![]() |
tekenen
Soms, best wel vaak eigenlijk heb ik heel best veel tijd over. Al een hele tijd heb ik eigenlijk geen invulling voor die tijd en doe ik maar iets, eigenlijk gewoon niets. Maar nou denk ik dat ik wel eens wil gaan tekenen, maar kan iemand mij helpen om te beginnen? Ik heb echt geen idee wat en hoe je lijntjes enzo tot vormen krijgt, ik kan dus echt nog niet tekenen.
Het klinkt misschien een beetje vaag, maarja, dat doet het al snel als ik iets post :rolleyes: ...andere dingen om mijn tijd aan te besteden zijn ook welkom... |
k&l denk ik zo.
|
veel natekenen helpt, heb ik ook gedaan in t begin, en gebruik je fantasie, oefening baart kunst...gewoon n artiest ossow vinden die jij dope vindt en dan veel natekenen, en langzamerhand ontwikkel je je eigen stijl hoewel dat wel lang duurt...maja, eigen stijl of niet tekenen is dope...
|
Ik wil ook wel eens gaan tekenen. Ik kan niet uitleggen hoe het moet hoor, maar ik weet nooit wat ik moet tekenen.
|
Ik hoop dat ze je op K&L kunnen helpen, dus verplaatsen we hem FF naar daar...
|
Citaat:
|
Veel tekenen en ondertussen naar alles om je heen kijken. Kijk goed hoe iets in elkaar steekt, in wat voor vormen. Probeer eens iets te tekenen zonder dat je ondertussen naar je tekening kijkt. (Schijnt je oog-handcoordinatie te bevorderen...) Mja, gewoon fantasie gebruiken enzow... ^___________^
|
en wat seer belangrijk is .... natuurlijk het gebruik van tekengerei
een potlood functioneerd goed, als substraat is papier een heuse aanrader :P Ach je moet gewoon zeer veel er mee bezig gaan, veel motivatie en doorsettingsvermogen garanderen een bevordering van de tekenkunst.:) |
hoi hoi
Zelf ben ik hard aan oefenen met tekenen^_^zelf tekenen ik Manga en anime^_^ Je kan op internet daar veel informatie over vinden^_^ kijk in een zoekprogramma onder How to draw ( manga) En dan zul je genoeg vinden^_^ Maar zoals al paar voor mij hebben gezegt.....veel kijken en oefenen........ik vind het altijd erg leuk om op internet naar Andersmans tekeningen te kijken, en daar leer ik ook altijd er veel van.........gewoon elk dag een krabbel op papier zetten En dan krijg je van zelf handigheid in^_^ groetjes luna_p p.s Wat voor stijl wil je gaan tekenen??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zegguh, heb jij nooit tekenen op school gehad ofzo?
Daarnaast, iedereen kan toch tekenen, de een beter dan de ander okay. Je krabbelt vast wel wat hier en daar dus dan is het tekenen, als je het nou groter maakt, ik het een tekening. DUH :D Sorry als het beledigend overkomt misschien maar ik heb de pest aan school, ben schaggi. Verder wel aardig hoor, groetjes vandaar!!! :) :) :) |
eeeeh de zijn heel veel tekenen stijls!!!!!yep yep ^_^
Ik tekenen zelf manga stijl( japans ,strips stijl) Maar daar naast kan je ook U.S comis stijl tekenen( dunnen dames, en grote borsten enz =P ) En dan kan je gewone protet tekenen^_^ en dan heb je ook cartoon achtig stijl............snappie wat ik bedoel^_^? dus daar was ik benieuwd naar, mischien was je ook wel een manga freak^_^ knuffel luna-p ;) |
Euh... tekenen doe je toch al vanzelf als je niks beters te doen hebt... *kijkt vaag* *tekent op elk moment dat ze een pen/potlood in haar hand heeft*
Mjah, dat leer je door te oefenen. Het belangrijkste is kijken, als je ziet hoe iets in elkaar zit, kun je het tekenen. Het is helaas jaren en jaren oefenen voor je dingen doorhebt :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet eens zo slecht, al zeg ik het zelf. Als ie af is zet ik m el op het forum |
Citaat:
Kijk goed naar vormen van voorwerpen om je heen. Probeer die dan zo goed mogelijk op papier te zetten. Je kan dit ook doen met mensen en dieren. Eerst leer je vormen en proporties te tekenen, nadien pas details en schaduw- en lichtwerking. Maar het vraagt wel veel oefening eer je dit onder de knie hebt. :) |
http://www.hwcn.org/~ab323/als/drawing/dlesson1.htm
Kijk dat maar is door, er staat een hele hoop nuttigs :) |
^_^
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |