![]() |
vrouwenhaat, een ode.
Vrouw, je danst,
vrouw, je danst... en je wandelt over bruggen, roddelt achter ruggen maar zelf, vrouw, ben je zwak. Want van kind af aan deed je alsof ingewikkelde gevoelens niet bestaan achter jouw rug spreekt men de waarheid en ontdekt men in een moment van klaarheid jouw vreselijk geheim. Vrouw, je danst de dood tegemoet zoals de jongste en de zwakste altijd de eerste is en zoals de sterren al lang een reflectie van een schim van een schaduw zijn. Ik was jouw pronkstuk jouw laatste kans maar vrouw, jij danste met de dood en kocht niets anders dan verdorven brood voor jouw kroost jouw kinderen en liet me sterven, je leefde niet, niet voor mij zoals ik stierf voor jouw, vrouw, moeder en zwakkeling. |
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit beter op Psychologie past. Wil je poëzie-technisch commentaar of commentaar op de boodschap van je gedicht?
|
like the beat of the drum
[rum tu tum tum] we slowly walk towards our very own home built on the red and blue blood of our fathers and mothers, who could not resist to take the book and read everything but its roots who could not see what the true message was. They who stayed and raped our our very own community. We act like we found salvation but we can't even hold hands, only in a dream but there have been to many they've all come down and broken into pieces We are not our words so don't force your laws on me because I'm not like you and with the final blade you'll produce the final act we'll kill the final soul of liberty. |
Ik heb het tegen jou.
|
de regen spoelt mijn bloed weg
net zoals jouw leugen jouw waarheid wegspoelt. Geef maar commentaar, mijn vossenkind. |
Hm, ik heb niet het gevoel dat ik hier heel veel mee kan :o.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |