Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2005, 16:08
Benteknol
Benteknol is offline
je weet wel

garou mark of the wolves

de king of fighters serie

metal slug serie

fatal fury serie

Samurai showdown

kizuna close encounters

en als er kenners zijn hier wat is je favoriet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2005, 16:08
Big Boi
Big Boi is offline
Ik had een NeoGeo pocket.
Oud 11-08-2005, 16:10
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 11-08-2005 @ 17:08 :
Ik had een NeoGeo pocket.
omg dat geflopte handheld systeem je hebt dus nooit neogeo spellen gespeeld ?

Je weet wel dat is het apparaat dat uitkwam tijdens de sega en snes dat zelf 800 dollar koste en de spellen zo een 200 dollar

Zeg maar een hardcore gamer console
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:49
Verwijderd
King of fighters <3
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:55
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-08-2005 @ 17:49 :
King of fighters <3
<3 *kwijl*
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:01
Marcade
Marcade is offline
'k heb wel is de 'metal slug' dingen gespeeld, maar vooral de twee 'last blade's' die'k geweldig vond

Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:03
Benteknol
Benteknol is offline
jah die waren ook geweldig die gast op dat plaatje met die staaf die heeft zo een agterlijk pijnlijke special dat ie bruut gaat inslaan op de speler
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:33
freyk
freyk is offline
Ik speel nog
  • Samurai showdown 1 t/m 4
  • Fatal fury 1 + 2
  • Last blade 1 + 2
  • Art of fighting
  • Top hunter
  • The super spy
regelmatig op mijn neogeo emulator.
(nee, nog nooit een neogeo console of spellen gehad)
Oud 11-08-2005, 17:37
Verwijderd
Gege, dagelijks
Eigenaar van een MVS hier + metal slug + SNK vs capcom <3
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 17:38
Verwijderd
Kheb Samourai Shodown en Fatal Fury 1 nog op me Sega gehad. Waren best kekke spellen

Samourai Shodown 5 is op de PS2 ofzo toch?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:32
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-08-2005 @ 18:38 :
Kheb Samourai Shodown en Fatal Fury 1 nog op me Sega gehad. Waren best kekke spellen

Samourai Shodown 5 is op de PS2 ofzo toch?
sega *grinnik*
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:33
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Ninh schreef op 11-08-2005 @ 18:37 :
Gege, dagelijks
Eigenaar van een MVS hier + metal slug + SNK vs capcom <3
netjes
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:33
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-08-2005 @ 18:33 :
Ik speel nog
  • Samurai showdown 1 t/m 4
  • Fatal fury 1 + 2
  • Last blade 1 + 2
  • Art of fighting
  • Top hunter
  • The super spy
regelmatig op mijn neogeo emulator.
(nee, nog nooit een neogeo console of spellen gehad)
netalsof je zo een lijst KAN hebben weet je hoe duur
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:35
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Ik dacht 'Hey, leuk onderwerp.' Maar de topic-starter komt dermate dom over dat ik pas.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:40
Verwijderd
Ja, waarom kostte die spellen eigenlijk destijd zo belachelijk duur? Grootheidswaan van neogeo's kant?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb zelfs een Neo Geo CD gehad. Briljant apparaat, waarvan de spellen gelukkig een stuk betaalbaarder waren dan die van de 'gewone' Neo Geo.

569 gulden vragen voor bijvoorbeeld Art Of Fighting was in 1994 trouwens heel gewoon voor SNK. Stelletje asobiggen.
Oud 12-08-2005, 13:13
Kurogane
Kurogane is offline
telt die versies op de dreamcast ook als neogeo niet perse console
Oud 12-08-2005, 14:14
maximeus
maximeus is offline
nu we het toch over oude consoles hebben: ik heb een N64 en ben op zoek naar het spel F-ZERO X....weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?
Oud 12-08-2005, 14:37
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
maximeus schreef op 12-08-2005 @ 15:14 :
nu we het toch over oude consoles hebben: ik heb een N64 en ben op zoek naar het spel F-ZERO X....weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?
Hier, voor een euro. :-P

hopen dat de link 't doet. Anders .. zoek gewoon op ebay.nl
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 15:30
Muzzle
Muzzle is offline
Jammer dat de TS een 'iedereen die geen NeoGeo heeft of had is een niet serieuze gamer' mentaliteit heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 15:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 12-08-2005 @ 16:30 :
Jammer dat de TS een 'iedereen die geen NeoGeo heeft of had is een niet serieuze gamer' mentaliteit heeft.
Eh?
Oud 12-08-2005, 15:53
Verwijderd
Zouden er echt mensen zo dom zijn geweest om een spel van ruim 200 piek (of die ene van 569,-) te kopen?

En volgens mij was zo'n spel dan niet veel beter dan een Sega of SNES-spel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 15:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-08-2005 @ 16:53 :
Zouden er echt mensen zo dom zijn geweest om een spel van ruim 200 piek (of die ene van 569,-) te kopen?
Die spellen worden vooral verkocht aan speelhallen. Tweedehands zijn ze overgens veel goedkoper.

Ik heb zelf nog ergens een NeoGeo pocket color, maar mijn broer heeft een NeoGeo arcade. Wel gewoon tweedehands.

Overgens is mijn favoriet nog steeds King of Fighters, maar Metal Slug vind ik ook erg gaaf.
Oud 12-08-2005, 16:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Die ene? Ha! in die tijd waren ze allemaal zo duur.
Oud 12-08-2005, 16:25
Verwijderd
Als mijn geheugen me niet in de streek laat, waren de crappy SNK spelen vroegah 200-300 gulden. De KoF/AoF serie kostte al gauw 500-600 gulden. Het prijskaartje mag je danken aan de dure cartridge; SNK gebruikte volgens mij als eerste flash geheugen voor haar cartridges. Dat is tot op heden nog betrekkelijk duur qua geheugensoort, moet je nagaan hoeveel het 10 jaar geleden gekost zou moeten hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2005, 02:07
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 12-08-2005 @ 11:35 :
Ik dacht 'Hey, leuk onderwerp.' Maar de topic-starter komt dermate dom over dat ik pas.
anders houd je je kksmoel en zeg je niks
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 02:08
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-08-2005 @ 16:54 :
Die spellen worden vooral verkocht aan speelhallen. Tweedehands zijn ze overgens veel goedkoper.

Ik heb zelf nog ergens een NeoGeo pocket color, maar mijn broer heeft een NeoGeo arcade. Wel gewoon tweedehands.

Overgens is mijn favoriet nog steeds King of Fighters, maar Metal Slug vind ik ook erg gaaf.
kijk een kenner
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 02:09
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:

En volgens mij was zo'n spel dan niet veel beter dan een Sega of SNES-spel
jij bent echt gestoord neogeo was zijn tijd ver vooruit ja ik weet het het is duur daarom hebben sl00bers zoals jij nix te zoeken bij de neogeo dit soort rommel is alleen geschikt voor hardcore gamers
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 02:13
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-08-2005 @ 11:40 :
Ja, waarom kostte die spellen eigenlijk destijd zo belachelijk duur? Grootheidswaan van neogeo's kant?
neej omdat je in die tijd smerige 16 bit spellen had met kut geluid neo geo is eigelijk gewoon nu

nintendo 64 versus ps3
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 05:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 13-08-2005 @ 03:07 :
anders houd je je kksmoel en zeg je niks
Anders flikkertiefstraal je even lekker op naar Fok. Is waarschijnlijk meer jouw ding.
Oud 13-08-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 13-08-2005 @ 03:09 :
jij bent echt gestoord neogeo was zijn tijd ver vooruit ja ik weet het het is duur daarom hebben sl00bers zoals jij nix te zoeken bij de neogeo dit soort rommel is alleen geschikt voor hardcore gamers
Dat heeft geen sodemieter met hardcore te maken. Gewoon hoe gek je bent om zo veel er voor neer te leggen en of je een rijke pappie hebt of een paar krantenwijken.

Waren er verder nog andere games dan die serie die je genoemd hebt? Want met zo'n kleine line-up is het geen wonder dat het een flop werd. Als ik zo op Gamefaqs kijk zie ik vooral een hele hoop sequels en fighting games. Zelfs de Dreamcast had nog meer games denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 16:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morridin schreef op 13-08-2005 @ 16:56 :
Dat heeft geen sodemieter met hardcore te maken. Gewoon hoe gek je bent om zo veel er voor neer te leggen en of je een rijke pappie hebt of een paar krantenwijken.
Wat ik al eerder zei, de meeste mensen die die games kopen (en dus niet voor bijvoorbeeld een speelhal), kopen de games tweedehands. Kijk maar eens op Ebay hoe duur een MVS spel is.

Citaat:
Waren er verder nog andere games dan die serie die je genoemd hebt? Want met zo'n kleine line-up is het geen wonder dat het een flop werd. Als ik zo op Gamefaqs kijk zie ik vooral een hele hoop sequels en fighting games. Zelfs de Dreamcast had nog meer games denk ik.
De serie die hij noemt zijn vooral de bekende games. De reden waarom er veel fighting games zijn is omdat ze daar gewoon veel op richten en de fighting games in speelhallen nu eenmaal erg populairer zijn. Ze hebben overgens ook sport, puzzeltjes en avontuur zoals Metal Slug. Eigenlijk games waar je geen dagen voor nodig hebt.
Oud 13-08-2005, 17:11
Verwijderd
Spellen die fijn pickup&play zijn, Btere graphs&geluid dan toen de standaard was...
Dat ding klinkt verdorie als een arcadekast voor thuis
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 13-08-2005 @ 03:09 :
Jij bent grappig.

Je bent pas gestoord als je zoveel geld neertelt voor een simpel vechtspelletje.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 13-08-2005 @ 18:36 :
Jij bent grappig.

Je bent pas gestoord als je zoveel geld neertelt voor een simpel vechtspelletje.
Dude, simpel? OMG... KoF/AoF hadden een van de meest geadvanceerde vechtsystemen, daar kon SF in die tijd niet aan tippen. En alleen omdat het 2d is wil niet zeggen dat het simpel is... getuige ook de movelist. Ik speel die 'simpele' spellen 12 jaar later nog steeds liever dan die 'complexe' spellen van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-08-2005 @ 18:36 :
Jij bent grappig.

Vechtspellen zijn helemaal niet simpel. Zeker de goede exemplaren niet. Wel eens gehoord van Yomi layers?
Oud 13-08-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 13-08-2005 @ 18:39 :
Dude, simpel? OMG... KoF/AoF hadden een van de meest geadvanceerde vechtsystemen, daar kon SF in die tijd niet aan tippen. En alleen omdat het 2d is wil niet zeggen dat het simpel is... getuige ook de movelist. Ik speel die 'simpele' spellen 12 jaar later nog steeds liever dan die 'complexe' spellen van tegenwoordig.
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-08-2005 @ 19:08 :
Vechtspellen zijn helemaal niet simpel. Zeker de goede exemplaren niet. Wel eens gehoord van Yomi layers?
Jullie leggen wel erg veel nadruk op dat 'simpel', terwijl ik wilde zeggen dat je gewoon niet zoveel geld neertelt voor een vechtspelletje.

(Overigens beschouw ik 2d niet per definitie als simpel. En ja, ik speel ook liever oudere games dan nieuwe.)

En nee, ik heb niet gehoord van Yomi Layers. Maar kom op, dat was mijn punt dus helemaal niet. Mijn punt was enkel dat de prijs belachelijk is, voor welk spel dan ook.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-08-2005 @ 19:39 :
Jullie leggen wel erg veel nadruk op dat 'simpel', terwijl ik wilde zeggen dat je gewoon niet zoveel geld neertelt voor een vechtspelletje.

(Overigens beschouw ik 2d niet per definitie als simpel. En ja, ik speel ook liever oudere games dan nieuwe.)

En nee, ik heb niet gehoord van Yomi Layers. Maar kom op, dat was mijn punt dus helemaal niet. Mijn punt was enkel dat de prijs belachelijk is, voor welk spel dan ook.
Ah okay. Sorry. Ik raak als fighting fanboy al snel over de zeik
Oud 13-08-2005, 18:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morridin schreef op 13-08-2005 @ 18:11 :
Spellen die fijn pickup&play zijn, Btere graphs&geluid dan toen de standaard was...
Dat ding klinkt verdorie als een arcadekast voor thuis
De MVS was ook eigenlijk bedoeld dat je ook thuis met de arcadegames kon spelen. Tenslotte werken ze met de zelfde cartridges.
Oud 13-08-2005, 19:14
Verwijderd
Ah, en aangezien een Arcadekast doorgaans peperduur is om te kopen liggen die prijzen van NG games wel hoog.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou ja, daar kwam gelukkig verandering in met de Neo Geo Cd. Toen betaalde ik hooguit 149,- voor een (goed) spel. En dat kwam goed overeen met de gemiddelde prijs van een console spel in die tijd, dus mij hoorde je niet klagen.
Oud 13-08-2005, 19:45
Verwijderd
Juh idd, het duurste psx spel wat ik heb gekocht was FF9, die was toen 140 gulden) (standaardprijs voor nieuwe psx games)

Ik geloof dat in die tijd ook Conker voor de N64 uitkwam. Dat spel kostte gewoon 200 gulden
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morridin schreef op 13-08-2005 @ 20:45 :
Juh idd, het duurste psx spel wat ik heb gekocht was FF9, die was toen 140 gulden) (standaardprijs voor nieuwe psx games)

Ik geloof dat in die tijd ook Conker voor de N64 uitkwam. Dat spel kostte gewoon 200 gulden
Hmm. Ik heb voor Conker geloof ik 169 gulden betaald. Dat is natuurlijk nóg erg veel voor een spel dat werd uitgebracht op een spelcomputer die aan het eind van z'n latijn was, maar toch he.
Oud 13-08-2005, 22:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morridin schreef op 13-08-2005 @ 20:45 :

Extreme G voor de N64 was eerst ook 200 Gulden.
Oud 13-08-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-08-2005 @ 19:56 :
De MVS was ook eigenlijk bedoeld dat je ook thuis met de arcadegames kon spelen. Tenslotte werken ze met de zelfde cartridges.
Nee, MVS was puur voor arcades. Je had nog Neo Geo AES, die was echt bedoelt voor thuisgebruik

En tsjah, je kan games eenmaal goedkoper aanbieden als het productieproces ook goedkoper wordt. Een cdtje kostte in die tijd erg weinig tov een cartridge.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 23:19
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 12-08-2005 @ 11:35 :
Kan zijn, maar hier schiet ook niemand iets mee op. Kan je nog beter niet replyen.
Oud 14-08-2005, 21:55
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-08-2005 @ 20:21 :
Nou ja, daar kwam gelukkig verandering in met de Neo Geo Cd. Toen betaalde ik hooguit 149,- voor een (goed) spel. En dat kwam goed overeen met de gemiddelde prijs van een console spel in die tijd, dus mij hoorde je niet klagen.
Ik al helemaal niet maar dankzij die briljante fighters van neogeo vraag ik me nu ook alleen maar harder af waarom 3d fighters totaal niet werken en dat KOF wel goed speelt

dikke combo's halen met buttonbashen is dom

stel je voor je speelt KOF al 6 jaar je maakt iedereen totaal in

komt je zusje van 8 spelen maakt ze je hard in omdat ze button basht xD
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:09
Verwijderd
WHehe, buttonbashers zijn bij mij bij voorbaat al de lul met KoF/SF
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:24
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Ninh schreef op 15-08-2005 @ 01:09 :
WHehe, buttonbashers zijn bij mij bij voorbaat al de lul met KoF/SF
gerechtigheid

btw en daarom vinden ze het een kutspel

omdat ze gewoon te achterlijk zijn om het te snappen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 08:53
Verwijderd
Mja, dat vind ik mooier aan 2d spellen. Buttonbashen heeft nauwelijks zin. Lang leve de vuurballen etc

Speelde laatst ff bij iemand met een klein groepje Soul Calibur 2. Ik ben geen goede speler die alles diep uit werkt, mar ik weet wel wat ik doe en gebruik de knoppen met beleid. Speel ik tegen en gast die het nog nooit gedaan heeft en die gewoon op de knoppen loopt te raggen. Mja, dat haalt de fun er idd behoorlijk uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten