan 2d spellen. Buttonbashen heeft nauwelijks zin. Lang leve de vuurballen etc :o
Speelde laatst ff bij iemand met een klein groepje Soul Calibur 2. Ik ben geen goede speler die alles diep uit werkt, mar ik weet wel wat ik doe en gebruik de knoppen met beleid. Speel ik tegen en gast die het nog nooit gedaan heeft en die gewoon op de knoppen loopt te raggen. Mja, dat haalt de fun er idd behoorlijk uit :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48. |